Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 14:01
Hallo,

Ik heb hier inmiddels over een periode al topics gepost betreft mijn werk. Kort verhaal: Bij detacheerder gewerkt na jaren callcenterdingetjes te hebben gedaan. CCNA gehaald, ingezet bij opdrachtgever. Opdracht gestopt vanwege aanstaande oogoperatie, contract niet voortgezet vanwege niet-inzetbaarheid.

Inmiddels is mijn oogprobleem praktisch opgelost (100% zicht in rechteroog, 50-70% in linker) en kan ik weer prima computerwerk doen, dus weer op zoek naar werk.

Vandaag dus een gesprek en men gaf meteen aan met mij aan de slag te willen. Geboden wordt 1850 bruto en vergoeding van de maandtrajectkaart tot aan het treinstation. Ik zal ook nog een stukje met de bus moeten maar dat wordt dus niet vergoed, wat mij minimaal 69 euro en nog wat per maand kost, en dat zijn strippenkaartkosten, OV chipkaartkosten zijn onbekend, 9292ov.nl weet het niet en de OV chipkaart site timed out.

Vergeleken met mijn vorige werkgever (1900 bruto, voll. reiskosten, contract bep. tijd 14 maanden) vind ik de beloning vrij matig. Ik ga in brutoloon achteruit, ik moet zelf reiskosten gaan betalen en
wordt in de eerste instantie voor een half jaar aangenomen.

Is dit een mindere deal, zou ik verder moeten kijken, of is dit de crisis en moet ik tevreden zijn met wat minder?

Weblog | Straling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 22:21

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Is het het eerste bod? Zo ja, ben je er telefonisch of in gesprek al half schouderophalend mee ingestemd (niet echt instemmen, maar de lichaamstaal zegt vaak genoeg)? Zo nee, dan is dat het eerste bod en kun je mooi in onderhandeling. Bekijk daarnaast je situatie: Is het financieel noodzakelijk nu werk te hebben? Heb je andere aanbiedingen/opties die nog lopen? Zet dat allemaal naast elkaar en besluit.

edit: Soms is geestelijke rust belangrijker dan een paar knaken extra. Sta daar ook bij stil.

[ Voor 10% gewijzigd door Hillie op 08-02-2010 19:23 ]

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:22
Eens met Hillie.

Daarnaast is het absolute verschil in arbeidsvoorwaarden vrij beperkt met ruim minder dan 10%. Dat valt dus ruim binnen de bandbreedte die voor vergelijkbare functies kan gelden.

Volledige reiskosten vergoeding is trouwens niet de regel, maar de uitzondering.

Voor jezelf opkomen en zo goed mogelijke arbeidsvoorwaarden proberen te bedingen is goed, maar je moet voorkomen dat het een zeurderige vorm aanneemt. Soms moet je een kleine stap terug om daarna een grote stap vooruit te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou het ook niet alleen van je loon laten afhangen. Belangrijkste lijkt mij om snel weer aan het werk te gaan, hoe minder gaten op je CV hoe beter. Ik heb al lurkend inderdaad al vaker topics van je gezien, en volgens mij ben je er al een behoorlijke tijd uit, toch?

Het ligt natuurlijk ook aan de groeimogelijkheden bij je potentiele nieuwe werkgever: kun je wel relatief snel omhoog qua salaris? Even een stapje terug doen om er daarna weer twee omhoog te zetten kan ook een overweging zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekla
  • Laatst online: 16-09 13:23
Je kan bij een trajectkaart bij de NS een busabonnement krijgen. Kost +/- 30 per maand voor 1 zone, en is rondom je vertrek- en aankomststation geldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:11

Dhrax

Prog Lord

Ik vind het een zeer minimaal verschil ;)

Sluit me ook aan bij mijn voorganger, soms moet je een stap terug doen om vooruit te kunnen.
En 69 euro eigen bijdrage voor je reiskosten is toch geen ramp ? Ik ken tig mensen wiens kosten niet volledig vergoed worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNW
Bedankt voor de reacties :)

Het is niet zo dat ik me zo druk maak over het geld, sowieso is het beter dan wat ik nu binnenkrijg, maar of het een beetje in verhouding is. Daar zie ik verder geen opmerkingen over dus het zal wel goed zijn. Kan me eerlijk gezegd wel een beetje voorstellen dat de potentiële werkgever zich wat conservatief opstelt aangezien ik al een tijdje thuis zit.

Werk lijkt verder zeer interessant en eigenlijk een prima vervolg op wat ik heb gedaan, namelijk opleveren en troubleshooten van connectiviteit.

Ik ga nog even kijken wat er hier aan opmerkingen langskomt, ik heb aangegeven morgen aan te geven of het wel of niet doorgaat.

Weblog | Straling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 15:47
TNW schreef op maandag 08 februari 2010 @ 20:21:
Het is niet zo dat ik me zo druk maak over het geld, sowieso is het beter dan wat ik nu binnenkrijg, maar of het een beetje in verhouding is. Daar zie ik verder geen opmerkingen over dus het zal wel goed zijn.
Zonder essentiële zaken als leeftijd, opleiding en werkervaring zegt een getal niet zo bijster veel...

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:56
Denk ook aan je kansen om door te groeien, is er een goed perspectief of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNW
Ik heb besloten om akkoord te gaan, werk krijgen is mijn prio en ik denk dat het wel goed zit qua werkomgeving en mogelijkheden.

Ik kan wel verder gaan zoeken maar ik vraag me af of ik iets beter ga tegenkomen, zeker via de vele aanbiedingen van detacheerders waarbij je niet weet waar je terecht komt.

Weblog | Straling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Buskosten zijn waarschijnlijk aftrekbaar, dus die 69 euro zal bruto zijn. Waarom strippenkaarten overigens, een abbo is goedkoper?

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNW
De aanbieding was inclusief maandtraj. kaart tot treinstation in de buurt, geen bus., die betaal ik dus zelf. Ik ben gewend aan totale vergoeding van reiskosten dus dat is iets minder maar ik vind passend werk nu eenmaal belangrijker dan hoge beloning.
Contract is een half jaar, dus als het goed is ga ik daarna wel omhoog.

1 maart ga ik beginnen :)

Weblog | Straling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikTW
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:24
Maar je kunt toch alsnog een abonnement nemen voor de bus, of misschien zelfs koppelen aan je maandtraject?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranewen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-02 18:45
Of investeren in een vouwfiets natuurlijk ;)

Goed dat je er voor gekozen hebt. Je kunt na dit halve jaar alsnog je voorwaarden bespreken. Bovendien heb je genoeg ellende meegemaakt en die geestelijke rust, zoals Hillie zei, kan heel prettig zijn.

If you can't write, there is nothing left.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 12:17

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Tja, denk dat veel mensen geld kwijt zijn aan hun reiskosten. Toen ik een baan had voor meedere maanden kreeg ik wel reisvergoeding per km maar dat hield ook in dat ik in het begin moest investeren in een auto.

Ik zie het net zoals een pak/nette kleding. Het hoort erbij. Ik vind niet dat je kan verwachten dat je baas alles betaald om jouw maar op je werk te krijgen. Zoals andere ook al aangaven, je zou kunnen kijken voor een fiets. Of misschien woont een nieuwe collega in de buurt van het station en kan je carpoolen....

• TNW
RikTW schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 15:21:
Maar je kunt toch alsnog een abonnement nemen voor de bus, of misschien zelfs koppelen aan je maandtraject?
Ga ik ook doen, scheelt een euro of 10 zie ik </nederlander>
Ranewen schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 22:26:
Of investeren in een vouwfiets natuurlijk ;)
Vouwfietsen zijn ergerlijk, bovendien moet ik nog eens kijken hoe makkelijk het eigenlijk fietsen is. Al ga ik daar fietsen dan regel ik een fiets en zet hem daar op slot. Kan ik ook bij een oom en tante langs, wonen in de buurt :)
Goed dat je er voor gekozen hebt. Je kunt na dit halve jaar alsnog je voorwaarden bespreken. Bovendien heb je genoeg ellende meegemaakt en die geestelijke rust, zoals Hillie zei, kan heel prettig zijn.
Ellende kan ik het niet echt noemen, eerst onder contract thuiszitten met €€€'s op de rekening en niks hoeven doen, daarna iets minder geld door uitkering. Grootste factor in mijn ogen is toch het gebrek aan structuur, ritme en echt teveel tijd hebben, daar wordt je gewoon gaar van en hoe langer je thuis zit hoe moeilijker het wordt om werk te vinden en hoe meer een groot deel van de mensen zich gaan verzetten tegen het idee weer aan het werk te gaan.

Weblog | Straling!

• RikTW
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:24
TNW schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 16:22:
Vouwfietsen zijn ergerlijk, ...
QFT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNW
Ondertussen alweer een week of 3 aan het werk...

Het werk is redelijk interessant en sluit goed aan bij mijn vorige werk. Helaas zie ik ook wat minpunten. Ik snap dat er in een bedrijf gewerkt moet worden (SLA's, belangrijke klanten e.d.) maar ik bots tegen wat dingen op waar ik moeite mee heb.

Al na een paar dagen kreeg ik de opmerking van een collega dat ik die krant die ik uit het OV had meegenomen uit het zicht moest neerleggen omdat "de baas" het beter niet zou zien, want niet werkgerelateerd. Vandaag ook weer zoiets: Ik moest mijn koffiemok volgens mijn manager maar weer naar huis meenemen want "de baas" had alle koffiemokken een tijd geleden de deur uit gedaan omdat mensen ze te vaak vies lieten staan en niet in de afwasmachine deden.

In tegenstelling tot wat bij mij het sollicitatiegesprek werd verteld (klanten komen alleen beneden) is de supportdesk een soort showroom waar klanten vaak rondgeleid worden en waar het dus netjes moet zijn.

Kortom, het werk is wel in orde, collega's zijn ok, maar de fysieke werkomgeving vind ik steriel en ongezellig. Dit zit mij redelijk dwars, des te meer omdat ik gewoon aan de slag wil blijven en me eigenlijk helemaal niet over dit soort dingen druk wil maken.
Moet ik gewoon een halfjaar uitzitten (na proeftijd kan ik zeer waarschijnlijk door) of ga ik dan mezelf onnodig frustreren?

Ik weet het even niet meer :/

Weblog | Straling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Get over it!!! Fuck it dat je geen eigen mok mag gebruiken, dan maar een plastic bekertje. Zoals ik het in dit topic las mag je blij zijn met je baan en regelmaat. Ik weet niet precies wat ik van je moet denken. Eerst al "moeilijk" doen om een beetje reiskosten, nu lastig gevoel omdat je niet je eigen mok mag gebruiken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
swtimmer schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 22:25:
[...]

Get over it!!! Fuck it dat je geen eigen mok mag gebruiken, dan maar een plastic bekertje. Zoals ik het in dit topic las mag je blij zijn met je baan en regelmaat. Ik weet niet precies wat ik van je moet denken. Eerst al "moeilijk" doen om een beetje reiskosten, nu lastig gevoel omdat je niet je eigen mok mag gebruiken.....
Nouja, ik zou het ook niet leuk vinden. (ik heb ook een mok die nooit in de vaatwasser komt, maar die gebruik ik dan ook niet meer, er staat wel heel groot RTFM op ;)). Anyway, mijn kamer is toch redelijk 'gepersonaliseerd' en ik zou het niet graag zien (understatement) als mijn manager binnenkomt die mij komt vertellen dat het anders moet.

Uiteindelijk moet je kijken hoe het gaat... Blijkbaar kan iets dergelijks als een mok niet bij de omgeving in welke je zit. Je zult een keuze moeten maken of je er dan nog wel mee door wilt gaan. Solliciteren vanuit een functie is natuurlijk altijd beter dan weer werkloos worden. Zolang je dus niet anders hebt zou ik zeker die verlenging aan gaan. Want zeg zelf, een werkgever waar je 3 maanden hebt gezeten staat ook niet al te best op je c.v. Jammer genoeg blijkt het allemaal iets anders te zijn dan dat je in eerste instantie was voorgehouden, zie het als een leermoment voor de volgende keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik heb op mn werk niet eens een vaatwasser...

Maargoed, dat van die mok, dat zal wel zijn vanwege de slechte die het verpesten voor de goede. Als 75% hun mok niet in de vaatwasser doen, logisch dat het niet meer wordt toegestaan. Maar dat je daar een punt van maakt...

Dat van die krant, je komt op je werk om te werken, niet om de krant te lezen. Leg dat ding dan gewoon in je la, en pak hem tevoorschijn tijdens je pauze.

Je moet natuurlijk die dignen niet groter maken dan dat ze zijn. Want dat doe je nu eigenlijk wel. Je komt met non-argumenten aan dat het je niet echt bevalt, en dat na 3 weken.

Kwestie van je aanpassen. Laat je mok lekker thuis, stop de krant in je la, en voila, all your problems are solved.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 13:37

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Niet dat ik uitblink in ervaring en kennis, maar 't lijkt me dat je beter 'n werkgever van 3 maanden op je CV kan hebben, dan een aantal werkgevers van 2-3 jaar: die ene werkgever en jij bleken gewoon niet te klikken, en de baan/werksfeer was niet wat je je er van had voorgesteld. Prima verklaarbaar.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

TNW schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 19:17:
Moet ik gewoon een halfjaar uitzitten (na proeftijd kan ik zeer waarschijnlijk door) of ga ik dan mezelf onnodig frustreren?

Is er niet meer aan de hand? Want dit komt wel wat kleinzerig over. De reden voor die regels zijn helemaal niet zo slecht; moet je eens op een laboratorium gaan werken, geen eten, geen drinken, geen koffiemokken, helemaal niets bij je werkplek.

Je zegt dat het werk interessant is en de collega's OK. Ga jezelf dan niet gekmaken vanwege kleinigheden, of als dit symptomen zijn van een echt probleem. probeer dat dan op te lossen ipv naar miniscule dingen te gaan kijken :)

En ook: kijk naar de positieve kanten van het werk, niet naar de minpuntjes. Ik ga met plezier naar mijn werk, terwijl er ook genoeg dingen zijn waar ik me aan kan ergeren ;)

[ Voor 14% gewijzigd door gambieter op 19-03-2010 23:15 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:51
Ik denk dat het belangrijk is dat je weet waar je precies in de markt staat.
Je zegt dat een andere baan niet haalbaar is door detachering etc, maar heb je goed gezocht ? Het lijkt me sterk dat er slechts 1 bedrijf is waarbij je aan de slag kunt.

Ik zit nu meer dan 3 jaar bij dezelfde toko en heb het nog altijd naar me zin, tja zeuren doen we allemaal wel eens. Maar ben wel doorgegroeit van helpdesk tot system administrator ;)

Kortom, prik eens door dit soort kleinigheden heen en bekijk waar je echt staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
RaZ schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 23:00:
Maargoed, dat van die mok, dat zal wel zijn vanwege de slechte die het verpesten voor de goede. Als 75% hun mok niet in de vaatwasser doen, logisch dat het niet meer wordt toegestaan. Maar dat je daar een punt van maakt...
Ik vind het ook wel raar dat die werkgever daar een punt van maakt. Wat maakt een vieze mok nou uit? Bij mij op het werk gebruikt bijna iedereen een eigen mok, en ook daar brengt maar slecht een klein deel deze naar de vaatwasser. Zeker van die lekkere theemokken die helemaal bruin zijn van binnen zie je her en der. Waarom zou je je er aan storen?
Dat van die krant, je komt op je werk om te werken, niet om de krant te lezen. Leg dat ding dan gewoon in je la, en pak hem tevoorschijn tijdens je pauze.
Ook dit kun je omdraaien natuurlijk. Als je die krant alleen leest tijdens je pauze, wat boeit het dan als het ding ongebruikt op je bureau ligt en je werk niet in de weg zit? Zelf neem ik ook altijd krantjes mee, sterker nog, ik laat vaak van die proefabonnementen op kranten op m'n werk bezorgen (anders vergeet ik ze 's ochtends uit de bus te halen). Who cares? Blijkbaar is z'n baas zo'n steriele freak, iets met clean desk policies enzo. 'A clean desk is the sign of a sick mind' komt spontaan in me op :)
Ardana schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 23:01:
Niet dat ik uitblink in ervaring en kennis, maar 't lijkt me dat je beter 'n werkgever van 3 maanden op je CV kan hebben, dan een aantal werkgevers van 2-3 jaar: die ene werkgever en jij bleken gewoon niet te klikken, en de baan/werksfeer was niet wat je je er van had voorgesteld. Prima verklaarbaar.
Klopt voor een keertje kan dat natuurlijk wel. Maar wat nu als TS bij het volgende bedrijf zich weer stoort aan een klein ding en besluit weer na een paar maanden te verkassen? Je kunt dan denk ik toch beter 3x na 3 jaar zijn weggegaan dan 3x na 3 maanden.

Als je na een paar jaar verkast van werkgever lijkt me dat veel logischer (zeker als je nog jong bent), je wilt immers werken aan je carrière en daar is overstappen naar een andere werkgever vaak een logisch gevolg van (omdat je uit je functie bent gegroeid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

ebia schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 23:35:
[...]

Ik vind het ook wel raar dat die werkgever daar een punt van maakt. Wat maakt een vieze mok nou uit? Bij mij op het werk gebruikt bijna iedereen een eigen mok, en ook daar brengt maar slecht een klein deel deze naar de vaatwasser. Zeker van die lekkere theemokken die helemaal bruin zijn van binnen zie je her en der. Waarom zou je je er aan storen?
Ik stoor me niet zoveel aan dingen. Het zou mij persoonlijk niets uitmaken. Maar als de baas nodig vind dat de mok thuis blijft, so be it. Ik kan er niet wakker van liggen.

Punt is natuurlijk wel dat een baas net even wat meer te zeggen heeft. Om de hele sfeer te verzieken over een mok, waarbij de baas toch aan het langste eind trekt lijkt me al een verloren zaak.
[...]

Ook dit kun je omdraaien natuurlijk. Als je die krant alleen leest tijdens je pauze, wat boeit het dan als het ding ongebruikt op je bureau ligt en je werk niet in de weg zit? Zelf neem ik ook altijd krantjes mee, sterker nog, ik laat vaak van die proefabonnementen op kranten op m'n werk bezorgen (anders vergeet ik ze 's ochtends uit de bus te halen). Who cares? Blijkbaar is z'n baas zo'n steriele freak, iets met clean desk policies enzo. 'A clean desk is the sign of a sick mind' komt spontaan in me op :)
Aangezien je de krant dus in de pauze leest, hoort dat ding gewoon niet op je werkplek. Je kan de krant natuurlijk in de kantine leggen als je binnen komt, maar de kans dat een collega die krant eerder heeft als de pauze begint is dan natuurlijk wel aanwezig.

En om hier nu een wellus-nietus machtstrijd te gaan houden met de werkgever over een mok of een krant, dan ben je sowieso al niet slim bezig.

Dus om de baas z'n wensen te respecteren, en hem tevreden te houden, lijkt me dat een zeer kleine moeite.

En over 'a clean desk is the sign of a sick mind', ik zie ook altijd zaagsel als ik een houtzagerij binnen kom, logisch ook. Die gasten moeten zagen, niet de hele dag vegen. Als het bureau altijd netjes is, dan wordt er niet hard genoeg gewerkt :P

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
RaZ schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 23:48:
[...]

Ik stoor me niet zoveel aan dingen. Het zou mij persoonlijk niets uitmaken. Maar als de baas nodig vind dat de mok thuis blijft, so be it. Ik kan er niet wakker van liggen.

Punt is natuurlijk wel dat een baas net even wat meer te zeggen heeft. Om de hele sfeer te verzieken over een mok, waarbij de baas toch aan het langste eind trekt lijkt me al een verloren zaak.
Het gaat meer om de insteek. Persoonlijk vind ik het echt belachelijk als een werkgever met iets idioots aankomt als het niet mogen gebruiken van een eigen mok. Het zet een toon, een bepaalde sfeer, wat zeker niet voor iedere werknemer is weggelegd.

(Voordat een werkgever mag klagen over een mok ken ik nog wel duizend-en-één dingen die de werkgever mag verbeteren)
[...]

Aangezien je de krant dus in de pauze leest, hoort dat ding gewoon niet op je werkplek. Je kan de krant natuurlijk in de kantine leggen als je binnen komt, maar de kans dat een collega die krant eerder heeft als de pauze begint is dan natuurlijk wel aanwezig.

En om hier nu een wellus-nietus machtstrijd te gaan houden met de werkgever over een mok of een krant, dan ben je sowieso al niet slim bezig.

Dus om de baas z'n wensen te respecteren, en hem tevreden te houden, lijkt me dat een zeer kleine moeite.

En over 'a clean desk is the sign of a sick mind', ik zie ook altijd zaagsel als ik een houtzagerij binnen kom, logisch ook. Die gasten moeten zagen, niet de hele dag vegen. Als het bureau altijd netjes is, dan wordt er niet hard genoeg gewerkt :P
Tsja, hoeveel mensen hebben er continu internet nodig voor hun werk? En toch staat overal 8 uur per dag een website met privé spul wel ergens open... en zo ook voor e-mail en telefoon. Hij kan ook blij zijn dat ie werknemers in dienst heeft die zich wat aantrekken van de actualiteiten. Onder de noemer ontwikkeling. Maar dat is mijn insteek. Als ik de baas was zou ik mijn werknemers behoorlijk vrij laten in dat soort dingen, tot ik merk dat ze de kantjes er vanaf lopen natuurlijk. Het is toch geven en nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

ebia schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 01:21:
Het gaat meer om de insteek. Persoonlijk vind ik het echt belachelijk als een werkgever met iets idioots aankomt als het niet mogen gebruiken van een eigen mok. Het zet een toon, een bepaalde sfeer, wat zeker niet voor iedere werknemer is weggelegd.
Op het moment dat ergens ook klanten rondlopen kan ik het best wel billijken. Ik ben niet helemaal bij met de laatse versie van de Universele Rechten van de Mens, maar een eigen mok op de werkplek staat er volgens mij niet bij.
Als ik de baas was zou ik mijn werknemers behoorlijk vrij laten in dat soort dingen, tot ik merk dat ze de kantjes er vanaf lopen natuurlijk. Het is toch geven en nemen?
Je ben dus niet een leidinggevende, of hebt ook niet die ervaring? Ik kan je verzekeren dat dat makkelijker gezegd dan gedaan is. Want daar waar veel werknemers wel met die vrijheid kunnen omgaan, heb je er altijd die het dan weer te ver doorvoeren. Zie ook het al dan niet afwassen van de koffiemokken, dat is ook iets waar je best wat mag verwachten van de werknemers, maar eigenlijk overal faalt.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

ebia schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 01:21:
[...]
Als ik de baas was zou ik mijn werknemers behoorlijk vrij laten in dat soort dingen, tot ik merk dat ze de kantjes er vanaf lopen natuurlijk. Het is toch geven en nemen?
Hmm, waarom? Hij geeft jouw werk en jij neemt toch geld mee iedere maand? Dat jij vrije tijd besteding tijdens het werk als een soort recht ziet is denk ik eerder te wijten aan je arbeid ethos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNW
Zoals ik al had verwacht is er een spectrum aan meningen over wat ik heb ervaren :)

Ik heb besloten om dit nog maar even aan te kijken en gewoon even de tanden op elkaar te klemmen.
Na een half jaar kan ik altijd weer verder kijken.
Feit blijft wel dat ik twijfel aan hoeveel deze werkomgeving bij mij past. Ik zie dat ik niet de enige ben die waarde hecht aan een werkomgeving die (binnen zekere grenzen) persoonlijk kan worden ingericht.
Nu kan je wel zeggen dat je daar op het werk daar niet moeilijk over moet doen maar je brengt er wel een behoorlijk deel van je tijd door.

Ik moet er maar het positieve uit halen, ondertussen liggen er wel kansen om in ieder geval weer ervaring en kennis op te bouwen zodat ik niet stil sta.Ik loop mee in een cursus om netwerkkennis op te bouwen en ik heb het gevoel dat ik wel zeker van pas kom in het bedrijf aangezien ze veel contact hebben met het bedrijf waar mijn laatste werkplek was.

Weblog | Straling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

TNW schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 13:53:
Ik moet er maar het positieve uit halen, ondertussen liggen er wel kansen om in ieder geval weer ervaring en kennis op te bouwen zodat ik niet stil sta.Ik loop mee in een cursus om netwerkkennis op te bouwen en ik heb het gevoel dat ik wel zeker van pas kom in het bedrijf aangezien ze veel contact hebben met het bedrijf waar mijn laatste werkplek was.
Dat is de juiste houding, succes :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
gambieter schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 01:27:
Je ben dus niet een leidinggevende, of hebt ook niet die ervaring? Ik kan je verzekeren dat dat makkelijker gezegd dan gedaan is. Want daar waar veel werknemers wel met die vrijheid kunnen omgaan, heb je er altijd die het dan weer te ver doorvoeren. Zie ook het al dan niet afwassen van de koffiemokken, dat is ook iets waar je best wat mag verwachten van de werknemers, maar eigenlijk overal faalt.
Je moet niet een heel bedrijf gaan straffen omdat een paar mensen het 'verpesten'. Dat soort kleinzieligheden verwacht je in een fabriek met productiearbeiders, niet in een bedrijf met slimme zelfstandige mensen. Het enige wat je als 'manager' (en ik heb dat soort bully-managers gezien bij andere bedrijven, ik zou er binnen no time weg zijn) bereikt is dat je een kutsfeer creeert en dat je goeie mensen in no time een andere baan gaan zoeken.

Voor de productiviteit is het enorm belangrijk dat je als werknemer het idee hebt dat het bedrijf achter je staat en je dingen gunt. Voor een bedrijf dat de TS beschrijft vind ik het logisch dat mensen niet dat extra stapje zetten: bedrijf miept namelijk al over of je een mok meeneemt.
TNW schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 13:53:
Ik heb besloten om dit nog maar even aan te kijken en gewoon even de tanden op elkaar te klemmen.
Als je dat nu al hebt is het aan te raden ondertussen op je gemak verder te kijken. Je hebt ook een betere onderhandelingspositie: je hebt nu een baan waar je 'okay' in verdient en bent op zoek naar een nieuwe baan met meer 'uitdaging'. En daarbij zul je gaan onderhandelen over loon. Wat ik doe is trouwens vooraf aangeven wat ik nu verdien en dat ik daar 10% bovenop wil en dat het anders een no-go is, maar je moet voor je zelf bepalen of je het zo hard wil spelen.

[ Voor 21% gewijzigd door Hydra op 23-03-2010 10:49 ]

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:37
Het is als bedrijfsleiding altijd lastig, je doet het namelijk nooit goed.

Je kunt het kinderachtig vinden dat je je eigen mok niet mee mag nemen, maar je werkgever vind jou kinderachtig omdat jij je eigen mok meeneemt :)

Daar zou ik mij persoonlijk niet zo aan ergeren.

Over het algemeen kan hoger geschoold personeel wat beter omgaan met vrijheid dan bijvoorbeeld fabrieksarbeiders.

Bij ons hebben we in de werkplaats een zoemer welke aangeeft wanneer de pauze begint/eindigt, en ja het is nodig.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Hydra schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 10:46:
[...]

Voor een bedrijf dat de TS beschrijft vind ik het logisch dat mensen niet dat extra stapje zetten: bedrijf miept namelijk al over of je een mok meeneemt.
Nee, het bedrijf miept niet, het is gewoon niet toegestaan. Dus als werknemer dien je je daar ook aan te houden, de gene die miept is de persoon die er over zeikt. In dit geval dus niet het bedrijf, maar de werknemer.

En tjah, als je die paar regels niet bevalt, dan zoek je toch lekker een andere werkgever.

Je moet niet de rollen gaan omdraaien he ;)
[...]

Als je dat nu al hebt is het aan te raden ondertussen op je gemak verder te kijken. Je hebt ook een betere onderhandelingspositie: je hebt nu een baan waar je 'okay' in verdient en bent op zoek naar een nieuwe baan met meer 'uitdaging'. En daarbij zul je gaan onderhandelen over loon. Wat ik doe is trouwens vooraf aangeven wat ik nu verdien en dat ik daar 10% bovenop wil en dat het anders een no-go is, maar je moet voor je zelf bepalen of je het zo hard wil spelen.
Dat is ook wel zo, maar overal is wel 'iets' natuurlijk. Maar als de werknemer de sfeer bepald adhv een mok die wel of niet mee mag, of een krant die wel of niet in het zicht ligt. Dan denk ik dat de TS overal wat achter gaat zoeken. Het neigt naar mijn mening meer van: Hij zit het liefst thuis met z'n koffiemok en z'n krantje.

Het bedrijf heeft gewoon een policy, en daar dien je je aan te houden. De werkgever trekt daarmee aan het langste eind, en de werknemer staat ten allertijde vrij om te gaan en staan waar die wil (als in: iets anders zoeken). Voor werkgevers is dat vele malen lastiger.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
RaZ schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 11:21:
Het bedrijf heeft gewoon een policy, en daar dien je je aan te houden.
Komop zeg. Een vorige manager hier heeft ook een keer geprobeerd de policy in te voeren dat je om 9 uur op kantoor moet zijn. Daar heeft die manager vanuit z'n werknemers lekker collectief een dikke middelvinger op gekregen. Suffe regeltjes als 'geen mokken' zijn gewoon dom en lui. In plaats van het probleem aan te pakken (mokken niet in de vaatwasser) gaan ze iedereen straffen. Zo'n instelling is laf en lui en leidt er alleen maar toe dat het moraal onder de werknemers verder afbrokkelt.

Wij hebben hier een schoonmaakster die ook de vaatwasser in en uitpakt. Mijn 'taak' hier is het doen van m'n werk, niet een 2e huishouden runnen. Als ze daar op willen bezuinigen mag de CEO dat lekker zelf doen :) Gelukkig werk ik bij een leuk bedrijf dat snapt dat je mensen zich met hun kerntaken bezig moet laten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finder
  • Laatst online: 12:18
Als ik in een bedrijf werk dat gaat bepalen waar en hoe ik koffie drink vertrek ik zelf wel. Mensen in een grafische of creatieve sector hebben ruimte nodig, op alle vlak. Mijn collega's nemen eigen radio's en koffiezetapparaten mee. Gelukkig is in Vlaanderen op veel plekken de werksfeer wat ongecontroleerder. Als heb ik ookal uitzonderingen in negatieve zin meegemaakt, maar daar ben ik nooit lang gebleven. Verder volg ik de mening van Hydra, als mensen van mij een volwassen zelfstandige houding verwachten moeten ze me gerust laten op kleine persoonlijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 19:09

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik was laatst als consultant bij een bedrijf aan het werk en ik kreeg zelfs een pilsje om 15:00u aangeboden al :+ . Had maar even gepast want wilde niet meteen een gekke indruk maken :P .

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 21:23

Jeroen V

yadda yadda yadda

Het klinkt allemaal een beetje als geneuzel.... Wat boeit het nou dat je niet je eigen mok mee mag nemen of een klantje in het zicht mag hebben? Naar mijn mening is het probleem zo groot als je het zelf maakt. (en voor de duidelijkheid, naar mijn mening dus totaal niet boeiend)

Als ik kijk wat er bij mij op mijn werk voor non-regeltjes zijn, dan kan ik bijna een boek volschrijven. Maar ik concentreer me gewoon op de dingen die wel leuk zijn, en laat mijn leven niet bepalen door dergelijke non-issues.

En als het je niet bevalt, dan ga je toch gewoon wat anders doen? Ik zie het probleem niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
Jeroen V schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 13:27:

En als het je niet bevalt, dan ga je toch gewoon wat anders doen? Ik zie het probleem niet....
AMEN! Wat een gezeur zeg in dit topic...

Zeker in deze tijd dat een hoop mensen hun baan verliezen moet je blij zijn met een baan.

[ Voor 15% gewijzigd door Punica- op 23-03-2010 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Punica- schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 14:51:
Zeker in deze tijd dat een hoop mensen hun baan verliezen moet je blij zijn met een baan.
Wat een slaafse instelling zeg.

Het voordeel van scholing is dat je in princiepe de banen redelijk voor 't uitkiezen hebt. No way dat ik bij een bedrijf ga/blijf werken die dingen als mokken verbiedt. Het gaat niet om zo'n mok an sich (ik drink bij klanten meestal ook uit plastic) maar gewoon om dat de instelling van een bedrijf gewoon fout is als ze dat soort dingen gaat verbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
Hydra schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 14:58:
[...]

Het voordeel van scholing is dat je in princiepe de banen redelijk voor 't uitkiezen hebt. No way dat ik bij een bedrijf ga/blijf werken die dingen als mokken verbiedt. Het gaat niet om zo'n mok an sich (ik drink bij klanten meestal ook uit plastic) maar gewoon om dat de instelling van een bedrijf gewoon fout is als ze dat soort dingen gaat verbieden.
Je hebt op dit moment de banen 'voor het kiezen' omdat onze sector gelukkig nog niet zo hard getroffen is door de crisis, maar dat kan nog komen.

Ik zou het op dit moment als ik om me heen kijk in geval van de TS op zeker spelen, dan maar geen mok op me buro (Waar hebben we het in godsnaam over :'( ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Laatst online: 16-09 14:47
Dat gezeur over wat wel en niet mag went wel.
Toen er zoveel paria was over die Taco hoest mochten wij ook alleen nog maar uit plastic bekertjes drinken, moest je je werkplek 2x per dag schoonmaken en geen overbodige troep meer meenemen naar ja werk. Uiteindelijk hebben bijna al mijn collega's het wel gehad maar nog steeds zien ze liever geen mokken. Dan maar lekker milieu vervuilen.

Snap dat je nog iets van een persoonlijke spot wil hebben op werk; ik heb niet eens een vaste plek en zit elke dag ergens anders. Maar ze storten elke maand netjes op tijd het geld op mijn rekening, over alles is te praten en ik fiets er in 20 minuten naartoe. Maakt veel goed. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Uberprutser op 23-03-2010 15:22 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:21
Misschien moet je het ook even de kans geven... Elk bedrijf heeft zijn eigenaardigheden waar je aan moet wennen. Na een paar maanden weet je hoe het werkt en wat je wel en niet kan maken.

Ik heb zelf een tijdje bij ING gezeten en na 2 dagen wist ik al dat dit het niet zou worden. Uiteindelijk heb ik het nog wel een paar maanden aangekeken, maar ik kwam erachter dat de cultuur van zo'n massabedrijf totaal niet bij mij past. Vervolgens heb ik een werkgever gevonden waar ik fluitend naar toe ga elke dag.

Belangrijkste is wel dat je met plezier naar je werk gaat, want anders gaan dagen echt onwijs lang duren.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Laatst online: 16-09 14:47
Vrouwen hebben ook allemaal eigenaardigheden, trap je de ene de deur uit komt er een ander met weer andere rarigheden. Zo ook werk. :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

Nee hoor, het bedrijf heeft regels en daar zal je je gewoon aan moeten houden.
Het gaat niet om zo'n mok an sich (ik drink bij klanten meestal ook uit plastic) maar gewoon om dat de instelling van een bedrijf gewoon fout is als ze dat soort dingen gaat verbieden.
Ik vraag me weleens af waar de realiteitszin is gebleven van sommige mensen hier op het forum. In plaats van meedenken met het bedrijf en meteen als grote boeroeper staan verkondigen dat de instelling niet juist is zou je er misschien eens over kunnen denken wat de doelstelling van het bedrijf nou feitelijk is. Uitzonderingen zijn er altijd, maar blijkbaar hecht dit bedrijf erg veel waarde aan een nette werkomgeving en de werknemers hebben zich daar maar aan te houden.

Maar goed, als je al "no way" bij een bedrijf zou willen werken dat dergelijke mokken niet toestaat dan verwacht ik dat je genoeg problemen zal hebben in het bedrijfsleven; er zijn genoeg regels bij de meeste bedrijven waar je het niet mee eens zal zijn. (en de meeste zijn toch iets boeiender dan het wel of niet mogen gebruiken van een koffiemok)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-08 01:12

KillGhost

\o/

TNW schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 19:17:
Ondertussen alweer een week of 3 aan het werk...

Het werk is redelijk interessant en sluit goed aan bij mijn vorige werk. Helaas zie ik ook wat minpunten. Ik snap dat er in een bedrijf gewerkt moet worden (SLA's, belangrijke klanten e.d.) maar ik bots tegen wat dingen op waar ik moeite mee heb.

Al na een paar dagen kreeg ik de opmerking van een collega dat ik die krant die ik uit het OV had meegenomen uit het zicht moest neerleggen omdat "de baas" het beter niet zou zien, want niet werkgerelateerd. Vandaag ook weer zoiets: Ik moest mijn koffiemok volgens mijn manager maar weer naar huis meenemen want "de baas" had alle koffiemokken een tijd geleden de deur uit gedaan omdat mensen ze te vaak vies lieten staan en niet in de afwasmachine deden.

In tegenstelling tot wat bij mij het sollicitatiegesprek werd verteld (klanten komen alleen beneden) is de supportdesk een soort showroom waar klanten vaak rondgeleid worden en waar het dus netjes moet zijn.

Kortom, het werk is wel in orde, collega's zijn ok, maar de fysieke werkomgeving vind ik steriel en ongezellig. Dit zit mij redelijk dwars, des te meer omdat ik gewoon aan de slag wil blijven en me eigenlijk helemaal niet over dit soort dingen druk wil maken.

Sorry, maar ik moest toch even hard lachen. Vooral die laatste zin deed het em. Bedankt daarvoor :)

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Vooral het "persoonlijk inrichten van de werkplek"... Kom nou zeg. Ik zit dit te typen vanuit een restaurant op mijn werklaptop omdat ik vanmiddag even in Den Haag wilde blijven vanwege een afspraak in de avond daar. Moet ik nu voortaan ook maar een foto van mijn gezin in mijn tas gaan stoppen en deze neerzetten op het tafeltje in het restaurant omdat ik een persoonlijke werkplek wil?

Mijn werkplek is overal en nergens, en heb nooit, maar dan ook nooit de behoefte aan een "persoonlijke werkplek" laat staan aan een "persoonlijke inrichting van de werkplek". Dat is zo ouderwets. Ga gewoon werken en doe de persoonlijke dingen thuis of in je auto bijvoorbeeld. Maar zeuren dat je geen eigen mok mag gebruiken etc...

Nou ja, laat maar. Ik heb mijn gal gespuugd en weet weer dat er veel te onderwijzen is over de nieuwe manier van werken. Dat dat nog lang geen gemeengoed is, dat er nog kuddes met mensen zijn die er van overtuigd zijn dat je elke baan alleen maar van 9 tot 5 kan doen en dat je alleen maar "op de zaak" productief kan zijn.

Sorry als iemand zich aangevallen voelt, maar dit moest ik even kwijt.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
@c700nogwatnogwat, het is natuurlijk afhankelijk van het soort werk wat je doet.

Bij ons is ook wel eens het idee geopperd (productiebedrijf) om "flexibel" om te gaan met werktijden.
Nu werken we van 07:30 tot 16:30 in de productie.
Mochten we dit flexibel gaan maken, dan zit er bij ons veel meer aan vast.

Vragen die zo in mij opkomen.
Wie doet er 's morgens open, en wie sluit er af :? er zullen wel geen vrijwilligers zijn welke van 06:00 t/m 19:00 willen werken.
Er moeten altijd BHV'ers in het pand zijn.
in een productieproces heb je elkaar nodig, dus dan zul je een minimale bezetting per afdeling etc. moeten hebben.

Kortom, wij hebben gewoon een werkdag van 07:30 t/m 16:30 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Jeroen V schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 16:05:
Nee hoor, het bedrijf heeft regels en daar zal je je gewoon aan moeten houden.
Ik moet niks. Als het bedrijf opeens rare regels in gaat stellen kun je 3 dingen doen. Je daar gewoon bij neerleggen, proberen te zorgen dat ze daar van af zien, of een andere baan zoeken. Goed voorbeeld is een vorige manager hier die opeens wou dat we om 9 uur op kantoor zouden zijn. Die discussie heeft 'ie ook verloren.
Ik vraag me weleens af waar de realiteitszin is gebleven van sommige mensen hier op het forum. In plaats van meedenken met het bedrijf en meteen als grote boeroeper staan verkondigen dat de instelling niet juist is zou je er misschien eens over kunnen denken wat de doelstelling van het bedrijf nou feitelijk is. Uitzonderingen zijn er altijd, maar blijkbaar hecht dit bedrijf erg veel waarde aan een nette werkomgeving en de werknemers hebben zich daar maar aan te houden.
Niks mis met de eis dat mensen hun bureau een beetje netjes houden. Maar gewoon een vaste werkplek hebben en dan nieteens een eigen mok mogen hebben is gewoon belachelijk.
Maar goed, als je al "no way" bij een bedrijf zou willen werken dat dergelijke mokken niet toestaat dan verwacht ik dat je genoeg problemen zal hebben in het bedrijfsleven; er zijn genoeg regels bij de meeste bedrijven waar je het niet mee eens zal zijn. (en de meeste zijn toch iets boeiender dan het wel of niet mogen gebruiken van een koffiemok)
Er zullen altijd nieuwe regels komen, maar ik ga me daar niet gewoon bij neerleggen als het naar mijn mening onzinnige regels zijn. En regels zijn er om uitzonderingen te maken; ik heb zelf ook een uitzondering bedongen over een regel dat hier bepaalde kosten niet vergoed zouden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Hydra schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 16:36:

Niks mis met de eis dat mensen hun bureau een beetje netjes houden. Maar gewoon een vaste werkplek hebben en dan nieteens een eigen mok mogen hebben is gewoon belachelijk.
Nee, dat is het niet. Hij gaf al aan dat er soms klanten boven komen voor een rondleiding. Dan zorg je dat alles netjes is, en niet dat er overal vieze mokken staan. Het is maar net wat de werknemers zelf willen. Eerst mocht het wel, maar niemand kon het zich boeien die rommel ook op te ruimen die je maakt. Dan is de keus wat mij betreft snel gemaakt.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
KillGhost schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 16:39:
Nee, dat is het niet. Hij gaf al aan dat er soms klanten boven komen voor een rondleiding. Dan zorg je dat alles netjes is, en niet dat er overal vieze mokken staan. Het is maar net wat de werknemers zelf willen. Eerst mocht het wel, maar niemand kon het zich boeien die rommel ook op te ruimen die je maakt. Dan is de keus wat mij betreft snel gemaakt.
Tja, als jij het normaal vindt dat het bedrijf het dan maar verbiedt; prima. Volgens mij nemen mensen het concept loonslaaf iets te serieus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
Grolsch schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 16:25:
@c700nogwatnogwat, het is natuurlijk afhankelijk van het soort werk wat je doet.

Bij ons is ook wel eens het idee geopperd (productiebedrijf) om "flexibel" om te gaan met werktijden.
Nu werken we van 07:30 tot 16:30 in de productie.
Mochten we dit flexibel gaan maken, dan zit er bij ons veel meer aan vast.

Vragen die zo in mij opkomen.
Wie doet er 's morgens open, en wie sluit er af :? er zullen wel geen vrijwilligers zijn welke van 06:00 t/m 19:00 willen werken.
Er moeten altijd BHV'ers in het pand zijn.
in een productieproces heb je elkaar nodig, dus dan zul je een minimale bezetting per afdeling etc. moeten hebben.

Kortom, wij hebben gewoon een werkdag van 07:30 t/m 16:30 :)
Het is natuurlijk afhankelijk van het bedrijf of het kan, maar wij zijn met 11 man en iedereen is BHV'er en iedereen heeft de sleutels van het pand, dat zou een oplossing voor je kunnen zijn :).

En Hydra, sorry dat ik het zeg, maar volgens mij heb jij een werkgever met zeer slappe knieen als ie zo over zich heen laat lopen. Als het personeel meer in de melk te brokkelen heeft als de directie dan klopt er iets niet in je bedrijfsvoering.

Tuurlijk moet je over dingen kunnen praten, maar regels zijn regels en als dat je niet bevalt dan zoek je of een andere baan, of je zoekt een oplossing die in het midden ligt, je gooit niet als een klein kind je kop in de wind.

Volgens mij mogen een hoop mensen hier blij zijn met het ontslagrecht wat we in NL hebben, anders lagen ze d'r allang uit met al die onzin 'priviliges' waar men maar recht op denkt te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Hydra schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 16:41:
[...]

Tja, als jij het normaal vindt dat het bedrijf het dan maar verbiedt; prima. Volgens mij nemen mensen het concept loonslaaf iets te serieus.
Ik vind het normaal dat een werknemer zijn rommel opruimt. Heeft helemaal niks met "slaaf" te maken. Lijkt mij vrij standaard normen en waarden. Blijkbaar kunnen ze daar op het werk die vrijheid niet handelen.

[ Voor 4% gewijzigd door KillGhost op 23-03-2010 16:53 ]

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Punica- schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 16:41:
En Hydra, sorry dat ik het zeg, maar volgens mij heb jij een werkgever met zeer slappe knieen als ie zo over zich heen laat lopen. Als het personeel meer in de melk te brokkelen heeft als de directie dan klopt er iets niet in je bedrijfsvoering.
Ze hebben bij ons 2 dingen geprobeerd waar ik (met een paar collega's) een issue van gemaakt heb. Eerste was een nieuwe manager die vond dat men voor 9 uur op kantoor moest zijn, terwijl in ons contract staat dat dat voor 10 uur is. Vooral de collega's uit Amsterdam zijn over het algemeen tussen 9:30 en 9:45 op kantoor. Dat ging dus niet door. Daarnaast is er een tijdje terug een regel ingesteld dat onkosten onder de 10 euro niet vergoed gingen worden. Dat zou voor mij betekenen dat als ik 3 weken bij een klant zit waar ik 9.50 E parkeergeld per dag betaal, ik 142,50 zelf op moet hoesten die ik niet terug krijg. Daar ben ik dus niet mee akkoord gegaan.

In jullie baan: gaan jullie wel eens in onderhandeling over je loon of accepteer je gewoon je loonsverhoding die je krijgt ieder jaar?
KillGhost schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 16:51:
Ik vind het normaal dat een werknemer zijn rommel opruimt. Heeft helemaal niks met "slaaf" te maken. Lijkt mij vrij standaard normen en waarden. Blijkbaar kunnen ze daar op het werk die vrijheid niet handelen.
De vraag is hoeveel mensen precies een hoe grote rotzooi maakten. Was dat de hele werkvloer? Waren het 2 man? Was het gewoon een idee dat bij een manager opkwam zonder dat er uberhaupt een basis voor was? Sowieso; hoe 'vies' is een gebruikte mok? Ik gebruik ook de hele dag hetzelfde kop, ik vind een enkele lege koffiekop op een bureau niet 'vies'.

[ Voor 22% gewijzigd door Hydra op 23-03-2010 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Hydra schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 16:55:
[...]

Ze hebben bij ons 2 dingen geprobeerd waar ik (met een paar collega's) een issue van gemaakt heb. Eerste was een nieuwe manager die vond dat men voor 9 uur op kantoor moest zijn, terwijl in ons contract staat dat dat voor 10 uur is. Vooral de collega's uit Amsterdam zijn over het algemeen tussen 9:30 en 9:45 op kantoor. Dat ging dus niet door. Daarnaast is er een tijdje terug een regel ingesteld dat onkosten onder de 10 euro niet vergoed gingen worden. Dat zou voor mij betekenen dat als ik 3 weken bij een klant zit waar ik 9.50 E parkeergeld per dag betaal, ik 142,50 zelf op moet hoesten die ik niet terug krijg. Daar ben ik dus niet mee akkoord gegaan.

In jullie baan: gaan jullie wel eens in onderhandeling over je loon of accepteer je gewoon je loonsverhoding die je krijgt ieder jaar?

[...]

De vraag is hoeveel mensen precies een hoe grote rotzooi maakten. Was dat de hele werkvloer? Waren het 2 man? Was het gewoon een idee dat bij een manager opkwam zonder dat er uberhaupt een basis voor was? Sowieso; hoe 'vies' is een gebruikte mok? Ik gebruik ook de hele dag hetzelfde kop, ik vind een enkele lege koffiekop op een bureau niet 'vies'.
Okay even kijken. Iets dat contractueel is vastgelegd, en het niet mogen hebben van een koffiemok op je werkplek. Ik begrijp het, echt precies hetzelfde. Ik zou staken! Oh ja, 142 euro minder krijgen vs een koffiemok op je werkplek again, ... /facepalm. Denk je nou echt dat een manager het helemaal gaat verbieden als er maar 2 man dat deden? Heb je uberhaupt wel het bericht gelezen? Er staat duidelijk dat mensen de mok llieten staan in bijvoorbeeld de keuken of op je werkplek na werktijd ipv keurig netjes op te ruimen in de afwasmachine. Hij heeft het helemaal niet over de "rotzooi" van een mok op je werkplek tijdens werktijd. Wereld van verschil. Nogmaals ze hebben het er toendertijd zelf naar gemaakt. In plaats van elkaar erop aan te spreken krijg je dit. Op heel veel werkplekken zie je dit trouwens.

Leuk he btw, appels met vliegtuigen vergelijken.

[ Voor 12% gewijzigd door KillGhost op 23-03-2010 17:07 ]

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

Dat zijn ook wel twee totaal verschillende dingen als het wel of niet mogen hebben van een mok... De gevallen die jij noemt zou ik ook niet akkoord mee gaan. Die mok vind ik echt een non-issue, het topic niet eens waardig....
Yep.... maar met mijn salaris zou jij daar waarschijnlijk ook niet echt heel moeiljik over doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Jeroen V schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 17:05:
Dat zijn ook wel twee totaal verschillende dingen als het wel of niet mogen hebben van een mok... De gevallen die jij noemt zou ik ook niet akkoord mee gaan. Die mok vind ik echt een non-issue, het topic niet eens waardig....
Issue met veel tweakers: ze gaan letterlijk in op een issue en kunnen niet tussen de regels lezen. Het gaat niet om of je alleen wel of niet een mok mag gebruiken, het gaat om het issue dat daarachter zit. Dat verhaal van de mok is een voorbeeld, de TS voelt zich kwa sfeer niet happy bij het bedrijf. Dat verbieden van die mokken is een symptoom van een groter probleem: management dat geen oog heeft voor het moraal binnen het bedrijf.
Yep.... maar met mijn salaris zou jij daar waarschijnlijk ook niet echt heel moeiljik over doen...
Deze reactie is extreem kansloos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ach, dat gezemel over een koffiemok is gewoon een oppervlakkige uiting van andere onvrede of problemen. Als je je baan gaat opzeggen omdat je geen eigen koffiemok mag hebben, tja. What's next, boos worden omdat je papieren zakdoekjes moet gebruiken ipv je eigen zakdoek?

Straks gaan mensen nog klagen over het feit dat ze hun eigen koffie- of lunchpauze niet mogen inplannen. Oh wacht even, dat mogen veel mensen niet. Ietwat realisme zou niet misstaan.

In een ander topic heb ik duidelijk verdedigd dat het woord van de baas niet helemaal wet is, maar ook daar geld: het gaat om redelijkheid en realisme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Hydra schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 17:55:

Deze reactie is extreem kansloos :)
Ik ben nog steeds aan het dubben welke posts nu kanslozer zijn. Die van jou of van TS. Ik ben er nog niet uit :(

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNW
c70070540 schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 16:16:
Nou ja, laat maar. Ik heb mijn gal gespuugd en weet weer dat er veel te onderwijzen is over de nieuwe manier van werken. Dat dat nog lang geen gemeengoed is, dat er nog kuddes met mensen zijn die er van overtuigd zijn dat je elke baan alleen maar van 9 tot 5 kan doen en dat je alleen maar "op de zaak" productief kan zijn.

Sorry als iemand zich aangevallen voelt, maar dit moest ik even kwijt.
Dan kan ik je ook nog even gaan vertellen dat juist mijn huidige werk 9 tot 5 is :)
Bij het einde van de dag wordt je zowat het pand uitgejaagd. Uiteraard moeten wel alle zaken die zijn binnengekomen opgepakt en bekeken zijn.
Toch is er geen 9 tot 5 mentaliteit, het is gewoon doorwerken en zorgen dat alles volgens de procedures is verwerkt.
Hydra schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 10:46:

[...]

Je hebt het topic gelezen en je bent er van op de hoogte dat ik na een jaar te hebben thuisgezeten weer aan het werk ben? In welke zin zou ik moeten "onderhandelen" bij nieuw werk? Ik ga en kan niet liegen over mijn oogaandoening aangezien ik anders een heel raar verhaal moet gaan verzinnen voor sollicitatiegesprekken, waarom ik een jaar niet heb gewerkt.
Mijn prio is op dit moment werk, niet een megaloon, en bij nader inzien ook niet werk met een bepaald niveau van persoonlijke vrijheid. Ik moet het mezelf niet moeilijker maken dan het is.

Voorlopig zie ik het als een uitdaging, het zal niet de eerste werkomgeving zijn met regeltjes die mij minder aanstaan, en ook niet de laatste :)

En nog even een ding wat ik wil zeggen: Er is in mijn ogen geen "waarheid" over de houding die je zou moeten aannemen op je werk. De een wil vrijheid, de ander conformeert zich liever. Uiteindelijk is toch de bedrijscultuur leidend aangezien je anders buiten de boot valt. Als die cultuur je niet bevalt ben je niet lui of asociaal (zoals sommige mensen in dit topic suggereren) maar moet je kijken of je je wilt conformeren of gewoon wat anders zoeken.

Weblog | Straling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[...]

Issue met veel tweakers: ze gaan letterlijk in op een issue en kunnen niet tussen de regels lezen. Het gaat niet om of je alleen wel of niet een mok mag gebruiken, het gaat om het issue dat daarachter zit. Dat verhaal van de mok is een voorbeeld, de TS voelt zich kwa sfeer niet happy bij het bedrijf. Dat verbieden van die mokken is een symptoom van een groter probleem: management dat geen oog heeft voor het moraal binnen het bedrijf.
Inderdaad. De mok is alleen maar een symptoom.
Er is een wereld van verschil tussen een afdeling waar klanten komen en een afdeling die er niet perse representatief uit moet zien.

De TS is verteld dat-ie op een 'lossere' afdeling terecht zou komen (waar je bij wijze van spreken lekker ongeschoren in een t-shirtje kan werken), maar komt dus op een showroom-afdeling waar alles er netjes en representatief uit moet zien.

Ik kan heel goed begrijpen dat de TS zich wat minder lekker voelt op de afdeling waar hij zit en eventueel weg wil, het is namelijk niet de werksfeer die hem tijdens zijn sollicitaite is voorgespiegeld.

/me anandus is ook meer van het ongeschoren t-shirttype :P
Ik moet er niet aan denken om op een showroom-afdeling te werken (en dat zal ik ook nooit doen).

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat verbieden van die mokken is een symptoom van een groter probleem: management dat geen oog heeft voor het moraal binnen het bedrijf.
Interessant dat je die keuze al maakt dat het automatisch de fout is van het management. Het verbieden van de mokken kan namelijk ook een symptoom zijn van medewerkers die niet met vrijheid om kunnen gaan. Ergens proef ik aversie tegen management en leidinggevenden in je posts; misschien omdat je zelf de baas wilt zijn of dat gevoel wilt hebben?

Ik kan ook goed rebelleren, maar doseer het wel en bewaar het voor belangrijke dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
gambieter schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 01:27:
[...]

Op het moment dat ergens ook klanten rondlopen kan ik het best wel billijken. Ik ben niet helemaal bij met de laatse versie van de Universele Rechten van de Mens, maar een eigen mok op de werkplek staat er volgens mij niet bij.
Sure, als je een representatieve plek hebt voor je klant moet het er netjes uitzien. Anderszijds heb je natuurlijk nog de vraag hoe vaak dat is (eens per dag of eens per maand maakt nogal een verschil natuurlijk). En ook een klant is niet achterlijk, door een keer extra te stoffen maak je je bedrijfsvoering niet ineens vlekkeloos.

Ik heb ook ooit op zo´n showroomhelpdesk mogen werken, maar daar ging de meest ranzigste porno van mailbox tot mailbox, en dus soms ook fullscreen terwijl de klant binnen was :) Oeps...
[...]

Nou ik weet niet of het wel zo vanzelfsprekend is dat je dat mag verwachten van je werknemers zoals je zegt. Ik maak ook m´n bureau nooit schoon op het werk, daar hebben we schoonmakers voor. Als ik eens snel lunch achter m´n bureau vergeet ik 9 van de 10 keer ook m´n bord en bestek terug naar de kantine te brengen, maar ook daar komt zo nu en dan eens iemand voor langs.

Als werkgever moet je soms roeien met de riemen die hebt denk ik. Mensen dingen ontnemen komt bij mij over als bully gedrag, wat zal weerslaan op de algehele sfeer en motiviatie van het personeel. Zo heb ik sinds een tijd een baas die hier heel goed in is, en ik zie zo langzamerhand dat hij iedereen tegen zich in het harnas jaagt. Ik geef hem niet langer dan een jaar en hij is weg, zo kan het natuurlijk ook aflopen.

Shit mijn mensen maken hun mokken niet schoon. Hmm denken denken... Weet je wat, we laten mooie mokken bedrukken met het bedrijfslogo, staat representatief. Althans, zoiets zou ik bedenken. (Initech anyone)
swtimmer schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 12:02:
Hmm, waarom? Hij geeft jouw werk en jij neemt toch geld mee iedere maand? Dat jij vrije tijd besteding tijdens het werk als een soort recht ziet is denk ik eerder te wijten aan je arbeid ethos.
Denkfout. Het gaat hier niet alleen om vrije tijds besteding (vrije tijd die je ten dele ook op je werk hebt overigens), maar ook over redelijkheid. Als ik geen krantje zou mogen meenemen (en begin maar niet over de andere zaken die niet standaard zijn aan mijn werkplek als espresso machien, mac se II, andere retro hardware memorabilia, enz) is de consequentie misschien wel dat ik de volgende keer niet een uurtje langer doorwerk als een bepaalde klus af moet zijn. Dat bedoelde ik dus met geven en nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

ebia schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 02:20:
Nou ik weet niet of het wel zo vanzelfsprekend is dat je dat mag verwachten van je werknemers zoals je zegt. Ik maak ook m´n bureau nooit schoon op het werk, daar hebben we schoonmakers voor. Als ik eens snel lunch achter m´n bureau vergeet ik 9 van de 10 keer ook m´n bord en bestek terug naar de kantine te brengen, maar ook daar komt zo nu en dan eens iemand voor langs.
You sir, you are a slob.

Dat je dat thuis in een single vrijgezellenflat doet, soi. Maar rekenen op een schoonmaker, voor zooi wat helemaal niet bij het takenpakket van een schoonmaker hoort? Jouw kantoor zou snel een bezemkast zijn uit het zicht van iedereen ;) .

Mijn kantoor is een zootje door werkgerelateerde spullen (papier vooral), maar niet vanwege privespullen zoals vieze borden, smerige mokken etc. Nu mogen die uberhaupt niet, maar dat heeft met biologische veiligheid en GLP (good laboratory practice) te maken, mijn kantoor zit midden in een microbiologielab :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
gambieter schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 23:45:
Interessant dat je die keuze al maakt dat het automatisch de fout is van het management. Het verbieden van de mokken kan namelijk ook een symptoom zijn van medewerkers die niet met vrijheid om kunnen gaan. Ergens proef ik aversie tegen management en leidinggevenden in je posts; misschien omdat je zelf de baas wilt zijn of dat gevoel wilt hebben?
Ik kan je aanraden dergelijke psychoanalyses achterwege te laten. Complete tijdsverspilling :)
gambieter schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 02:31:
Dat je dat thuis in een single vrijgezellenflat doet, soi. Maar rekenen op een schoonmaker, voor zooi wat helemaal niet bij het takenpakket van een schoonmaker hoort? J
Onze schoonmaakster maakt ook de bureau's schoon. Waarom zou dat er niet bij horen? Heck, het heeft best ff geduurd voordat ik haar er van overtuigd had dat die waterfles op m'n bureau niet de prullebak in moest maar dat ik die best een paar keer kan bijvullen :)

[ Voor 33% gewijzigd door Hydra op 24-03-2010 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Die sfeer op de werkvloer heeft vooral te maken met het opleidingsniveau van je personeel.
Iedereen die iets weet van "personeelsmanagement" weet dat je laagopgeleide werknemers anders moet behandelen dan hoogopgeleiden.

Gemiddeld gesproken manage je een grote groep laaggeschoold personeel door middel van strakke regels. Dit vind men zelf vaak ook prettig.

Mocht je te maken hebben met hoogopgeleiden (de meeste tweakers IMHO) die zul je wat mee vrijheid moeten geven. En dan heb je nog de echte tweakers (die hard techneuten / creatieve figuren) dat zijn gewoon chaoten, en die moet je niet teveel regels opleggen, want dit gaat ten koste van hun creativiteit.
Hooguit een paar vaste spelregels, zoals 8 uur per dag werken (de meeste diehards maken veel meer uren), en wat huishoudelijke regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

Het gaat de TS er dus wel om of hij zijn eigen mok wel of niet mag gebruiken, dat zegt hij ook
duidelijk in zijn post. Daarnaast is er iets gezegd over de krant welke hij op zijn bureau heeft.

Dan kan jij wel lekker tegenstrijdig gaan zitten doen, de grote jongen uithangen door te verkondigen
dat jij wel hard tegen je werkgever in durft te gaan en iedereen een loonslaaf noemen, maar zo werkt
het dus toch wel in de echte wereld. Van mij mogen mijn jongens ook geen krantjes/mokken/foto's/e.d.
op hun werkplekken hebben. Dit heeft niets te maken met moraal of mensen onder de duim hebben,
ik wil het gewoon niet hebben, punt. Er komen klanten over de vloer en het is hier een professionele
werkplek, geen huiskamer en gezelligheidsclub. Krant lezen doen ze maar in de kantine ofzo, als ze
aan hun werkplek zitten dienen ze maar te werken. (daarom heet het ook een werkplek, geen prive-plek)
De krant mag dus in de lade, en een mok is niet nodig; Er zitten genoeg bekers in de koffie-automaat.

Het is natuurlijk wat anders met dingen welke contractueel zijn vastgelegd, maar daar had TS het niet over.

IMHO moet TS gewoon niet zo piepen, het lijkt er bijna op alsof hij een beetje werkschuw
is en nu op zoek is naar redenen om er (weer?) met de pet naar te gooien cq te vertrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naiki
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-05-2024
Opa_vertelt schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 08:56:
[...]

Het gaat de TS er dus wel om of hij zijn eigen mok wel of niet mag gebruiken, dat zegt hij ook
duidelijk in zijn post. Daarnaast is er iets gezegd over de krant welke hij op zijn bureau heeft.

Dan kan jij wel lekker tegenstrijdig gaan zitten doen, de grote jongen uithangen door te verkondigen
dat jij wel hard tegen je werkgever in durft te gaan en iedereen een loonslaaf noemen, maar zo werkt
het dus toch wel in de echte wereld. Van mij mogen mijn jongens ook geen krantjes/mokken/foto's/e.d.
op hun werkplekken hebben. Dit heeft niets te maken met moraal of mensen onder de duim hebben,
ik wil het gewoon niet hebben, punt. Er komen klanten over de vloer en het is hier een professionele
werkplek, geen huiskamer en gezelligheidsclub. Krant lezen doen ze maar in de kantine ofzo, als ze
aan hun werkplek zitten dienen ze maar te werken. (daarom heet het ook een werkplek, geen prive-plek)
De krant mag dus in de lade, en een mok is niet nodig; Er zitten genoeg bekers in de koffie-automaat.

Het is natuurlijk wat anders met dingen welke contractueel zijn vastgelegd, maar daar had TS het niet over.

IMHO moet TS gewoon niet zo piepen, het lijkt er bijna op alsof hij een beetje werkschuw
is en nu op zoek is naar redenen om er (weer?) met de pet naar te gooien cq te vertrekken.
Ik ben het in dit geval met beide eens. Tuurlijk het is en blijft een werkplek en dat het van uit het bedrijf/management geen bekers op de werkplekken mogen daar heeft de TS zich aan te houden.
Maar ik vind ook dat er iets te veel daadwerkelijk naar de mok / krant word gekeken. Blijkbaar wil de TS net als ik een wat lossere werksfeer. Ik werk zelf in een bedrijf waar dat soort dingen minder van belang zijn.
Hiervoor heb ik bij een werkgever gewerkt die graag zou zien dat ik nog netter ging kleden, en daar heb jij het recht toe alleen voor mij was dat niet prettig werken (Plus het feit dat ik regelmatig met water in aanraking kwam waar flinke hoeveelheid zout in zat en trust me dat is de pest voor je kleding).

Maar mijn advies is wel voor de TS om op het moment vol te houden want inderdaad een lege gat op je CV is ook niet goed, maar zou wel op je gemak op zoek gaan naar ander werk. let er wel op dat je tijdens je sollicitatie gesprekken er wel goed over heb hoe de sfeer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik ben iemand die dingen zwart/wit ziet, en grijs is geen optie

Zo heb ik ook in bedrijven gewerkt waar het verboden is om eten en drinken op de werkplek te hebben. Puur omdat je met producten (en dus geld) van anderen werkt, en een kopje koffie over een pallet drukwerk kan rustig een schadepost van meer dan een miljoen euro opleveren.

Bij m'n vorige werkgever werd de koffie-automaat ingesteld dat er geen gratis koffie meer te halen viel. Doordat de chauffeurs die goederen kwamen halen of brengen meer dronken dan het eigen personeel. We kregen toen 1 gulden koffie-geld vergoeding per dag. Maar ik drink al meer dan 4 bakkies (een kwartje per bekertje).

Dus als ik dan toch voor m'n eigen koffie moet betalen, en die automaten meuk niet de lekkerste is, had ik dus een eigen koffiezet-apparaat meegenomen. Daar ben ik op aanngesproken, dat ding moest gewoon weg. De baas was nog zo content om dat te onderbouwen: "En dan staan we straks zeker ook nog te frituren op de werkplek". Nou, ik moet toegeven dat ik dat niet eens zo'n slecht idee vond. Maargoed, de baas wil het dus niet, en het koffiezet-apparaat is dus weer naar huis gegaan.

Bij m'n huidige werk heb ik een collega die zich nergens voor schaamt. Op zich natuurlijk niks mis mee, totdat als je naar de wc gaat en er achter komt dat ie bezet is. Geen probleem zou je denken, ware het niet dat ie de deur niet op slot doet. Ik hoef niet zo zeer iemand te zien zitten met z'n broek op z'n enkels.

Dan heb je ook nog van die figuren die een foto van vrouw en kinderen op hun bureau hebben staan. Je hangt toch ook geen foto van je werkgever op thuis aan de muur?

Dat hele ge-emmer over die krant en een mok, het probleem ligt hem denk ik meer in dat de TS een probleem heeft met autoriteit.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Ja, en hij geeft dat aan als VOORBEELDEN van zaken die hem storen binnen het bedrijf. Ik vind het weer typisch tweakers dat er alleen op die specifieke gevallen ingegaan wordt en dat het weer onmogelijk is voor tweakers om tussen de regels door te lezen. Ben met deze discussie in ieder geval wel een beetje klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Dat van die krant kan ik wel begrijpen. In de afgelopen 15 jaar heb ik zowel "in house" functies gehad als consultancy functies (bij diverse werkgevers dan) en tussen die twee werelden is een groot verschil. Als consultant heb je geen eigen plek bij de klant of op kantoor (want daar hoor je immers niet full time te zitten).

Bij een in-house functie / vaste werkplek is het vrij normaal dat je je werkplek inricht naar jou hand. Zolang het maar geen bende wordt of de hygiene op een acceptabel niveau blijft is daar niets mis mee. Dat stukje vrijheid moet kunnen maar is natuurlijk ook geheel van de bedrijfscultuur afhankelijk. Mijn bureau bij een groot entertainment bedrijf was een stuk minder georganiseerd dan mijn laatste interne functie bij een bank.

Maar als consultant is dat een heel ander verhaal - ik hamer eraltijd op dat de perceptie van de klant zeer belangrijk is. Een executive kan elk moment binnen stappen of voorbij lopen op de gang en het kan zeer verkeerd vallen als die persoon zeer duur betaalde consultants uitgebreid een krant zien zitten te lezen. Dat staat gewoon niet.

Dat die consultants wellicht ff een break nemen in een 14 urige werkdag en dat ze al sinds 06:00 aan het werk zijn om een project op te leveren.. tja dat kan de klant ook niet weten. Maar het negatieve beeld is gevormd en als het project dan ook nog eens (om zeer valide redenen) vertraagd wordt .. tja dan zijn de rapen gaar natuurlijk.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

Hydra schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 10:18:
[...]

Ja, en hij geeft dat aan als VOORBEELDEN van zaken die hem storen binnen het bedrijf. Ik vind het weer typisch tweakers dat er alleen op die specifieke gevallen ingegaan wordt en dat het weer onmogelijk is voor tweakers om tussen de regels door te lezen. Ben met deze discussie in ieder geval wel een beetje klaar.
Als het alleen maar een voorbeeld was zou TS er niet zo over doorzeveren. Anyway.. /klaar

TS moet er maar mee leren leven dat de werkgever bepaalt hoe er wordt gewerkt en onder welke
(binnen we Nederlandse wet) onstandigheden. Als die werkgever niet wil hebben dat er oude kranten,
mokken, familiefoto's, halve borerhammen, potjes snoep en meer prive-ongein op de bureaus staan
heeft de werknemer daarnaar te luisteren/handelen. Zo niet, zijn er duizenden andere werknemers
welke het geen probleem vinden en maar wat graag op die stoel gaan zitten (zonder te morren).

Zonder dollen, ik snap best wel dat zoiets is toegestaan bij een sociale werkplaats maar
een een beetje professionele werkplek dient imho vrij te blijven van dit soort emo-onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hydra schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 08:16:
Ik kan je aanraden dergelijke psychoanalyses achterwege te laten. Complete tijdsverspilling :)
Dan stel ik voor dat je je bijdragen wat meer inhoud en balans geeft. Want nu zijn ze erg eenzijdig anti-management, zonder dat er uit blijkt dat je management-ervaring hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
gambieter schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 02:31:
[...]
Dat je dat thuis in een single vrijgezellenflat doet, soi. Maar rekenen op een schoonmaker, voor zooi wat helemaal niet bij het takenpakket van een schoonmaker hoort? Jouw kantoor zou snel een bezemkast zijn uit het zicht van iedereen ;) .
Ho ho laten we het niet overdrijven. Ik maak er een inderdaad wel soms een bende van, maar (net als thuis) neem ik zo af en toe een halve dag om alles op te ruimen (zodra het werk het toelaat). Ik verwacht helemaal niks van de schoonmaker (heb zelfs liever dat ze wegblijft met die vieze lap) en aan m'n spullen zitten moet ze al helemaal niet.
Opa_vertelt schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 11:52:
Zonder dollen, ik snap best wel dat zoiets is toegestaan bij een sociale werkplaats maar
een een beetje professionele werkplek dient imho vrij te blijven van dit soort emo-onzin.
Ook een sociale werkplaats kan in verregaande mate professioneel zijn. Het ligt er maar net wat je onder professionaliteit verstaat. Sommige mensen zien in de (Amerikaanse) oppervlakkigheid, met shiny happy people, zakelijk van karakter, businesssuits, gestroomlijnde processen uitgevoerd in cubicles zonder ruimte voor eigen initiatief dé ultieme vorm van professionaliteit. Ik persoonlijk zie dat anders.

Bij ons is het verre van een sociale werkplaats (wetenschap), maar het eerder genoemde frituren komt hier dus wel degelijk voor (alleen met de oliebollentijd weliswaar). Er wordt bij ons het hele jaar keihard gewerkt en persoonlijk vind ik dat je dan wel de ruimte moet laten voor je werknemers om zichzelf te zijn. Wil iemand een foto van z'n kind op z'n bureau? Why not, lekker belangrijk... Het gaat toch om het resultaat wat telt? In onze wereld heet dat resultaat publicaties, in de commerciele wereld heet dat knaken.
gambieter schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 13:02:
[...]

Dan stel ik voor dat je je bijdragen wat meer inhoud en balans geeft. Want nu zijn ze erg eenzijdig anti-management, zonder dat er uit blijkt dat je management-ervaring hebt :)
Managementervaring of niet, vind dat Hydra een duidelijk punt heeft. Het mag dan misschien vanuit de werknemershoek belicht zijn, maar dat maakt het niet minder waardevol. Anders kunnen we de vakbonden ook opdoeken. Je moet niet vergeten dat de gemiddelde manager van de werkvloer ook 'slechts' een werknemer is (die misschien ook liever een mok gebruikt). Werknemers en werkgevers zijn toch in verre mate aan elkaar gelijk, ze hebben elkander nodig, zo simpel is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNW
En dankjewel he 8)7

Heb je dit topic wel goed gelezen? Weet je waarom ik heb thuisgezeten? Zeker niet omdat ik geen zin had om te werken maar omdat ik eerst zou worden moeten vervangen omdat de impact op mijn beschikbaarheid vanwege een oogoperatie te groot zou zijn. Na mijn contract was afgelopen bij detacheerder ben ik een tijd werkloos geweest omdat ik onvoldoende zicht had om schermwerk te kunnen doen. Nu ben ik weer aan het werk en ben ik zelfs gebeld door mijn oude werkgever of ik nog beschikbaar ben.

Ik heb gewoon wat moeite weer aan een werkomgeving te wennen, en dan is dan werkschuw? Grappenmaker...

Weblog | Straling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

ebia schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 14:16:
Managementervaring of niet, vind dat Hydra een duidelijk punt heeft. Het mag dan misschien vanuit de werknemershoek belicht zijn, maar dat maakt het niet minder waardevol. Anders kunnen we de vakbonden ook opdoeken.
Op zijn hoogst een half punt ;) . Als je geen management-ervaring of ervaring als leidinggevende hebt, dan lijkt het allemaal simpel, maar het is verre van dat. Je moet altijd balanceren, en er speelt vaak meer dan de werknemer ziet.

Wat vakbonden betreft, tja. Soms nuttig, soms niet. Bij British Airways tonen ze hun nutteloosheid aan: liever het bedrijf ten onder gaan en hun leden werkeloos, terwijl hun leden de hoogste salarissen en extra's hebben in de vliegwereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
gambieter schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 15:04:
Op zijn hoogst een half punt ;) . Als je geen management-ervaring of ervaring als leidinggevende hebt, dan lijkt het allemaal simpel, maar het is verre van dat. Je moet altijd balanceren, en er speelt vaak meer dan de werknemer ziet.
Te droevig dit :D

Alsof je een manager moet zijn om slechte managers te herkennen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

TNW schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 14:52:
[...]

En dankjewel he 8)7

Heb je dit topic wel goed gelezen? Weet je waarom ik heb thuisgezeten? Zeker niet omdat ik geen zin had om te werken maar omdat ik eerst zou worden moeten vervangen omdat de impact op mijn beschikbaarheid vanwege een oogoperatie te groot zou zijn. Na mijn contract was afgelopen bij detacheerder ben ik een tijd werkloos geweest omdat ik onvoldoende zicht had om schermwerk te kunnen doen. Nu ben ik weer aan het werk en ben ik zelfs gebeld door mijn oude werkgever of ik nog beschikbaar ben.

Ik heb gewoon wat moeite weer aan een werkomgeving te wennen, en dan is dan werkschuw? Grappenmaker...
Onvoldoende zicht aan 1 oog was het toch?
Je andere oog had/heeft toch 100% zicht?
Sorry hoor, maar wat een flut-reden. Ik ken
genoeg mensen welke nog minder zicht hebben
maar die toch gewoon aan het werk zijn.

Anyway, daar ging het niet helemaal om.
Heb je inmiddels al met je leidinggevende
gesproken over je gemis van je mok/krantje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hydra schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 15:16:
Te droevig dit :D

Alsof je een manager moet zijn om slechte managers te herkennen 8)7
Ja en nee. Management-ervaring geeft je een wat beter inzicht in wat er kan spelen, ipv de oppervlakkige en incompleet geinformeerde visie die je nu geeft. Het voorkomt in ieder geval oversimplificatie of het denken dat er alleen slechte managers zijn, ipv problematische werknemers of dwangbuis-omstandigheden van bovenaf.

Soms kun je als manager niet meer doen, omdat ook een manager weer mensen daarboven heeft die de lijnen uitzetten, en daar moet je dan binnen manoeuvreren. En een hele goede manager in een k*tomgeving zal het ook moeilijk hebben, en je zou dat misschien ook wel een slechte manager vinden.

[ Voor 25% gewijzigd door gambieter op 24-03-2010 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
gambieter schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 15:04:
[...]

Aja, ik heb in het verleden een zaterdaggroep vakkenvullers aangestuurd. Niet echt keiharde management-ervaring dus, maar heb daar wel degelijk wat van opgestoken. En in mijn latere carrière veel mismanagement gezien binnen eigen afdelingen, maar ook als OR lid en actief in de lokale politiek redelijk wat bestuurservaring. Ik begrijp dus wel degelijk dat er op hogere echelons meer kan spelen dan dat de gemiddelde voetveeg op de werkvloer weet of rekening mee houdt.

Maar ik blijf erbij dat werken geven en nemen is. Het is geen hobby waar je een paar uurtjes in de week aan spendeert op vrijblijvende basis, maar een serieuze bezigheid die je baas geld oplevert en welke een groot beslag legt op je leven. Dat je je dus fijn moet voelen is evident voor een goede werksfeer en de behaalde resultaten, daar hebben managers het meeste belang bij (zou je zeggen).

En dan is er nog zoiets als de manier waarop zoiets gebeurt. Dat in jouw lab die regelingen zijn lijkt me niet meer dan logisch, en het is ook een gevolg van het vak wat je kiest. Als je loodgieter bent weet je ook dat je smerige afvoeren moet schoonmaken. Als er klanten over de vloer komen kan het een reden zijn om bepaalde policies er op na te houden, maar dat van die mok, gaat dat dan niet een stap te ver? In mijn opinie komt het juist heel erg milieubewust over in plaats van zoveel plastic afval lozen. Wellicht zijn er klanten die dat ook weten te waarderen? En dat krantje voor tijdens de pauze, wat is daar mis mee? We stoppen het in een la, zodat het probleem dan opgelost is? Lijkt me niet, de kans dat je nu.nl open hebt staan neemt alleen maar toe.

En ik gooi er nog één in voor de verandering: Een manager die stuurt op het niet gebruik mogen maken van mokken in een normale kantooromgeving moeten ze zo snel mogelijk de deur wijzen. Die heeft of tijd te veel of heeft totaal de essentie van z'n vak gemist.

-> En als deze manager deze lijn van bovenaf uitgezet krijgt moet hij deze mensen eens duidelijk maken wat voor een debielen het zijn (maar dan in andere woorden natuurlijk). In de supermarkt waar ik werkte ging dat altijd prima: m'n baas deed regelmatig stomme dingen en ik zei dat gewoon tegen hem. Dat werkte vaak het beste. Maar ja, je wordt ouder, afhankelijker van je baan, en dan kiezen mensen vaker eieren voor hun geld. Als je dan als enige verwoord wat al je collega's denken en je steekt op die manier je kop boven het maaiveld uit, naja vul maar in... Ik heb er nog altijd maling aan, wat zeker niet altijd in dank wordt afgenomen. Maar goed, als je er voor zorgt dat er weer een andere groep mensen zeer enthousiast over je is... Leuke spelletjes altijd... Ik dwaal af :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNW
Opa_vertelt schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 15:17:
[...]

Onvoldoende zicht aan 1 oog was het toch?
Je andere oog had/heeft toch 100% zicht?
50 tot 70% zicht, gemeten door oogarts en lenzenspecialist.Ik had op een gegeven moment zelfs moeit met zwaar ingezoomde letters op mijn scherm en maakte thuis veel minder gebruik van de computer omdat het gewoon niet lekker werken was.

Aangezien je volhardt in bot oordelen: aanstaande zaterdag is de jaarlijkse hoornvliespatiëntendag, misschien moet je daar maar eens langsgaan en wordt het je misschien enigszins duidelijk.

Weblog | Straling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

TNW schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 17:02:
[...]

50 tot 70% zicht, gemeten door oogarts en lenzenspecialist.Ik had op een gegeven moment zelfs moeit met zwaar ingezoomde letters op mijn scherm en maakte thuis veel minder gebruik van de computer omdat het gewoon niet lekker werken was.
TNW schreef op maandag 08 februari 2010 @ 18:44:
Inmiddels is mijn oogprobleem praktisch opgelost (100% zicht in rechteroog, 50-70% in linker)
Daarnaast zijn er ook nog genoeg werkplekken waarbij je niet constant naar een scherm hoeft te turen.
Met alle respect, maar je 'valt' eerst over een paar tientjes reiskosten, dan over zaken zoals een mok en
krant, daarna is het 'ongezellig'. What's next? Klagen dat de lucht buiten niet blauw genoeg is? Kom op..

Je bent daar om te werken, niet om in de tijd van je werkgever onder het genot van een kopje koffie en
een krantje het gezelligheiddier uit te hangen. Je weet dat je het werk aankan. Wat is er mis met gewoon
aan de slag gaan, je wordt daar toch gewoon voor betaald? (oh ja, daar was ook al iets mis mee)

Mocht je het werk wat je tot nu toe deed toch niet aankunnen door je oogklachten, is een omscholing
dan niets voor je? Zoals ik al eerder zei; genoeg banen waarbij dat geen belemmering zou moeten zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Sinner op 24-03-2010 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Met 1 oog met 100% zicht kan je prima beeldscherm-werk doen.

Ik heb zelf een lui linkeroog, en bij elke keer dat ik m'n ogen laat meten, is het advies: Wees zuinig op je rechter oog.

Met m'n luie linker oog kan ik gewoon geen letter lezen. Als ik mn rechter oog dicht houd, dan zie ik alsof alles uit focus is.

3D staat garant voor een weekje 1 a 2 koppijn, dus daar begin ik niet meer aan.

Daarbij heeft een vriendin van mij met beide ogen nog geen 60% zicht, heeft inmiddels al 2 hoornvlies transplantaties achter de rug. Doet gewoon beeldscherm werk, en die hoor je nooit klagen.

Zeggen dat je wel wil werken, maar als het niet gaat zoals jij het wilt, ligt het aan de sfeer? Die zet je namelijk wel zelf met dit kinderachtige gedrag.

En als het je echt niet bevalt bij je huidige werkgever, dan moet je echt wat anders zoeken. En als die mok en krant zo belangrijk voor je zijn, vraag er dan naar tijdens gesprekken.

Ben overigens ook benieuwd hoe vaak je je al ziek gemeldt hebt bij het last hebben van een scheet. Want daar zie ik je wel voor aan.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
gambieter schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 15:22:
Ja en nee. Management-ervaring geeft je een wat beter inzicht in wat er kan spelen, ipv de oppervlakkige en incompleet geinformeerde visie die je nu geeft. Het voorkomt in ieder geval oversimplificatie of het denken dat er alleen slechte managers zijn, ipv problematische werknemers of dwangbuis-omstandigheden van bovenaf.
Jij moet gewoon eens ophouden te denken dat je voor anderen kunt spreken. Het is complete onzin dat ik denk dat alle managers slecht zijn. Net zoals dat quasi-psychologische geneuzel over dat ik misschien zelf de baas zou willen zijn :)
ebia schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 15:54:
Aja, ik heb in het verleden een zaterdaggroep vakkenvullers aangestuurd. Niet echt keiharde management-ervaring dus, maar heb daar wel degelijk wat van opgestoken. En in mijn latere carrière veel mismanagement gezien binnen eigen afdelingen, maar ook als OR lid en actief in de lokale politiek redelijk wat bestuurservaring. Ik begrijp dus wel degelijk dat er op hogere echelons meer kan spelen dan dat de gemiddelde voetveeg op de werkvloer weet of rekening mee houdt.
Ik werk in de IT over 't algemeen met hele slimme mensen. Ik heb het dus niet over productiearbeiders maar mensen van HBO en WO niveau die niet behandeld willen worden als de eerste de beste voetveeg. Als een manager hier met het idee zou komen dat mensen hun werkplek niet meer mochten 'personalizen' e.d. dan zou 'ie gewoon een "yeah right" krijgen. Niemand zou dat in z'n hoofd halen.
Maar ik blijf erbij dat werken geven en nemen is. Het is geen hobby waar je een paar uurtjes in de week aan spendeert op vrijblijvende basis, maar een serieuze bezigheid die je baas geld oplevert en welke een groot beslag legt op je leven. Dat je je dus fijn moet voelen is evident voor een goede werksfeer en de behaalde resultaten, daar hebben managers het meeste belang bij (zou je zeggen).
Inderdaad. Vooral als je kijkt naar het geld dat wij elke dag binnenhalen als consultants mag daar best wat tegenover staan. En als ze kinderachtig gaan doen zijn d'r genoeg bedrijven die ons willen hebben.
En ik gooi er nog één in voor de verandering: Een manager die stuurt op het niet gebruik mogen maken van mokken in een normale kantooromgeving moeten ze zo snel mogelijk de deur wijzen. Die heeft of tijd te veel of heeft totaal de essentie van z'n vak gemist.
Daar ging het me vooral om, dat die manager kennelijk niet doorheeft dat dat soort kleinzielige regeltjes gewoon compleet niet productief zijn. Het gaat me niet om het al dan niet gebruiken van mokken an sich.

[ Voor 60% gewijzigd door Hydra op 24-03-2010 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hydra schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 18:46:
Jij moet gewoon eens ophouden te denken dat je voor anderen kunt spreken. Het is complete onzin dat ik denk dat alle managers slecht zijn. Net zoals dat quasi-psychologische geneuzel over dat ik misschien zelf de baas zou willen zijn :)
Dan stel ik voor dat je zelf stopt met je mening als feit te verkondigen, en het iets genuanceerder gaat stellen. Jij vind iemand een slechte manager, maar dat betekent niet dat het zo is. OK? :)
Ik werk in de IT over 't algemeen met hele slimme mensen.
Maar dat zijn niet altijd de meest sociale begiftigde mensen. Mijn werk speelt zich af op wetenschappelijke instituten, en men noemt het managen van wetenschappers "like herding cats". Die zullen blijven discussieren en protesteren over de meest zinloze details, en juist daar is soms gewoon een botte boer nodig als manager, en dat werkt dan beter. Er zijn geen absolute uitspraken te doen of iemand een goede manager is, of niet; dat hangt van de context af.

[ Voor 33% gewijzigd door gambieter op 24-03-2010 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNW
Opa_vertelt schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 17:59:

Daarnaast zijn er ook nog genoeg werkplekken waarbij je niet constant naar een scherm hoeft te turen. Met alle respect, maar je 'valt' eerst over een paar tientjes reiskosten, dan over zaken zoals een mok en krant, daarna is het 'ongezellig'. What's next? Klagen dat de lucht buiten niet blauw genoeg is? Kom op..
Ik val helemaal nergens over maar moet gewoon duidelijk weer wennen aan het idee van werken. In plaats van enige steun wordt ik afgezeken.
Jij ziet me blijkbaar als de een of andere figuur die eigenlijk niet wil werken. Ik heb mij voorlopig in mijn werk gewoon geconformeerd en nergens herrie over gemaakt. In plaats daarvan heb ik het elders over mijn ervaringen, maar blijkbaar is dit niet de juiste plaats...
Mocht je het werk wat je tot nu toe deed toch niet aankunnen door je oogklachten, is een omscholing dan niets voor je? Zoals ik al eerder zei; genoeg banen waarbij dat geen belemmering zou moeten zijn.
Beter lezen, mijn oogklachten zijn grotendeels over, en juist daarom ben ik weer aan het werk.Mijn ogen zijn voor zover ik zie (heh) geen belemmering meer voor mijn werk. Heb ik het ergens in dit topic over mijn ogen die een probleem vormen?

Nog even voor de duidelijkheid aangezien mensen maar overal vanuit gaan:

Mijn linkeroog is 50-70 procent zicht en redelijk onbruikbaar voor beeldschermwerk alleen. Echter heb ik een paar maanden geleden een lens voor mijn rechteroog gekregen, welke in juli vorig jaar een hoornvliestransplantatie heeft gehad waardoor ik met mijn rechteroog nu meer dan 100% zie.
Voordat ik die lens had had ik dus alleen maar mijn linkeroog met beperkt zicht. Ik ben na het aflopen van mijn contract wel werk gaan zoeken maar daar toen mee gestopt omdat het zicht in mijn linkeroog helemaal niks was en ook per dag varieerde.
Toen ik de lens kreeg heb ik even afgewacht of het oog de lens goed verdroeg en ben toen weer gewoon naar werk op zoek gegaan wat resulteerde in mijn huidige werk.

Het gaat nu trouwens wel goed op mijn werk. Dagen vliegen om, soms redelijk stressen maar ik verveel me zeker niet. Ik vraag me nu af wat mij het meeste irriteert,.de wat vreemde regeltjes op mijn werk of het gezeur in dit topic 8)

Weblog | Straling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:26
TNW: Heel veel succes bij deze werkgever. Snap niet helemaal dat sommigen in dit topic vallen over je ongewenste 'verlof'. Soms is het ook even wennen aan de nieuwe situatie. Zij moeten jou leren kennen en jij hen. Er zal op een gegeven moment vast een moment komen dat je ineens beseft dat je toch een eigen tintje aan je werkplek hebt kunnen geven.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
gambieter schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 19:11:
Dan stel ik voor dat je zelf stopt met je mening als feit te verkondigen
Learn2Forum. Sjeez...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Hydra schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 18:46:
Ik werk in de IT over 't algemeen met hele slimme mensen. Ik heb het dus niet over productiearbeiders maar mensen van HBO en WO niveau die niet behandeld willen worden als de eerste de beste voetveeg. Als een manager hier met het idee zou komen dat mensen hun werkplek niet meer mochten 'personalizen' e.d. dan zou 'ie gewoon een "yeah right" krijgen. Niemand zou dat in z'n hoofd halen.
Het gaat niet zo zeer om de regels denk ik maar om de communicatie daarom heen. Ik heb dan wel management ervaring en als manager van een groep hoog opgeleide, zeer ervaren IT-ers kan ik inderdaad zeggen dat overleg veel effectiever is als regels opdragen. Wanneer je de achtergrond van de regels uitlegt in een vorm van discussie - dan komt daar veelal een veel betere oplossing uit, die door de groep gedragen wordt als een gezamelijke beslissing.

Voorbeeld - het is prima uit te leggen dat het telkens in de keuken een bende is en dat dit er niet uit ziet wanneer klanten op bezoek komen. Kennelijk heeft het kantoor van TS een showroom functie - ik zou het daar absoluut niet mee eens zijn omdat dit vaak te afleidend kan werken en operationele werkzaamheden kan belemmeren.

Maar goed, het is een showroom en het is belangrijk dat het er goed uitziet. Daarintegen zijn de IT-ers niet aangenomen om af te wassen en na een lange dag werken heeft niemand animo om anderman's zooi op te ruimen. Echter met de huidige inkomsten staat het budget niet toe om iemand in te huren om de keuken schoon te maken, dus moeten we een oplossing vinden. Een voorstel is om geen mokken meer te gebruiken en om afbreekbare wergwerp bekers te gebruiken - maar als iemand een ander voorstel heeft dan horen we dat ook graag,. We zouden jullie graag voor lunch uitnodigen komende vrijdag om dit probleem als groep te bespreken.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
tazzman schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 08:11:
Maar goed, het is een showroom en het is belangrijk dat het er goed uitziet. Daarintegen zijn de IT-ers niet aangenomen om af te wassen en na een lange dag werken heeft niemand animo om anderman's zooi op te ruimen. Echter met de huidige inkomsten staat het budget niet toe om iemand in te huren om de keuken schoon te maken, dus moeten we een oplossing vinden. Een voorstel is om geen mokken meer te gebruiken en om afbreekbare wergwerp bekers te gebruiken - maar als iemand een ander voorstel heeft dan horen we dat ook graag,. We zouden jullie graag voor lunch uitnodigen komende vrijdag om dit probleem als groep te bespreken.
Had het niet beter kunnen verwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

tazzman schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 08:11:
Ook ik ben het daar helemaal mee eens, en voor zaken in de toekomst zou dat een goede manier zijn. Maar in dit specifieke geval bestaat de regel al voordat TS in dienst komt, en het lijkt me ook niet echt de bedoeling als er een nieuwe werknemer komt dat alle 'regels' weer opnieuw goedgekeurd moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
@tazzman, that's the way to do it :)

door mensen mee te laten denken creeer je draagvlak, en zo is de kans een stuk groter dat de verandering met succes wordt doorgevoerd. (john p. Kotter :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naiki
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-05-2024
Jeroen V schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 09:51:
[...]

Ook ik ben het daar helemaal mee eens, en voor zaken in de toekomst zou dat een goede manier zijn. Maar in dit specifieke geval bestaat de regel al voordat TS in dienst komt, en het lijkt me ook niet echt de bedoeling als er een nieuwe werknemer komt dat alle 'regels' weer opnieuw goedgekeurd moeten worden.
Nee dat niet, maar had wel netjes geweest om het op de eerste dag te vermelden op een normale nette manier en niet na een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Jeroen V schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 09:51:
[...]

Dat is waar maar wederom is de manier waarop dergelijke regels worden uitgelegd aan een nieuw team lid erg belangrijk. Het allerbelangrijkste is om gewoon duidelijk de achtergrond van dergelijke regels uit te leggen. Een goede manager kan zich in andere mensen verplaatsen en zal heel goed begrijpen dat bepaalde regels wellicht een beetje raar kunnen overkomen.

Zonder uitleg van de achtergrond zal een intelligent persoon het nut van dergelijke regels niet in zien en zal er direct wrijving ontstaan - immers als wij de logica van iets niet kunnen inzien, willen wij dergelijke conventies direct verwerpen. Hoe hoger opgeleid de persoon is, hoe meer wrijving in een dergelijke situatie zal onstaan. En zo kan bij de nieuwe werknemer toch snel twijfel en wellicht onvrede onstaan terwijl dat helemaal nergens voor nodig is. Vaak zal een duidelijke maar vriendelijke uitleg van de achtergrond van de "huisregels" een hoop van dergelijke wrijving kunnen voorkomen. Immers dergelijke regels bestaan niet om macht uit te oefenen of om iedereen als een kudde vee in bedwang te houden. Huisregels vormen een kader van omgangsregels om voor iedereen het verblijf op kantoor zo prettig mogelijk te maken. Juist daarom is het belangrijk om een draagvlak te creeeren. Open communicatie, duidelijkheid en redelijkheid doen daarbij wonderen.

Pagina: 1