van dsub naar hdmi in drie stappen; kan dat?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 21:40

bloasfist

Slot-A Crew

Topicstarter
Ik wil een laptop met alleen een dsub-uitgang op een hdmi tv aansluiten. Dit is een tijdelijke situatie, dus wil er niet te veel geld aan uitgeven. De directe oplossing zou zijn een dsub-male->HDMI-male connector. Deze lijken niet te bestaan, je komt dan op dit soort apparaatjes: http://www.allekabels.nl/display.php?cat=1689
Het lijkt erop dat dit niet simpelweg met weerstanden/kabels te doen is, maar ik hoop van wel natuurlijk.

Ik heb namelijk nog een kabel dsub-male->dsub-male liggen en ook een koppelstukje dsub-female->dvi male.
Twee vragen:
  • Werkt zo'n koppelstukje dsub-female->dvi-male twee kanten op? Ik heb hem namelijk bij een videokaart gekregen; hij is dus eigenlijk bedoeld als DVI-male->dsub female.
  • Kan ik hier nou gewoon WEER een koppelstukje dvi-female->hdmi-male achterzetten en deze in de tv stoppen? M.a.w.: heb ik een werkende oplossing wanneer ik een dvi-female->hdmi-male koppelstukje koop?

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Kan niet.
VGA (D-sub) is een analoog signaal. HDMI is digitaal.
DVI heeft beide; daarom kun je van zowel VGA naar DVI als HDMI naar DVI. Maar VGA -> DVI -> HDMI gaat nooit lukken.
Enige optie is dan echt een apparaatje wat het signaal actief omzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:08
Nee, DSUB is analoog en HDMI heeft alleen maar digitale pinnen (+audio). DVI-I heeft analoge en digitale pinnen. Je hebt echt een soort omvormer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica