Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-09 14:32
Ik heb een (vermoedelijk) simpele vraag over het benaderen van de CH3SNAS netwerk schijf.
Om hem te kunnen benaderen moet je een username en wachtwoord invoeren. Als backup programma voor mijn foto's gebruik ik het programmaatje Allway sync. Binnen dit programma kun je (uiteraard) aangeven waarnaar je je gegevens wilt syncen. Ik geef aan dat het een netwerkschijf is en je kan daarbij username en wachtwoord ook al ingeven. Echter, als ik via Allway sync de schijf wil benaderen geeft hij een foutmelding dat hij hem niet kan vinden.
Ik moet eerst via explorer handmatig naar mijn schijf gaan en dan via explorer het username en wachtwoord ingeven. Zodra ik dit gedaan heb kan ik de schijf wel via het programma Allway sync benaderen.
Nu dacht ik slim te zijn door een scriptje in een batch file te maken met de volgende opdracht:

net use z: "\\ch3snas\volume_1" [wachtwoord] /user:"[naam]"

Dit werkt zoals je zou verwachten. Alleen als ik deze batch file in opstarten zet en hem dus met windows laat draaien, dan werkt het weer niet??

Heeft iemand tips wat ik kan doen zodat ik niet altijd zelf het wachtwoord + gebruikersnaam hoef in te voeren?

Ik moet zelf nog even testen of andere sync programmaatjes hier ook last van hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
kan het zijn dat je pc nog geen verbinding heeft met de nas op het moment dat het scriptje draait? dat het scriptje te vroeg draait zeg maar op het moment dat je hem in de map opstarten zet. ik kan je alleen niet echt een oplossing aandragen helaas ;)

edit:
googlen naar 'delay startup script' levert wel een paar links op die wellicht interessant zijn voor je! met name deze lijkt mij wel interessant.

[ Voor 31% gewijzigd door Rupie op 08-02-2010 20:24 ]

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Rupie schreef op maandag 08 februari 2010 @ 20:21:
kan het zijn dat je pc nog geen verbinding heeft met de nas op het moment dat het scriptje draait? dat het scriptje te vroeg draait zeg maar op het moment dat je hem in de map opstarten zet. ik kan je alleen niet echt een oplossing aandragen helaas ;)

edit:
googlen naar 'delay startup script' levert wel een paar links op die wellicht interessant zijn voor je! met name deze lijkt mij wel interessant.
Ja ik denk dat je daar gelijk in hebt. Mijn eigen computer is verbonden via WiFi, dus daar verwachtte ik ook wel dat het niet zou werken, maar de computer van mijn vriendin is bedraad verbonden, dus daar had ik wel verwacht dat het zou werken, maar dat is dus niet zo. Ik zal eens kijken naar de links die je hebt doorgestuurd!

Merci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donnervogel
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-01-2023
En is het opgelost en zo ja hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Nog niet naar gekeken, Even wat andere prioriteiten gehad. Ik denk dat ik een andere oplossing ga gebruiken. Ik maak een batch file met shortcut naar het backup programma. In die batchfile laat ik dan eerst de computer inloggen met de CH3SNAS. Hierbij hoef ik geen delays te gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
en wat is er dan wezelijk anders dan de huidige situatie? Je zal die batch file dan ook weer handmatig moeten draaien, net zoals je nu het scriptje handmatig moet draaien ;)

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donnervogel
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-01-2023
Wat ik wel eens doe om een vertraging te krijgen in mijn batch file is het volgende:
Startnet.cmd
..........
ipconfig /renew
ipconfig /renew

net use x:\\server\share /user:username password
..... etc etc

of wat ook wel werkt is ping:
ping 127.0.0.1 -n 8 (for a 7 sec. delay) of
ping 1.1.1.1 -n 10 -w 1000 >NUL
(kijk maar even naar ping /? in je systeem)

of sleep 10 (for a 10 sec. delay)
wel even het sleep.exe downloaden en plaatsen in je c:\windows.

Google is your friend he.

[ Voor 5% gewijzigd door donnervogel op 15-02-2010 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Rupie schreef op maandag 15 februari 2010 @ 11:00:
en wat is er dan wezelijk anders dan de huidige situatie? Je zal die batch file dan ook weer handmatig moeten draaien, net zoals je nu het scriptje handmatig moet draaien ;)
Nee, want in die batch file zet ik dan meteen de opdracht erin om het backup-programma meteen te starten. Ok het scheelt niet veel, maar het is 1 keer dubbelklikken minder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
donnervogel schreef op maandag 15 februari 2010 @ 11:37:
Wat ik wel eens doe om een vertraging te krijgen in mijn batch file is het volgende:
Startnet.cmd
..........
ipconfig /renew
ipconfig /renew

net use x:\\server\share /user:username password
..... etc etc

of wat ook wel werkt is ping:
ping 127.0.0.1 -n 8 (for a 7 sec. delay) of
ping 1.1.1.1 -n 10 -w 1000 >NUL
(kijk maar even naar ping /? in je systeem)

of sleep 10 (for a 10 sec. delay)
wel even het sleep.exe downloaden en plaatsen in je c:\windows.

Google is your friend he.
Ja, die ping vertraging had ik ook gevonden via google. Ik denk nog wel even na wat ik het handigst vind
Pagina: 1