Kabelmodem aansluiten

Pagina: 1
Acties:

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Ik heb net een doe-het-zelf pakket gehad van UPC om de kabelmodem aan te sluiten.
Dus ik enthousiast aan de gang, ik moet dus zo'n cable optimizer aansluiten op het kabelsignaal.
Die optimizer moet in zo'n witte stekkerdoos die normaal gesproken in de woonkamer of in de meterkast zit.
Maar....bij ons in de meterkast komt 1 kabel binnen, daaraan hangt een splitter en die gaat naar boven + naar de woonkamer.
En die optimizer past dus niet op die kabel die de meterkast in komt (op die kabel zit net zo'n aansluiting als op de coax kabel naar de modem toe)
Op de cable optimizer zitten 2 ingangen(radio + tv) en 3 uitgangen (radio + tv + cablemodem)

Wat nu???

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Je hebt 2 opties:
1. Je sluit je kabelmodem met die optimiser in de woonkamer of ergens anders op je wanddoos aan.
2. Je koopt een 3 of 4 wegsplitter en knoopt daar je kabelmodem, zonder optimiser, aan.

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Jezus, heb net een zooitje Goa-trance gedownload, niet om aan te horen die crap :P

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• dreeke

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Goatrance? hoezo offtopic

oja maar als ik dat ding in de woonkamer doe, dan is het signaal toch niet goed genoeg, want daar zit nog weer een end coax kabel tussen...

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op woensdag 07 maart 2001 15:10 schreef dreeke het volgende:
Goatrance? hoezo offtopic

oja maar als ik dat ding in de woonkamer doe, dan is het signaal toch niet goed genoeg, want daar zit nog weer een end coax kabel tussen...
Dan blijft alleen optie 2 nog over....

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Je zit in het verkeerde forum.
Maarre, probeer optie 2 eens? Of kijk bij de buren.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• dreeke

dreeke

outdated icon

Topicstarter
heb je enig idee wat zo'n ding kost, en waar kan ik dat kopen?
er zit hier wel ergens een zaakje die electronica shit verkoopt....(wel prijzig :()

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Wij hebben hier Heureka zitten, zon 2-weg splitter is 10 piek ofzo..duzz dan schat ik 20 piek??

• dreeke

dreeke

outdated icon

Topicstarter
ik denk ik dan maar gewoon nog zo'n splitter haal als die er al aan hangt, en die dan voor de andere splitter plaats
op die splitter kan ik wel de modem aansluiten, zelfde connector

• Savages
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-08 16:10
of je sluit die optimizer en splitter boven aan, op je aansluitdoosje daar....

| Unox = The Worst Operating System | How can you respect a computer controlled by a mouse? | Wie het laatst lacht, is het langzaamst van begrip. |

• Simba
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:02
Op woensdag 07 maart 2001 15:10 schreef dreeke het volgende:
<knip>als ik dat ding in de woonkamer doe, dan is het signaal toch niet goed genoeg, want daar zit nog weer een end coax kabel tussen...
Als het goed is, is dat stuk coax van dezelfde hoge kwaliteit als de buitenkabel, signaal zal alleen iets zwakker zijn door die splitter, maar dat moet kunnen.
Probeer je het toch ff boven. :7
Pagina: 1