AVR 141 Harman Kardon + DVD26 -Harman kardon cinefame 7BQ

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbreetvelt
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-07-2010
hi,

ik heb bovengenoemde set en ik wil ook de videorecorder aansluiten, nu heb ik deze dmv ,witte, rode en gele kabel aangesloten op vid2-in , maar ik krijg alleen geluid, ook al op vid1 en vid3 aangelsoten maar telkens het zelfde resultaat, direct op de tv geeft hij wel beeld en geluid.
Ik vraag me af is ie kapot ? of moet ik iets in de menu instellingen veranderen ?
\wie o wie kan me helpen....?
Ook de met de WII hetzelfde resultaat , wel geluid, geen beeld ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:45

FeaR

In GoT we trust

Heb je de uitgang voor beeld naar de tv wel goed aangesloten? Niet alle receivers kunnen analoge beelden upscalen naar digitaal. Dus wellicht moet je voor analoge apparaten als de videorecorder en Wii een analoge videokabel leggen (S-video of composiet). Heb zo geen manual of specificaties van de Harman Kardon AVR 141 bij de hand, maar zoiets kan het zijn.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbreetvelt
ik heb de tv via hdmi aangesloten, ook via een component kabel maar helaas geen beeld.
er zitten meerdere analoge aansluitingen aan de achterkant van de avr.

in de handleiding staat 'De avr zet analoge videosignalen niet om naar hdmi'.....Kan ik dan nooit een videospeler aansluiten via de avr ? waarom heeft zo'n apparaat dan wel die aansluitingen of geven meer moderne apparaten een digitaal signaal af via een wit-rood- gele kabel ?De huidige video is 15 jaar oud, maar de kinderen hebben nog diverse video's dus ik dacht ik sluit 'm ook maar aan.
verderop staat ook dat je videospelers en camcorders wel kan aansluiten via het systeem.

bedankt weer.... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Zo'n "wit-rood-gele" kabel is 100% analoog en er zit niets digitaals in. Probleem is gewoon dat je receiver inkomende analoge signalen (als van de videorecorder) niet omzet naar digitaal en gewoon analoog houdt. Idem met wat een Onkyo TX-SR507 doet bijvoorbeeld.
Wat je denk ik moet doen is de video out ook aansluiten op de tv via dezelfde ingang als dat je videorecorder gebruikt. Dus als je de videorecorder bijvoorbeeld met S-video aansluit dan ook de S-video Out van de Harman Kardon aansluiten met de tv. Gebruik je composiet vanaf de videorecorder dan de composiet uit van de Harman Kardon aansluiten met de tv. Dus per type ingang met je dan ook het type uitgang gebruiken.

Er zijn zeker wel receiver die dat kunnen (dus analoog omzetten naar digitaal): mijn huidige Denon kan dat ook. Ik plug alles in de ingangen voor het beeld. Dus van HDMI tot en met composiet aan toe. En alles wordt via de HDMI Out verstuurd. Alleen dan zit je dus in andere prijsklassen te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbreetvelt
bedankt zover, ik heb nog een paar dagen omruil garantie bij de mediamarkt. Misschien dat ik dat doe , ik wilde graag een apparaat wat alles zou hebben maar helaas dus.....
enige tips wat betreft een cinema set wat wel alles heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Heb je al geprobeerd de set aan te sluiten zoals ik het zei? Kans dat je dan beeld hebt is groot. En een receiver die "wel alles" heeft zou dan moeten beschikken over HDMI Processing en dus analoog naar HDMI scaling. Denk dat je dan moet denken aan apparaten als de Onkyo TX-SR707, Denon AVR-1910 (al zou de AVR-1610 ook kunnen denk ik). Dat zijn zo de types die ik weet, maar merken als Pioneer, Yamaha en Sony hebben ook receivers die dat kunnen.

Alleen zit je dan dus wel aan een andere prijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbreetvelt
ik moet 'm nog via composiet aansluiten, dat ga ik mogren even proberen. Ik houd je op hoogte ....bdankt zover....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterlans
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:09
Mijn Marantz SR-5001 kan analoog inkomende beelden ook alleen via composiet doorgeven naar de tv, niet via HDMI. Dus DVD / laptop / harddisk recorder / HD decoder gaan allemaal via HDMI, de ouderwetse videorecorder en Wii gaan via composiet). Op zich is dat ook de moeite niet, zeker niet als je bedenkt dat een goede composiet kabel niet zo duur is.
Alles via HDMI is , zoals al een aantal malen aangegeven hierboven, gewoon een slag duurder. Spaart wel een kabeltje extra dat naar de tv loopt (3 zelfs als je het geluid wel/ook uit de tv wilt hebben) :).
Pagina: 1