Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Auto WA Beperkt Casco of WA Volledig Casco Verzekeren

Pagina: 1
Acties:

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:16
Verhaal:

Gekocht: Peugeot 307 CC 2.0, Bouwjaar 2004-02, 90000 KM, Zwart, Navigatie, 6 MP3 CD Wisselaar, iPod Aansluiting, Alarm (Certificaat klasse 3), Winterpakket, Parkeersensoren, Windscherm, zeg maar 'Full Options'. Nieuwwaarde: € 35696,00. Dagwaarde wordt door website's geschat op: € 8500,00 tot € 9500,00.

Nu twijfel ik WA Beperkt Casco of WA Volledig Casco verzekeren? Het gaat niet om de goedkoopste/beste verzekering vinden, dit kan ik zelf ook.

Er staat op sommige websites dat je drie jaar na de nieuw waarde niet meer All Risk moet verzekeren, maar ja gezien de staat van de auto en de opties twijfel ik.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-09 23:51

wouterve

Swinger of States

Een simpele richtlijn is de volgende: stel jezelf de vraag of je het kunt veroorloven om de auto te vervangen als hij er van de ene op de andere dag niet meer zou zijn (door ongeluk/diefstal etc.). Is het antwoord op die vraag ja, dan zou je hem niet voor volledig casco hoeven verzekeren. Heb je het geld om de auto te vervangen niet, dan zou je het volledig casco verzekeren wat sterker kunnen overwegen :).

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-11 11:00

Sick Nick

Drop the top!

Dagwaarde van 9000? Volgens mij kosten ze toch wel minimaal 11.000 en de meeste daar nog wel boven. Maar goed, dan zit je wat mij betreft wel in de prijs-range waarbij het wel de moeite waard is om voor all-risk/volledig casco te gaan. Tenzij je natuurlijk er vanuit gaat dat je hem zelf nooit de prak in gaat rijden, dan is een beperkt casco met diefstal/vandalisme/andere schade van buitenaf ook een goede optie.

• Jumpman
Dagwaarde laagste is van www.autoweek.nl en dagwaarde hoogste is van de verzekeringsmaatschappij.

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-11 04:30

MadMan

What the....

Sick Nick schreef op maandag 08 februari 2010 @ 18:48:
Dagwaarde van 9000? Volgens mij kosten ze toch wel minimaal 11.000 en de meeste daar nog wel boven.
De dagwaarde is niet de verkoopwaarde.

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Heb je ook de verzekeringspremies? Dan is het wat makkelijker te vergelijken, zeker aangezien leeftijd, regio en historie een rol speelt :)

Wat heb je zelf betaald voor de wagen?

[ Voor 13% gewijzigd door PWM op 08-02-2010 19:43 ]

• Jumpman
De verzekerings premie tussen WA Beperkt Casco en WA Volledig Casco shelen ongeveer de helf ongeacht verzekerings maatschappij. Dus zeg maar WA Beperkt Casco € 40,00 per maand en WA Volledig Casco € 80,00 per maand. Ik heb de auto gekocht voor éénderde van de nieuwprijs (€ 12250,00 en voor € 250,00 halfjaar Bovag en een jaar mobiliteitsservice).

[ Voor 15% gewijzigd door Jumpman op 08-02-2010 19:50 ]

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-11 11:00

Sick Nick

Drop the top!

MadMan schreef op maandag 08 februari 2010 @ 19:38:
[...]

De dagwaarde is niet de verkoopwaarde.
Klopt, maar er zijn gelukkig nu ook verzekeringen die tegen vervangingswaarde verzekeren. Want wat heb je aan een verzekering op een 307 CC 2.0 die bij een total-loss gevalletje maar genoeg uitkeert om een 206CC 1.6 te kopen bij wijze van :P

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:43

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Wat ik altijd begrepen heb is dat het grote verschil tussen (beperkt) casco en all risk is dat bij all risk ook schade die je door eigen schuld aan je eigen auto toebrengt verzekerd is. Dus rij je tegen iemand aan: beperkt casco -> zelf dokken voor je eigen auto, all risk -> schade eigen auto wordt vergoed.

Dus de vraag is: wat is de kans dat je schade rijdt door een eigen fout en kun/wil je die schade zelf betalen.
Voor een auto van € 11.000 zou ik het zelf wel doen.

Signatures zijn voor boomers.

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Mja dit lijkt me gewoon een afweging.

Punt wat nog niet vermeld is: aantal schadevrije jaren.

Als je al aardig wat korting hebt zou ik altijd voor allrisk gaan, ook als het 50 euri duurder is dan WA.

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:37
Een verzekering moet je alleen afsluiten als je het risico niet zelf kunt betalen:
Het risico van een all risk verzekering is de eigen-risico (500 euro oid)
Het risico van WA+ beperkt casco is de auto - glas, diefstal en een paar andere zaken
Het risico van WA is de auto

Zoals wouterve dus al aangeeft moet je je afvragen of je je het risico kunt betalen. (de auto) of kun je erbij neerleggen dat als je deze auto TL rijdt je dan voorlopig in een klein autootje van 1500 euro rond gaat rijden.
Als dit laatste het geval is, dan alleen wa+beperkt casco.

[ Voor 8% gewijzigd door wmeester op 09-02-2010 17:14 ]

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-11 04:30

MadMan

What the....

Sick Nick schreef op maandag 08 februari 2010 @ 20:48:
[...]

Klopt, maar er zijn gelukkig nu ook verzekeringen die tegen vervangingswaarde verzekeren. Want wat heb je aan een verzekering op een 307 CC 2.0 die bij een total-loss gevalletje maar genoeg uitkeert om een 206CC 1.6 te kopen bij wijze van :P
Klopt, en tegenwoordig kun je bij de meeste maatschappijen ook verzekeren voor de aankoopwaarde tot maximaal 3 jaar na de aankoop. Ik heb dat ook gedaan op een aantal van mijn auto's.

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-11 22:12
Je snapt het wel, maar je zegt het niet goed. Het risico van WA is schade aan andere auto's.
Het risico van all-risk is de auto zelf.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:24
!null schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 10:17:
[...]
Je snapt het wel, maar je zegt het niet goed. Het risico van WA is schade aan andere auto's.
Het risico van all-risk is de auto zelf.
Hij heeft het over het risico dat de eigenaar loopt, kortom: wat wordt NIET gedekt door je verzekering. Bij WA loop je het risico zelf je auto te moeten vervangen, schade aan andere auto's is wel gedekt door je verzekering.

[ Voor 5% gewijzigd door croxz op 10-02-2010 10:39 ]

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-11 22:12
Oh ik zie het, verkeerd gelezen.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Pagina: 1