Toon posts:

Prestaties Cell/Xenon

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Anoniem: 160457

Topicstarter
Na het twitter bericht van een developer van DICE/BC2 dat een Cell/Xenon 'more powerfull' is dan een dual core CPU in de pc, heb ik hiernaar gezocht, maar nergens is er een duidelijke uitleg hierover.
BC2 schijnt 6 threads te gebruiken en daarom slecht draaien op de meeste pc's, zodat een quad core benodigd is.

Ergens kan ik me niet voorstellen dat een dual core deze game niet optimaal zou kunnen draaien, BC2 is daarom denk ik dan ook geoptimaliseerd voor de consoles, en daarom niet goed draait op dual cores.

Moet je zon Cell/Xenon nou echt vergelijken met een i7 ofzow? Of is een dual core nu wel sneller dan zon console cpu?

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-08 14:29
De Cell B.E. wordt niet voor niks in super computers gebruikt, je moet echter wel opletten dat de 7 SPU's van de Cell B.E. geen volledige processors zijn, maar als je ze op de juiste manier gebruikt dan is het minstens te vergelijken(door dus bijvoorbeeld gebruik te maken van meerdere threads) met even zoveel cores.

Maar goed, sowieso is dat niet echt één twee drie te zeggen, de Cell/XENON hebben beiden een PowerPC architectuur en zijn dus sowieso niet in staat x86 instructies uit te voeren dus is een vergelijking sowieso slechts een ruwe schatting. Punt blijft wel dat console games geoptimaliseerd zijn voor één console en dus één specifieke processor en dus heel veel goed kan maken puur op basis van optimalisaties.

[Voor 4% gewijzigd door Rctworld op 08-02-2010 20:52]

Anoniem: 160457

Topicstarter
Ik heb begrepen dat de Cell meer een combinatie van een CPU/GPU is en daarom zo snel is voor bepaalde dingen.

• Denzeltje
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Je kunt het eigenlijk niet vergelijken met elkaar. Het is nu wel zo dat veel games voor meerdere platformen worden gemaakt maar daar zit veelal een hele andere architectuur achter.

De PS2 had destijds naar zeggen ook een snellere / betere proccesor als de destijdse compters. Alleen hebben developers er nooit het maximum uitgehaald. En vervolgens brengt sony de Cell uit i.c.m. de PS3 en houden dev's op met de PS2.

En met de computer (x86/64 instructies) is er al veel voor geschreven. Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik nog maar weinig 64 bit games ken maar dat is dat.

Dus het is een beetje Appels met peren vergelijken. Je kunt immers ook geen powerpc met x86 vergelijken.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee