Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om digitaal(liefst in HD) op te nemen met een TV via het DLNA protocol?

Ik wil namelijk een nieuwe TV aanschaffen waarmee ik direct kan opnemen zodat ik geen losse digitale decoder met harddisk nodig heb. Nu heb ik een Cisco met Ziggo maar ik wil gewoon alles met mijn tv kunnen.

Enkele jaren geleden kwamen er televisies op de markt waar een interne HDD en CAM in zat zodat je digitaal kan kijken en opnemen maar ik zie helemaal geen nieuwe TV's meer met HDD?? Dus dacht dat ze hiermee gestopt waren omdat er nu nieuwe technieken zijn zoals DLNA.

Dus zijn er TV's waarmee ik kan opnemen in het liefst HD kwaliteit met of zonder HDD of DLNA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-08 10:48

amx

ik begrijp je vraag niet precies, weet je wel wat met DLNA (digital living network alliance) wordt bedoeld?

Wikipedia: Digital Living Network Alliance

heeft bij mijn weten niks met je tv signaal zelf te maken

[ Voor 1% gewijzigd door amx op 09-02-2010 15:22 . Reden: spelfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 17:08
Je zou kunnen kijken bij Loewe. Die maken TV's waarmee je HD beelden kunt opnemen op een in de TV geintegreerde harde schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet wat DLNA is en dat je ermee kan streamen vanaf andere apparaten maar het zou natuurlijk mooi zijn als je ook terug kon streamen(opnemen van uitzendingen) op een centrale server zodat je het weer kan afspelen op andere TV's in huis. Kan dit?

Ik zag vandaag inderdaad een Loewe staan die ook kan opnemen dus daar ga ik zeker eens kijken. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oh en zijn er nog andere merken naast Loewe die dit doen? Ik weet dat Humax ook een TV heeft die dit ondersteund maar deze is niet mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debbes
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 22:11
Kan een TV met DLNA gebruikt worden als DLNA-server of enkel client?
Of bestaan er TV's met een DLNA-server functie om zo bvb tv over het netwerk te streamen? Dit zou wel interessant kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad....

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-08 10:48

amx

uit het wikipedia artikel:

The specification also includes DRM, a scheme to ensure that the "content must be protected from unauthorized copying and use"

ik geef er dus weinig kans op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jammer... wordt dus een Loewe Connect... Nice all in one TV!
Pagina: 1