Ik ben hier bezig de apparatuur voor een remote site aan het opzetten en configgen, maar ik loop een beetje vast bij het configgen van de remote printers.
Site 1 en 2 zijn verbonden met een vpn
op site 1 staan alle servers, incl printservers
op site 2 staan een nieuwe printer.
Normaliter voeg ik de printer gewoon toe => add printer wizard => local => create new port.
Maar aangezien ik op de vpn tunnel enkel de nodige poorten wil open zetten faalt dit dus gigantisch. Ik heb enkele malen geprobeerd, maar het lijkt erop dat de add printer wizard telkens een andere poortje neemt, bijgevolg lukt dit niet, ik heb ook geen zin om elk poortje te gaan toevoegen in de exception list van de firewall.
Dus weet er iemand hoe ik:
-erachter kom welke poorten er hiervoor gebruikt worden
-evt kan forcen over welke poort dit gaat ?
Dit staat vast en zeker wel ergens op Mr. Google, alleen slaag ik er in om de verkeerde keywords te gebruiken.
Site 1 en 2 zijn verbonden met een vpn
op site 1 staan alle servers, incl printservers
op site 2 staan een nieuwe printer.
Normaliter voeg ik de printer gewoon toe => add printer wizard => local => create new port.
Maar aangezien ik op de vpn tunnel enkel de nodige poorten wil open zetten faalt dit dus gigantisch. Ik heb enkele malen geprobeerd, maar het lijkt erop dat de add printer wizard telkens een andere poortje neemt, bijgevolg lukt dit niet, ik heb ook geen zin om elk poortje te gaan toevoegen in de exception list van de firewall.
Dus weet er iemand hoe ik:
-erachter kom welke poorten er hiervoor gebruikt worden
-evt kan forcen over welke poort dit gaat ?
Dit staat vast en zeker wel ergens op Mr. Google, alleen slaag ik er in om de verkeerde keywords te gebruiken.
Page intentionally left blank.