Is hij het geld waard?

Pagina: 1
Acties:

• DDreameRR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-02 20:19
Ik heb het volgende probleem. Ik wil 128 SDRAM chip kopen en ik kan maar niet kiezen welke. Ik kan de volgende voor fl 89 krijgen: 128 MB DIMM SDRAM PC100, 168pin OEM.
Maar ook: 128 MB DIMM SDRAM PC133, 168pin infineon (fl 125)
En als laatste: 128 MB DIMM SDRAM PC133, 168pin Kingston
ValueRam, lifetime warranty (fl 145)

Ik heb een beetje gezoch hiero en ik zie zo dat Kingston zon beetje de beste is. Maar is hij het echt waard als ik een gewoon chip kan kopen die fl 55 goedkoper is?! Ik kan de kingston beter overkloaken geloof ik maar weer is dat die 55 piek waard??
Suggesties?

PS. Een OEM chip, was das?! Is die dan minder snel? Of gaatie minder lang mee??

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Als je gaat overklokken is het zeker je geld waard.

Maar volgesn mij komt infineon ook erg ver.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• DDreameRR
Ennuh wat is value ram?!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21-08 14:40

Sharky

Skamn Dippy!

OEM houdt in dat je er niets bij krijgt, oftewel bijv een monitor zonder handleiding, kabels ensow. wat ik me bij een OEM chip moet voorstellen weet ik niet
en kingston is wat beter over te klokken, presteert gewoon iets beter. maar als je bus op 133 staat en je doet verder niet veel bijzonders dan kun je ook gewoon 133 nemen. alhoewel ik voor 20 piek extra de kingston had genomen

This too shall pass

• DDreameRR
Maar dus wel PC 133? 100 is het niet waard ofzo?

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
Kloak die chip niet te ver! Staks kan je hem niet meer vinden....

Ik zou geen PC 100 nemen in elk geval. (bijna elke CPU (muv de celly) kan draaien op een bus van meer dan 100 mhz.

De enige reden die ik kan bedenken waarom je dat Kingston geheugen zou willen hebben, is als je aan 138 mhz bus niet genoeg hebt. Dat kan dus voorkomen als je een PIII EB hebt of als je een PIII E hebt die op meer dan 138 mhz bus nog stabiel kan werken (en je dat dus ook wil)

Wat voor mobo en cpu heb je?

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• DDreameRR
EUH ... kep een .... COMPAQ!!! ik heb een 450mhz P3

• DDreameRR
Wil je nog steeds weten wat voor moeboe ik heb? :)

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:38

mvds

Totally awesome!

(jarig!)
Met compaq moet je eerst even kijken of je wel gewoon geheugen erin kan doen. Veel compaqs kunnen alleen omgaan met compaq geheugen!

En dat dure geheugen is alleen "noodzakelijk" als je gaat overclocken. En OEM geheugen wil zeggen dat het van een willekeurig merk kan zijn en dat je er geen standaard garantie op krijgt. (meestal hoogstens 8 dagen)

• DDreameRR
Ik ben in ieder geval van plan om een AMD Duron 700 Mhz te kopen en een Abit KT7 moeboe enz enz. Ik ga dus binnen kort een nieuw pc bouwen. Deze reepje wil ik natuurlijk straks ook kunne gebruiken

• DDreameRR
Ik ben wel vvan plan om te overkloaken. Ook al weet ik er nog geen reet van. Maar ik vind wel genoeg topics hier om daar ervaring uit op te doen :)

Verwijderd

Waar kan je die RAM zo goedkoop halen?!?

• DDreameRR
Ik denk dan maar dat ik gewoon kingstone koop en ik zie wel hoe het verder gaat. Als die niet bij die compaq kan heb ik alvas een chip voor de nieuwe compy. Marruh hij is wel compatibel met een Abit KT7 dus?

• DDreameRR

• DDreameRR
Ohw, foutje ... Die OEM chip is ook PC 133. PC 100 kost namelijk fl 105

• mvds

mvds

Totally awesome!

(jarig!)
Op woensdag 07 maart 2001 15:13 schreef DDreameRR het volgende:
Ik denk dan maar dat ik gewoon kingstone koop en ik zie wel hoe het verder gaat. Als die niet bij die compaq kan heb ik alvas een chip voor de nieuwe compy. Marruh hij is wel compatibel met een Abit KT7 dus?
Yup.

Verwijderd

Bij OEM krijg je dus geen garantie, maar als je een DOA, kan je hem dan ook niet terugsturen? Ik wil namelijk ook uitbreiden, maar heb een zeer krap budget, dus die 30 die ik bespaar met OEM geheugen is mooi meegenomen.

• DDreameRR
Dan doe ik dat.
Tnx voor replying iedereen.

• mvds

mvds

Totally awesome!

(jarig!)
Op woensdag 07 maart 2001 15:59 schreef Berran het volgende:
Bij OEM krijg je dus geen garantie, maar als je een DOA, kan je hem dan ook niet terugsturen? Ik wil namelijk ook uitbreiden, maar heb een zeer krap budget, dus die 30 die ik bespaar met OEM geheugen is mooi meegenomen.
Nou, zoals ik al zei heb je meestal wel en paar dagen garantie. Maar merken geven vaak ook een (of meerdere) jaar garantie. Soms zelfs levelslang, al zitten daar beperkingen aan hoor.
Pagina: 1