Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helleuw,

Ik probeer een Win2008Server toe te voegen aan een domein (Win2k3, 1 server, DNS integrated).
Ik heb eerst een forestprep en domainprep gedaan op die W2k3server, dat ging goed.
Daarna dus de Win2008-doos aan domein toegevoegd en na een reboot DCPROMO. Ik kies daar voor 'existing forest' en daarna bij Sites voor 'Default-First-Site-name' (is ook enige wat ik kan kiezen).
Bij additional options kan ik kiezen voor Global Catalog (maakt voor mn probleem niet uit of ik dat kies of niet).
Daarna krijg ik nog wat opties voor replicatie en daanra wil ie de boel gaan ophalen bij mn W2k3-server.
Ik krijg dan de volgende foutmelding: "The operation failed because a domain controller could not be contacted for the domain "hutsefluts" that contained an account for this computer. Make the computer a member of a workgroup then rejoin the domain before retrying the promotion.Access is denied."

Dat heb ik gedaan, maar maakte niets uit. Het computeraccount bestaat ook in mn domein.
Ik heb uiteraard gegoogled op deze melding en vind wel wat oplossingen (When you run Dcpromo.exe to create a replica domain controller, you receive the "Failed to modify the necessary properties for the machine account. Access is denied" error message, en iets over Domain Security Policy). Die oplossingen heb ik geprobeerd, maar die foutmelding blijft komen.

Overige Info:
DCDIAG geeft geen problemen.
Mn 1e DNS op de Win2008Server is die van de domeincontrollen (die van W2k3 dus)
Pingen op FQDN gaat goed
Alle TCP/IP instellingen staan op standaard (vast IP, Netbios over tcpip aan)
Account waarmee ik DCPROMO doe is domainadmin
Alle patches gedownload en geinstalleerd

Heet iemand dit eerder gezien of een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:07

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2010 @ 14:30:
Ik krijg dan de volgende foutmelding: "The operation failed because a domain controller could not be contacted for the domain "hutsefluts" that contained an account for this computer.
Is dit je werkelijke domainname? Een single lable domainname kan een hoop problemen veroorzaken.
Mn 1e DNS op de Win2008Server is die van de domeincontrollen (die van W2k3 dus)
Da's ook de enige DNS-server? Er mag bv niet een tweede dns-server ingesteld staan die de srv-records en a-records van je domain niet kan resolven.

Welk domain level heb je?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sorry, de volledige domainnaam is hutsefluts.local (alleen is dat hutsefluts wat anders)
domainlevel is Windows Server 2003
geen 2e DNSserver opgegeven

ik denk dat het iets met DNS is...weet alleen niet wat. die 2008server toevoegen aan domein ging gewoon goed.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2010 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-08 11:11
ik kan het verkeerd herinneren maar volgens mij kun je niet een 2008 bak DC promoten op een 2k3 domein. FSMO bak(ken) moeten eerst 2008 zijn en daarna kun je pas andere 2k8 bakken toevoegen/mixen.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dus ik moet, even simpel gezegd, de Win2008-cd in de W2k3-bak stoppen en upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het goed is,

Kan je met de windows 2008 cd de server 2003 upgraden.
Houd wel in de gaten als het domein windows serv2003 only is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:49

_AN

Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2010 @ 15:58:
dus ik moet, even simpel gezegd, de Win2008-cd in de W2k3-bak stoppen en upgraden?
Volgens mij hoeft dit niet. Ik kan het mis hebben.

Wellicht iets te maken met je domein-level? Heb je deze al gecontroleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirDarkAngel
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-09 10:03
2008 machine uit het domein halen, computer account verwijderen en vervolgens de pc opnieuw in het domein hangen. Hierna nog een keer proberen.

Laat maar, ik lees verkeerd, sorry :)

[ Voor 17% gewijzigd door SirDarkAngel op 08-02-2010 16:15 ]

Wilde altijd al iets over computers weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
_AN schreef op maandag 08 februari 2010 @ 16:02:
[...]

Volgens mij hoeft dit niet. Ik kan het mis hebben.
Wellicht iets te maken met je domein-level? Heb je deze al gecontroleerd?
domainlevel is Windows Server 2003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Razwer schreef op maandag 08 februari 2010 @ 15:55:
ik kan het verkeerd herinneren maar volgens mij kun je niet een 2008 bak DC promoten op een 2k3 domein. FSMO bak(ken) moeten eerst 2008 zijn en daarna kun je pas andere 2k8 bakken toevoegen/mixen.
Hoeft niet. :)

@TS: draai eens netdiag vanaf je nieuwe 2008 server als je wilt.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij DNS installeren op je w2k8 machine, eerste DNS server naar zichzelf laten verwijzen, en dcpromo draaien. Wel als enterprise admin inloggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2010 @ 16:34:
Volgens mij DNS installeren op je w2k8 machine, eerste DNS server naar zichzelf laten verwijzen, en dcpromo draaien. Wel als enterprise admin inloggen...
Waarom? Je kunt wel dns installeren op een lokale server maar daarmee krijgt hij nog niet automagisch alle benodigde a- en srv-records naar zich toe gerepliceerd. ;)

Enterprise admin is ook niet nodig. Domain admin is voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:10
in de foutmelding staat duidelijk 'make sure this machine is a member of a workgroup'...

ergo: haal die machine uit het domain, haal het computeraccount uit het domain en draai dan dcpromo.. 10 tegen 1 dat het gewoon werkt :)

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Powershell schreef op maandag 08 februari 2010 @ 16:41:
in de foutmelding staat duidelijk 'make sure this machine is a member of a workgroup'...

ergo: haal die machine uit het domain, haal het computeraccount uit het domain en draai dan dcpromo.. 10 tegen 1 dat het gewoon werkt :)
was dat een weddenschap? ;)
had ik uiteraard al geprobeerd, maar dan gebeurt hetzelfde.

ik ben nu maar de W2k3 aan het upgraden naar 2008. en dan eens kijken of ik die andere 2008 kan promoten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePrutser
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-12-2024

ThePrutser

Doet zijn nickname eer aan... :P

Veni Vidi Verprutst!

Misschien rare vraag maar heb je wel eerst de Role "Active Directory Domain Services" geinstalleerd (stond niet in je begin post). Pas daarna kun je dcpromo draaien.
Dat herinner je echt verkeerd! :P Heb al een aantal 2003 domein naar 2008 domein migraties gedaan en dit nog geen enkele keer hoeven doen.... O-) overigens ook nog niet tegen het probleem van Peppie25 aangelopen 8)7

Ik heb overigens bij de eerste keer dat ik een dergelijke migratie deed deze artikelen gevolgd:
* Prepare Your Infrastructure for Upgrade
* Install Active Directory Domain Services on the Member Server That Runs Windows Server 2008 or Windows Server 2008 R2

MasterFlirt - Leiders in verleiding sinds 2001
Mark Manson - Personal Development That Doesn't Suck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2010 @ 16:43:
[...]

was dat een weddenschap? ;)
had ik uiteraard al geprobeerd, maar dan gebeurt hetzelfde.

ik ben nu maar de W2k3 aan het upgraden naar 2008. en dan eens kijken of ik die andere 2008 kan promoten...
die 2003 DC hoeft echt niet geupgrade te worden naar 2008 om een 2008 dc te introduceren in je netwerk.

@theprutsers: dcpromo.exe (commandline) installed automagisch de ad services

[ Voor 8% gewijzigd door Zwelgje op 08-02-2010 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

[...]ik ben nu maar de W2k3 aan het upgraden naar 2008. en dan eens kijken of ik die andere 2008 kan promoten...
Eigenlijk zonde, want je weet nu niet wat je probleem eigenlijk was.

Ik gok overigens op inderdaad een probleem met het computeraccount (wat Netdiag uit zou wijzen), of een niet helemaal goed verlopen adprep en forestprep.
ThePrutser schreef op maandag 08 februari 2010 @ 16:46:
Misschien rare vraag maar heb je wel eerst de Role "Active Directory Domain Services" geinstalleerd (stond niet in je begin post). Pas daarna kun je dcpromo draaien.
Hoeft niet, het enige wat dat doet is het plaatsen van wat binary's van installatiemedia naar je OS-disk. Doe je dit niet en start je "out of the blue" DCPromo, dan gebeurt dit alsnog. (beetje nutteloze optie dus).

[ Voor 68% gewijzigd door Question Mark op 08-02-2010 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePrutser
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-12-2024

ThePrutser

Doet zijn nickname eer aan... :P

Veni Vidi Verprutst!

Question Mark schreef op maandag 08 februari 2010 @ 16:46:

[...]
Hoeft niet, het enige wat dat doet is het plaatsen van de binary's van installatiemedia naar je OS-disk. Doe je dit niet en start je "out of the blue" DCPromo, dan gebeurt dit alsnog. (beetje nutteloze optie dus).
Vreemd. Toen ik een dcpromo op 2008R2 deed, gaf dcpromo aan dat ik eerst die rol moest installeren alvorens dcpromo uit te voeren.... |:(

MasterFlirt - Leiders in verleiding sinds 2001
Mark Manson - Personal Development That Doesn't Suck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Voor release2 weet ik het niet, maar DCPromo bij de reguliere versie van 2008 controleert of de binaries al geinstalleerd zijn. Mocht dit niet het geval zijn, dan worden ze alsnog geinstalleerd.
Installing Active Directory Domain Services (AD-DS)
In Windows Server 2008, unlike previous server operating Systems, there is an additional step that needs to be taken before running DCPROMO to promote the server to Domain Controller and installing Active Directory on it. This step is the installation of Active Directory Domain Services (AD-DS) role on the server. In fact, the AD-DS role is what enables the server to act as a Domain Controller, but you will still need to run DCPROMO the regular way.

AD-DS can be installed in one of 3 methods:

<knip>

Method 3 – Letting DCPROMO do the job
Oh yes. If you forget to install AD-DS or simply want to skip clicking on some windows, you can run DCPROMO from the Run command and before it is executed, the server will check to see if the AD-DS binaries are installed. Since they are not, they will auto-install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
die service had ik idd geinstalleerd, anders kun je ook geen DCPROMO doen.
al die adprep-opties heb ik ook gedaan. werd later nog iets geroepen over schema admin, maar dat was ook opgelost.
netdiag staat niet op de 2008server. ik las ergens op internet dat dat alleen beschikbaar wordt als je hebt gepromoot 8)7

idd jammer dat ik niet zal achterhalen wat het probleem was, maar ik werd er een beetje temmes van!
ik laat nog weten of het daarna wel gaat lukken, dan die zekerheid heb ik natuurlijk nog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Netdiag is onderdeel van de windows support tools en ook los te downloaden ;)

http://www.microsoft.com/...439A732E9F&displaylang=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Question Mark schreef op maandag 08 februari 2010 @ 17:14:
Netdiag is onderdeel van de windows support tools en ook los te downloaden ;)

http://www.microsoft.com/...439A732E9F&displaylang=en
die had ik stiekum ook neergeladen en geinstalleerd, maar doet niet werken
(ern staat ook: Supported Operating Systems: Windows 2000)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2010 @ 17:16:
[...]

die had ik stiekum ook neergeladen en geinstalleerd, maar doet niet werken
(ern staat ook: Supported Operating Systems: Windows 2000)
Je hebt gelijk, 't is niet supported op 2008. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[...]

hmz, dat lukt dus wel! die W2k3-bak geupgrade naar 2008 en daarna kon ik die 2008-doos promoten.
vage sjit dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2010 @ 17:37:
[...]

hmz, dat lukt dus wel! die W2k3-bak geupgrade naar 2008 en daarna kon ik die 2008-doos promoten.
vage sjit dus...
mislukte adprep dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-08 11:11
of niet uitgevoerd :) leren lezen is een vak :P

interessant dat de FSMO bak niet eerst hoeft, dacht dat het een must was, is alleen een best practice iets dus.

[ Voor 5% gewijzigd door Razwer op 08-02-2010 18:42 ]

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Volgens mij ook niet. Zolang het domain niet op 2008 native draait, doen alle dc's (zowel W2K3 als W2K8) functioneel gezien exact hetzelfde.

De enige harde eis die ik ken, is als je een RODC introduceert dat deze verplicht moet repliceren met een W2K8 DC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
adprep zei dat het allemaal gelukt was. DCPROMO op de 2008-doos zei eerst dat ik dat ook moest doen.
na het adpreppen kwam die melding niet meer, dus leek wel in orde te zijn geweest.
Pagina: 1