2.5 inch harddisk defect

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mijn laptop van de zaak gaf een blue screen. Als ik hem nu aan doe blijft hij hangen na het post scherm met een knipperende cursor.

Ik heb de schijf inmiddels aan mijn pc gehangen en hier herkende hij hem wel in de Disk manager, na een rescan drives, maar als ik hem wil initialiseren geeft hij een I/O error :(

Heb nu de Seagate tool gedownload om te kijken of die hem nog ziet.

Wat zijn andere opties, ik las wel eens dat in een anti statisch zakje en dan een paar uur in de vriezer iets kan helpen. De disk spint wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
ik zou er voornamelijk heel voorzichtig mee zijn, als je er te veel mee experimenteert loop je de kans dat hij helemaal de geest geeft. Ik zou even in het thematoptic datarecovery kijken naar een manier om een image van de schijf te maken met GetDataBack of een soortgelijke tool.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Viper® schreef op maandag 08 februari 2010 @ 20:45:
Mijn laptop van de zaak gaf een blue screen
Dus terug naar de IT-afdeling en garantie regelen....

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ajhaverkamp schreef op maandag 08 februari 2010 @ 21:01:
[...]

Dus terug naar de IT-afdeling en garantie regelen....
Inderdaad. Ik zou er niet zelf aan gaan zitten rommelen voor je het weet heb jij het ook nog gedaan. Of heb je er materialen op staan die er niet op mogen staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Nope, maar ik gebruik hem niet elke dag en ik wilde nog graag mijn outlook archive en mijn documenten opslaan.
Na 1 schroefje kon ik hem zo uit me laptop schuiven, ik zal nog even kijken met getdataback.

Ik weet hoe de meeste IT afdelingen zijn, die testen hem en als die niet werkt is het > retour en een vervanging, op zich logisch uiteraard.
Ik denk ik probeer het zelf eventjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Laptop van de zaak, dan heb je dus wel een backup. Die gebruiken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sergej
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Als je hem vanuit Windows scant, probeer dan WD Data Lifeguard Diagnostic.

Heb daar betere ervaringen mee dan met Seatools for Windows.

Als laatste redmiddel raad ik HDD Regenerator aan (liefst vanaf een bootdisc). Bij veel defecte sectoren kan een scan/(tijdelijke) reparatie lang duren, maar het is het "wachten" waard.
Pagina: 1