Toon posts:

9800gx2 kapot, maar HD4850 als vervanging

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Me 9800gx2 is afgelopen zaterdag kapot gegaan. Hij gaf artefacts dus ik moest hem wel wegbrengen voor reparaties. Een RMA bij evga was echter niet mogelijk omdat ik me kaart niet binnen 30 dagen na aankoop had geregistreerd, ik wist niet dat dat moest.
Ik heb me pc laten samenstellen bij paradigit. Ik heb daar eerder een pc en andere onderdelen gehaald en ik ben wel tevreden over de service. Waar ik me nu zorgen over maak , wat krijg ik straks terug. Stel dat de 9800gx2 niet meer in hun voorraad is, en die kans is groot, wat krijg ik dan terug? De werknemer garandeerde me een gelijkwaardig of beter product. Daar ga ik van uit. Ik hoorde hem wel nog met zijn collega overleggen, die collega noemde de HD5850, wat op zich wel een goede vervanging is. Deze zou dan wel bijbetaald moeten worden. Ook hoorde ik dat het de HD4850 zou kunnen worden. Daar maak ik me toch wel zorgen om omdat een 4850 een inferieur product is aan de 9800gx2. Ik heb wat benchmarks en reviews opgezocht over de hd4850 en hij presteert minder dan de 9800gx2. Stel dat ze me toch de HD4850 geven, wat kan ik dan het beste doen?

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:51
Voordat ze je iets terugsturen zullen ze nog wel contact met je opnemen als ze je een ander product gaan aanbieden. Want ze kunnen dan een 5850 aanbieden, maar je moet dan wel wat bijbetalen.

Maar je kunt beter eerst even afwachten en kijken wat ze gaan zeggen.

Zucht...

Verwijderd

Op welke datum heb je de grafische kaart gekocht?

De 4850 levert gemiddeld tussen de 25% en 33% met uitschieters tot 50% minder prestaties dan je huidige kaart. Gebaseerd op de Benchmarks van Tom's Hardware:
http://www.tomshardware.c....0-3DMark-Score,1697.html

[ Voor 112% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2010 21:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik had me pc samen met de videokaart in oktober 2008 gekocht. Het kostte toen ongeveer 300 euro ofzo?

Verwijderd

Wat dacht je van dit 'probleem' eerst even aan de shop voorleggen?

Verwijderd

Topicstarter
Het is nog geen probleem. Ik weet dus helemaal niet zeker wat er gaat gebeuren. Hij zei dat ik een gelijkwaardig of beter product krijg als ze geen 9800gx2 hebben en daar houd ik hem dan aan.

• Tommzz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:28
Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 09:46:
Het is nog geen probleem. Ik weet dus helemaal niet zeker wat er gaat gebeuren. Hij zei dat ik een gelijkwaardig of beter product krijg als ze geen 9800gx2 hebben en daar houd ik hem dan aan.
Wat is dan je probleem?

• PH-JPS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-01 07:54
Zoals 'nare man' al aangeeft, leg het voor aan de winkel. Ben je er niet gerust op bel ze dan even en geef aan dat je gehoord hebt dat de medewerker het over een HD4850 had en dat jij dit niet zo ziet zitten (met de vergelijking als onderbouwing).

Je hebt het nu steeds over 'als dit, als dat' maar er is in feite nog geen probleem ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net mijn pc teruggekregen, het is goed afgelopen ik heb een GTX285 gekregen :D. Heb ik me dus voor niets zorgen gemaakt, Paradigit deed weer zijn ding, goede service geven. Topic mag dicht.

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Zo, mazzelpik +5. Die GTX285 rent rondjes om je oude 9800GX2 én je bent waarschijnlijk ook niet meer vatbaar voor de metal layer bugs die in de oude 8xxx en misschien zelfs de 9xxx zaten. Feli, mooie kaart.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 01:00:
Ik heb net mijn pc teruggekregen, het is goed afgelopen ik heb een GTX285 gekregen :D. Heb ik me dus voor niets zorgen gemaakt, Paradigit deed weer zijn ding, goede service geven. Topic mag dicht.
Ik hoop dat je er ook van hebt geleerd dat je eerst even contact moet leggen met de shop in kwestie en vragen welke regeling zij hiervoor hanteren voordat je een dergelijke topic op GoT opent ;)

offtopic:
Topics worden alleen gesloten wanneer zij tegen de policy ingaan (+een paar kleine uitzonderingen). Hierom vragen heeft geen zin, dus dat kun je de volgende keer ook achterwege laten :)
Pagina: 1