Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:33
Zit even met een vraag:

Ik heb in Januari 2009 een belasting teruggaven aangevraagd
Dit verzoek is afgewezen ( Oktober 2009)(zonder opgaaf van redenen)

Ben hier in verweer gegaan met de vraag waarom ze me hebben afgewezen?

Krijg ik van de week weer een brief dat ze me verweer in behandeling gaan nemen , maar ik moet even de bewijs lasten opsturen naar hun ....

Dit vind ik wel wat vreemd omdat ik in mijn verweer vraag aan HUN waarom ze me hebben afgewezen.
En nu moet ik in eens met bewijzen komen dat k er wel recht op heb, vreemd dit doe je niet op deze manier
Eerst iets afwijzen en dan na het verweer pas vragen om bewijs dat ik iets heb aangevraagd , dit zou voor af moeten gebeuren in mijn ogen.
Terwijl ik duidelijk in mijn verweer stond dat ik van hun wil weten waarom ze me hebben afgewezen.

Wat zou ik nu het beste kunnen doen ?
Het gaat hier om terug gaven om medische redenen

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:31
Misschien erg voor de hand liggen maarem: bewijzen opsturen?
Blijkbaar is hij afgekeurd omdat ze het niet geloofden/vertrouwden.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
dat hadden ze er dan bij moeten zetten , maar ze schrijven alleen dat mijn verzoek is afgewezen en niet de reden van opgaaf en daar vraag ik netjes om in het verweer.

Omdat ze niet een keer persoonlijk contact heb gehad tussen de aanvraag en het afwijzen.

[ Voor 21% gewijzigd door ravw op 08-02-2010 18:46 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Bel ze op en vraag hoe je erachter kan komen waarom ze dit hebben gedaan?

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

ravw schreef op maandag 08 februari 2010 @ 18:44:
dat hadden ze er dan bij moeten zetten , maar ze schrijven alleen dat mijn verzoek is afgewezen en niet de reden van opgaaf en daar vraag ik netjes om in het verweer
Waarom? Jij vraagt wat aan, zij zeggen nee en geven je de optie je aanvraag beter te onderbouwen. het is niet zo dat de belasting iets bij jou aanvraagt, maar andersom, en dan is het aan jou om de gevraagde gegevens te overhandigen.

Gewoon pragmatisch zijn, anders maak je het alleen jezelf moeilijk.
Omdat ze niet een keer persoonlijk contact heb gehad tussen de aanvraag en het afwijzen.
Irrelevant. Dit zijn gewoon formulieren, jij vraagt iets, zij zeggen nee, jij mag het beter onderbouwen. Vergeet niet: jij bent de vragende partij.

[ Voor 18% gewijzigd door gambieter op 08-02-2010 18:47 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
gambieter schreef op maandag 08 februari 2010 @ 18:46:
[...]

Irrelevant. Dit zijn gewoon formulieren, jij vraagt iets, zij zeggen nee, jij mag het beter onderbouwen. Vergeet niet: jij bent de vragende partij.
Ach beter onder bouwen heb ik bij de aanvraag al gedaan , dit is iets wat ze zelf kunnen controleren door middel van mijn loon.
Dus zo moeilijk is het niet om het na te gaan dat ik voor een gedeeltelijk arbeidsongeschikt ben.
Want mijn bedrijf heeft hier mij op gewezen dat die regel bestond en vandaar uit ben ik gaan handelen.
Dus als de belasting dienst dan zeg dat het niet zo is dan hebben in mijn ogen niet hun werk gedaan want alleen al naar mijn loon + bedrijfsnaam en daar even inlichtingen over krijgen is in een min gebeurd.

Dan mag ik wel de vragende partij geweest zijn maar ik ben nu de aanvallende partij die alleen maar wil weten op welke gronden ik afgewezen ben ..
De bewijzen heb ik liggen dat is het probleem niet , het is de manier waarop ze te werk gaan bij de belasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:35

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Hier een nuttige link:
http://www.google.com/sea...ewijslast+belastingdienst

Als ik in deze situatie had gezeten, had ik ze de bewijslast opgestuurd ;)

Geef volgende keer gewoon een Google-link, "Let me Google that for you" staat namelijk gelijk aan flamen.

[ Voor 44% gewijzigd door SmartDoDo op 09-02-2010 18:40 ]

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

ravw schreef op maandag 08 februari 2010 @ 18:56:
Ach beter onder bouwen heb ik bij de aanvraag al gedaan , dit is iets wat ze zelf kunnen controleren door middel van mijn loon.
Dus zo moeilijk is het niet om het na te gaan dat ik voor een gedeeltelijk arbeidsongeschikt ben.
Want mijn bedrijf heeft hier mij op gewezen dat die regel bestond en vandaar uit ben ik gaan handelen.
Dus als de belasting dienst dan zeg dat het niet zo is dan hebben in mijn ogen niet hun werk gedaan want alleen al naar mijn loon + bedrijfsnaam en daar even inlichtingen over krijgen is in een min gebeurd.
Jij verwacht dus dat ze alles gaan nakijken voor ze een beslissing nemen, terwijl je de bewijzen niet mee hebt gestuurd? Probeer realistisch te blijven en handel pragmatisch.
Dan mag ik wel de vragende partij geweest zijn maar ik ben nu de aanvallende partij die alleen maar wil weten op welke gronden ik afgewezen ben ..
De bewijzen heb ik liggen dat is het probleem niet , het is de manier waarop ze te werk gaan bij de belasting.
Tja, er is de moeilijke weg en de makkelijke weg. Jij wilt het dus moeilijker maken dan nodig, ipv gewoon die bewijzen te leveren als je die hebt liggen. Je neemt het persoonlijk op, en daarmee maak je problemen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
gambieter schreef op maandag 08 februari 2010 @ 19:03:
[...]

Tja, er is de moeilijke weg en de makkelijke weg. Jij wilt het dus moeilijker maken dan nodig, ipv gewoon die bewijzen te leveren als je die hebt liggen. Je neemt het persoonlijk op, en daarmee maak je problemen.
Zal morgen er wel mee naar me werkgever gaan en laten die het maar uitzoeken want hun kennen die regels beter.
(al hoewel bij de loon admin hebben ze dit jaar ook al twee fouten gemaakt :( )
En zij waren het ook die het mij verzochte het te doen ..

PS het bedrag is al weer terug betaald wat ik als voorschot heb gehad dus dat is geen probleem daar kunnen ze niet moeilijk over gaan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
ravw schreef op maandag 08 februari 2010 @ 18:41:
Krijg ik van de week weer een brief dat ze me verweer in behandeling gaan nemen , maar ik moet even de bewijs lasten opsturen naar hun ....

Dit vind ik wel wat vreemd omdat ik in mijn verweer vraag aan HUN waarom ze me hebben afgewezen.
Je begrijpt niet hoe de belastingen werken. JIJ moet aangifte doen; JIJ moet aftrekposten kunnen bewijzen. Een "verweer" is geen mogelijkheid voor jou om vragen te stellen, maar een mogelijkheid om in te gaan tegen een overheidsbeslissing in eerste aanleg.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Pagina: 1