Toon posts:

Down langs de ene, up langs de andere?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb twee internet verbindingen thuis. Eentje met een fixed IP en een hoge download, en eentje met een variabel IP maar een hoge upload. Kan ik via het fixed IP bijvoorbeeld een http request laten binnenkomen, maar via het andere IP adres het antwoord naar de client sturen? Of moet het inkomende en uitgaande adres steeds gelijk zijn? (wat ik dus denk)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:00
Ik weet niet of het kan, maar het lijkt mij vrij onlogisch. Ik vraag aan pietje of ie een site wil laten zien en ik krijg 'm vervolgens van jantje voorgeschoteld? :P Tenzij jantje zich voor gaat doen als pietje gaat dat niet lukken denk ik.

The devil is in the details.

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:54
Gaat niet werken. Of ze moeten het bij de provider zelf ( als het dezelfde provider is ) aan elkaar kunnen lussen, wat al best een hoop werk is/ onmogelijk.
Dus nee.

Zelfde als je 2 internetverbindingen hebt, en ze wilt samen voegen( om van 3 + 3, 1 6mb verbinding te maken)
dat gaat niet werken.

Zucht...

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:23
Klinkt als ééntje van de buren en eentje van mijzelf. Geen beschuldiging overigens.

Er zijn wel manieren/programma's voor maar voor wat voor datastroom wil je het gebruiken? Bij sommige datastromen moet het up/down adres en de poort hetzelfde zijn. Je kan wel programma's aan de ene of de andere verbinding toewijzen.

[ Voor 14% gewijzigd door Jumpman op 08-02-2010 19:09 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Verwijderd

Topicstarter
Het zijn mijn lijnen hoor :-) Ik draai een http server, maar zit maar met een beperkte upload. Ik wou graag de download van lijn 1 gebruiken en de upload van lijn 2 (die hoger is, maar geen fixed ip heeft). Dit is dus geen load balancing, dat werkt prima, heb ik zo al draaien op dit moment.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat kan, mits de isp die je voor je upstream wilt gebruiken geen filtering toepast op het source-adres van packets die 't netwerk in cq uit gaan. Helaas voor jou is 't zo dat vrijwel alle isp's die aan consumenten leveren dat doen. Mocht dat wel kunnen is 't een kwestie van simpelweg je IP-adres van isp A gebruiken bij isp B. De antwoorden komen dan terug bij isp A.

[ Voor 22% gewijzigd door CyBeR op 08-02-2010 19:50 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:23

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

CyBeR schreef op maandag 08 februari 2010 @ 19:49:
Dat kan, mits de isp die je voor je upstream wilt gebruiken geen filtering toepast op het source-adres van packets die 't netwerk in cq uit gaan. Helaas voor jou is 't zo dat vrijwel alle isp's die aan consumenten leveren dat doen. Mocht dat wel kunnen is 't een kwestie van simpelweg je IP-adres van isp A gebruiken bij isp B. De antwoorden komen dan terug bij isp A.
Zijn die twee dikgedrukte termen niet een beetje kort door de bocht? Althans, gebruiken betekent in dit geval dus dat je je server zo moet instellen dat hij het afzender adres in uitgaande pakketjes aanpast (spooft), zodat daar het IP adres van ISP A staat. In linux iptables is dat op zich geen hele grote moeite maar "simpelweg gebruiken" zou ik het niet willen noemen, of mis ik iets?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Orion84 schreef op maandag 08 februari 2010 @ 19:54:
[...]

Zijn die twee dikgedrukte termen niet een beetje kort door de bocht? Althans, gebruiken betekent in dit geval dus dat je je server zo moet instellen dat hij het afzender adres in uitgaande pakketjes aanpast (spooft), zodat daar het IP adres van ISP A staat. In linux iptables is dat op zich geen hele grote moeite maar "simpelweg gebruiken" zou ik het niet willen noemen, of mis ik iets?
Nou ja, je haalt feitelijk een vieze NAT-truuk uit inderdaad. Maar moeilijk is dat niet. Het is moeilijker om een ISP te vinden die geen source filtering doet.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1