[HTPC] Hoe de pc op afstand te besturen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizzing
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-05 11:19
Situatie:

-HTPC met Windows 7 Ultimate in de huiskamer (64 bits) (Met laatste MediaPortal build erop)

-DesktopPC met Windows 7 Ultimate in de studeerkamer.

Ik gebruik momenteel "Remote Desktop Connection", welke standaard in Windows zit. Dit werkt in principe fantastisch en makkelijk. Ik log gewoon in met het account wat ik gemaakt heb voor mijn HTPC, maar wanneer ik op de desktop klaar ben dan komt op mijn HTPC weer een loginscherm en dit vind ik een beetje lastig, aangezien ik zo weinig mogelijk met een keyboard wil werken op de htpc. Ik zou dus willen dat ik dan automatisch weer ingelogd ben op deze htpc, of nooit ben uitgelogd.

Ik ben dus benieuwd of er alternatieven zijn, of dat ik de remote desktop connection op een andere manier kan gebruiken. Ik wil wel persé het HTPC account gebruiken, dit omdat zaken tweaken toch wat fijner gaat vanaf mijn desktop pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan de logingegevens toch in je RD sessie aangeven? Dan zou je direct kunnen inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravhin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 12:08

Ravhin

no <root>...

Tja, ik gebruik zelf VNC, maar ik weet niet of dat onder 7 werkt...

Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Radmin heb ik altijd voor dat soort dingen gebruikt. Gaat ook best lekker (en er zijn als het goed is versies die onder win7 werken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 22:26
VNC is inderdaad het makkelijkste. Dan neem je de computer gewoon "live" over, zonder dat Windows weer opnieuw moet inloggen erna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 08:51

@r!k

It is I, Leclerq

username en wachtwoord opslaan in je RDP client. Hoef je als het goed is alleen nog maar verbinding te maken.

<edit> ok ik heb het probleem iets verkeerd begrepen geloof ik

VNC zou je beste keuze zijn volgens mij.</edit>

[ Voor 34% gewijzigd door @r!k op 08-02-2010 15:05 ]

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
Er zit een functie in Windows 7 dat er meerdere users tegelijk toegestaan zijn. Ik heb dit in windows vista ook maar weet niet hoe je dit aan kunt zetten aangezien een applicatie dit voor mij heeft gedaan.

Ik kan nu namelijk vanaf me werk RDP'en naar thuis terwijl daar gewoon door gewerkt kan worden.

EDIT:

Eerste hit van google kwam hier op uit:
http://joonas.kirsebom.co...simultaneous-users/&p=216

Die site verwijst weer door naar de volgende:
http://www.missingremote....k=view&id=3293&Itemid=232

Daar staat in hoe je het kunt enablen.

[ Voor 35% gewijzigd door The_Ghost16 op 08-02-2010 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravhin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 12:08

Ravhin

no <root>...

iMick schreef op maandag 08 februari 2010 @ 15:03:
VNC is inderdaad het makkelijkste. Dan neem je de computer gewoon "live" over, zonder dat Windows weer opnieuw moet inloggen erna.
Ik neem mijn htpc nu zelfs over met mijn G1 mbv androidVNC >:) hoe makkelijk wil je het hebben?

Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizzing
Bedankt allemaal, VNC lijkt me idd perfect. Alleen moet ik even uitzoeken wat de beste software e.d. is.Voorlopig blijf ik even bij de oplossing van The_Ghost16.
The_Ghost16 schreef op maandag 08 februari 2010 @ 15:04:
Er zit een functie in Windows 7 dat er meerdere users tegelijk toegestaan zijn. Ik heb dit in windows vista ook maar weet niet hoe je dit aan kunt zetten aangezien een applicatie dit voor mij heeft gedaan.

Ik kan nu namelijk vanaf me werk RDP'en naar thuis terwijl daar gewoon door gewerkt kan worden.

EDIT:

Eerste hit van google kwam hier op uit:
http://joonas.kirsebom.co...simultaneous-users/&p=216

Die site verwijst weer door naar de volgende:
http://www.missingremote....k=view&id=3293&Itemid=232

Daar staat in hoe je het kunt enablen.
Ik heb de 'handleiding' gevolgd op deze site :
http://www.missingremote....k=view&id=3692&Itemid=232

Alleen heb ik nu het commando : 'install multi' gegeven. Nu kan ik twee keer met hetzelde account werken. Ik moet nog even uitvinden of dit in de praktijk ook handig is, want het is allemaal wat vreemd omdat je niet elkaars processen kunt zien (bijvoorbeeld een internet explorer) maar voorlopig lijkt het prima! Bedankt

[ Voor 4% gewijzigd door Wizzing op 08-02-2010 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman140
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-08-2023
Ravhin schreef op maandag 08 februari 2010 @ 15:02:
Tja, ik gebruik zelf VNC, maar ik weet niet of dat onder 7 werkt...
Ja dat werkt gewoon onder Windows 7. Ik gebruik zelf op mijn HTPC en mijn main pc Windows 7 in combinatie met uVNC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizzing
Dutchman140 schreef op maandag 08 februari 2010 @ 16:09:
[...]

Ja dat werkt gewoon onder Windows 7. Ik gebruik zelf op mijn HTPC en mijn main pc Windows 7 in combinatie met uVNC.
Heb nu de uVNC oplossing ook geprobeerd en werkt ook nice.
Het enige nadeel is dat het wat minder vloeiend loopt dan de Remote Desktop Connection oplossing. Het voordeel is dat je gewoon echt de pc kan bedienen, dus bijvoorbeeld de laptop als hippe afstandsbediening voor mijn HTPC gebruiken.

Is het ook mogelijk om bijvoorbeeld het grafisch wat minder mooi binnen te krijgen, maar dat het dan beter loopt? (ivm Mediaportal wat heel erg grafisch is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman140
Wizzing schreef op maandag 08 februari 2010 @ 17:35:
[...]

Heb nu de uVNC oplossing ook geprobeerd en werkt ook nice.
Het enige nadeel is dat het wat minder vloeiend loopt dan de Remote Desktop Connection oplossing. Het voordeel is dat je gewoon echt de pc kan bedienen, dus bijvoorbeeld de laptop als hippe afstandsbediening voor mijn HTPC gebruiken.

Is het ook mogelijk om bijvoorbeeld het grafisch wat minder mooi binnen te krijgen, maar dat het dan beter loopt? (ivm Mediaportal wat heel erg grafisch is).
Ja dat is mogelijk. Moet je gewoon even in de instellingen van de uVNC server op je HTPC zelf kijken. Daar kun je het een en ander uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je zou voor de gein eens XBMC moeten proberen, kan je via je browser je media starten/stoppen en libraries beheren. Dit is dus wel als het voor puur mediaplayback is, remote internetten gaat em niet worden :+

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizzing
Zie net dat ik gewoon de bandbreedte kan kiezen voordat ik inlog. Deze had ik eerst op AUTO, maar de instellingen die dan gekozen worden zijn mij toch wat te optimistisch. Op de Desktop PC kies ik LAN (>1Mbit/s), en met de laptop kies ik medium (256 Kbit/s, 256 colors).
Nu loopt het allemaal een stuk beter.
Wiethoofd schreef op maandag 08 februari 2010 @ 17:37:
Je zou voor de gein eens XBMC moeten proberen, kan je via je browser je media starten/stoppen en libraries beheren. Dit is dus wel als het voor puur mediaplayback is, remote internetten gaat em niet worden :+
Klinkt heel erg handig. Het probleem met XBMC is dat deze nog geen tv functie heeft, en dat vind ik wel belangrijk. Ik wil een all-in-one sollution voor tv opnemen, mp3 luisteren, dvd's bekijken en avi/mkv bestanden afspelen. Mocht dit mogelijk zijn/worden dan probeer ik dit graag natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

XBMC ondersteund atm half-half tv-playback, opnemen weet ik zo niet maar je kunt een kijkje nemen in [ervaringen] XBMC Media Center - Deel XIV en XBMC Community -- XBMC TV using MediaPortal TVserver

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman140
Wizzing schreef op maandag 08 februari 2010 @ 17:45:

[...]

Klinkt heel erg handig. Het probleem met XBMC is dat deze nog geen tv functie heeft, en dat vind ik wel belangrijk. Ik wil een all-in-one sollution voor tv opnemen, mp3 luisteren, dvd's bekijken en avi/mkv bestanden afspelen. Mocht dit mogelijk zijn/worden dan probeer ik dit graag natuurlijk :)
Dit kan wel. Maar dan moet je MediaPortal TV server erachter hebben lopen. Maar met iets handigheid krijg je het in XBMC verwerkt. En daarna loopt het toch een stuk fijner (in mijn ogen althans).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mag ik hier is wat vragen weet niet waar en hoe maar mn vraag is ik heb een behuizing maar kan ik er een andere voeding in kwijt zo ja welke

het gaat hier om een MS-Tech MC1200 350W Black

en wil er een voeding in hebben vanaf 500watt
COOLER MASTER Silent Pro M500 PC voeding 500Wpast die er in?en anders welke wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Maar je kunt toch niet HD streamen via RDP? Of heb ik het nou verkeerd begrepen?
Pagina: 1