Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phosporus
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-08 20:15
Hallo mensen,

Sinds een tijdje ben ik fan van het beluisteren van mijn muziek(onderweg en op school) via een koptelefoon ipv oordopjes. Nu heb ik al een aantal koptelefoons versleten en niet op de manier dat je het verwacht(kabelbreuk) ,maar dat het gedeelte breekt waar je hem uitschuift als je een iets groter hoofd hebt. Nu wil ik dus graag een koptelefoon kopen tussen de 50 en max 120 euro die of zeer stevig is of gewoon ipv plastic metalen/aluminium uitschuifdingetjes( :? ) heeft. Stiekem heb ik ook nog de keuze om standaard oordopjes te gebruiken voor onderweg(waar koptelefoons het snelst kapot gaan) en dan een kwalitatief goede koptelefoon te kopen voor op school en thuis.

Zelf heb ik al lopen zoeken en heb een aantal gevonden:

Reloop RHP-10 € 79,- - Op de website van Reloop staat dat ie vrij stevig is
Sony MDR-XB 300 hoofdtelefoon € 35,- - Keuze als ik standaard oordopjes gebuik voor onderweg
Sony MDR-XB700 (Zilver) € 79,- - Keuze als ik standaard oordopjes gebuik voor onderweg
Zumreed ZHP-005 Zwart € 49,- - Heeft metalen uitschuiver
Skullcandy Agent € 49,- - Heeft metalen uitschuiver

Graag zou ik gebruikerservaringen of adviesen over deze of andere vergelijkbare koptelefoons.
Ik weet dat de eis niet altijd samen gaat met het geld wat ik ervoor over heb.
De reden dat ik bijvoorbeeld de skullcandy niet direct kies omdat ik er al 2 doorheen heb gejast op de manier die ik net beschreef. Reloop en Zumreed als merk ken ik verder niet.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als stevigheid een belangrijk criterium is dan zou ik in deze prijsklasse de AKG K530 aanraden. Voor ongeveer 80 euro heb je een mooie koptelefoon die je ook thuis kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

skullcandy zou ik niet kopen als je geluid ook belangrijk vindt, die dingen koop je voor de looks.
Als je veel op de fiets muziek luistert kan ik je de Ultimate Ears super.fi 5 aanraden, deze hebben een armature ipv een driver. En die drivers geven bij in-ear doppen veel problemen in bijv. wind en druk verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skndd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-06 19:46

skndd

aka skeej

Sony MDR-V6. Samen met zijn opvolgers al jaren een standaard in studios en bij geluidsopnames:

Wikipedia: Sony MDR-V6

De oren zelf zijn uit 1 groot stuk aluminium (of iets dergelijks?) gemaakt. Er kan dus geen water in lopen, en er is ook vrij weinig aan stuk te gaan. Dat hij ook nog een stuk beter klinkt als een paar Skullcandies, krijg je er dan als bonus bij :D

Je kan deze headphone niet meer in de winkel kopen, hij is inmiddels opgevolgd door de MDR-7506 (zoals ook op de wikipedia-pagina staat), die een stuk duurder is. Maar als je goed zoekt, kun je de V6 voor zo'n 50-70 euro (nieuw) vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phosporus
Hallo dank jullie wel voor de reacties.
Ik heb toendertijd de skullcandy's gekocht omdat ik in de waan was dat dat goed geluid was. Vooral de veel aanwezige bass zorgde dat ik ze kocht.
Ik heb alleen het probleem dat ik de Sony MDR-V6 moeilijk nieuw kan vinden, de MDR-7506 is indedaad te duur. Komt uit de AKG een beetje een fatsoenlijk geluid?
Ook is mijn vraag of je misschien weet waar ik de MDR-V6 kan vinden of dat misschien mensen informatie hebben over de Reloop RHP-10 of de Zumreed ZHP-005.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

kijk ook eens op head-fi.org Dit is een website met grote hoeveelheid muziekliefhebbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phosporus
dankje voor de link het is inderdaad een sit waar veel informatie is te vinden over alle soorten koptelefoons(niet aleen peperdure dj dingen)
Pagina: 1