Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Hoe kan ik GPU-performance van een Quadro FX kaart monitoren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• iedjie
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 19-09-2018
Goedendag allen,

Ik ben bekend met het CPU-gebruik onder de prestaties-tab van taakbeheer maar met welk programma kan ik het GPU gebruik van een Quadro FX kaart monitoren? (In realtime en percentage)

Ik heb al wat zoekwerk verricht en de resultaten zijn niet evident. GPU-Z en EVGA Precision meten de ene Nvidia kaart wel, de andere weer niet of hij blijft de hele tijd op 99% hangen. Over het monitoren van een Quadro FX kan ik al helemaal weinig vinden. System Tools 6.0.5 van Nvidia zelf meldt niets over Quadro FX ondersteuning en laat ook geen GPU usage zien.

Het grootste probleem is nog wel dat ik zelf geen Quadro FX kaart bezit, ik kan dus niets uitproberen. Ik wil een aantal mensen, die in het bezit zijn van een Quadro FX en versie 4.x van Avid Media Composer, vragen hun CPU en GPU tegelijkertijd te monitoren tijdens het renderen van bepaalde video-effecten.

Is iemand bekend met een programma wat GPU gebruik van Quadro FX kaarten kan weergeven?

Bij voorbaat dank, iedjie

• kluyze
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
Om het vermogen van een gpu apart te lezen moet de gpu componenten hebben die dat aan de pc vertellen. Dat is dus van elke gpu afhankelijk. Zo ook de cpu/moederbord.

Beter is om het vermogen van de gehele pc te meten door een vermogenmeter in de wcd. Maar ik weet dus niet of dat voor jouw genoeg informatie is. Maar zo kan je wel mooi het verschil tussen idle en load opmeten.

The only thing 2 engineers will agree upon, is that the 3rd one is an idiot. - Shakespeare was a mathematician : root(4*b^2) = 2b or -2b

• iedjie
Bedankt voor je reactie Kluyze maar wat is een wcd? Toen ik wcd googlde kreeg ik Wherever Change Directory, Women and Child Developement, World Christian Database en zelfs WandContactDoos!

iedjie wijzigde deze reactie 08-02-2010 14:02 (57%)

• MicGlou
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 17-05 13:34
quote:
iedjie schreef op maandag 08 februari 2010 @ 13:56:
Bedankt voor je reactie Kluyze maar wat is een wcd? Toen ik wcd googlde kreeg ik Wherever Change Directory, Women and Child Developement, World Christian Database en zelfs WandContactDoos!
Zou dat laatste niet bedoelt worden.. ;)

• iedjie
Aha, ik snap het! Je bedoeld idd wandcontactdoos, en dan om het stroomverbruik te meten. Nee, daar gaat het mij niet om. Ik wil weten in hoeverre de aanschaf van een dure Quadro FX kaart overkill is mbt tot de realtime processing van HD materiaal en video-effecten in een video-montage programma.

• iedjie
Hoe kan ik de titel van dit topic achteraf aanpassen??? Er moet eigenlijk staan;

Hoe kan ik de GPU-performance van een Quadro FX kaart monitoren?

iedjie wijzigde deze reactie 08-02-2010 14:25 (3%)

• -The_Mask-
  • Registratie: november 2007
  • Niet online
Dat kan je niet, maar een mod kan dat wel maar dan moet je op het handje linksboven drukken en vragen als ze het willen veranderen.

Overigens is de enige mogelijkheid met een programma zoals GPU-z volgens mij.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• iedjie
Dank je wel, The_Mask,
ik heb gevraagd of ze de titel willen aanpassen. Ik heb begrepen dat de enige High-end Quadro FX kaart die door GPU-Z ondersteund wordt de FX 3700 is. Ik weet niet zeker of het video-montage programma Avid Media Composer 4.0 die kaart ondersteund wat betreft "Distributed CPU/GPU processing".
Daar is het mij nl om te doen, het gaat hier om een nieuwe techniek van Avid waarbij de procesor(s) die het minst in gebruik is de rendertaak krijgt toegewezen van het realtime processen van video-effecten of encoding/decoding van videoformaten. Ik ben inmiddels zover dat in ieder geval de FX 4800 wel hiervoor door Avid ondersteund wordt. Deze kaart kost echter € 1.600,- en dan wil ik wel zeker weten of dat de aanschaf waard is en geen overkill.

• AlexanderB
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 00:05

AlexanderB

I void warranties!

rivatuner al geprobeerd? die heeft gpu useage grafiekjes als t goed is :)

"Since there is no ending quote mark, everything after this is part of my quote. -Randal Munroe

• Jrz
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 23:43
Je kan glDebugger proberen te gebruiken.. Misschien iets te technisch

Ennnnnnnnnn laat losssssssss....

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 23:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Titelfix op verzoek :)
Inderdaad zien we topicreports een stuk sneller dan als er in-topic iets geroepen wordt

"Hoe kan ik het GPU gebruik meten van een Quadro FX kaart?" -> "Hoe kan ik GPU-performance van een Quadro FX kaart monitoren?"

dion_b wijzigde deze reactie 08-02-2010 15:41 (24%)

Soittakaa Paranoid!

• iedjie
dank je dion_b!
Het is nu wat duidelijker.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Kan je het niet testen met die kaart erin en een stopwatch, vervolgens jouw kaart in datzelfde systeem en dan weer met een stopwatch? Dan kan je zien welke het sneller doet en of een Quadro overkill is.

• iedjie
brilsmurfffje,
Ik heb de Quadro FX kaart niet, lees hierboven.

Alexanderb, rivatuner is misschien een optie met de NVPerfCount plugin. Maar het lastige is dat ik andere mensen wil vragen de test uit te voeren. Dus wil ik (zo goed als) zeker weten dat het programaatje werkt. Er zijn maar weinig mensen die een Quadro FX 3800/4800/5800 hebben EN Avid Media Composer 4.0 erop draaien. Om die mensen zo weinig mogelijk te belasten zoek ik eigenlijk iemand die mij kan bevestigen dat een bepaald "GPU load monitor" programma echt werkt op 1 van bovenstaande kaarten.

• brat2007
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 10-02-2015
misschien met GPU Capsviewer

===================================================
GPU Caps Viewer v1.8.4
http://www.ozone3d.net/gpu_caps_viewer/
===================================================

===================================[ Graphics Adapter / GPU ]
- SLI: disabled
- GPUs: 1
- Logical GPUs: 1
- OpenGL Renderer: Quadro FX 580/PCI/SSE2
- Drivers Renderer: NVIDIA Quadro FX 580
- DB Renderer: Unknown
- Device Description: NVIDIA Quadro FX 580
- Adapter String: Quadro FX 580
- Vendor: NVIDIA Corporation
- Vendor ID: 0x10DE
- Device ID: 0x0659
- Drivers Version: 8.17.11.9703 (3-10-2010) - nvoglv64
- GPU Codename: n.a.
- GPU Unified Shader Processors: 0
- GPU Vertex Shader Processors: 0
- GPU Pixel Shader Processors: 0
- Video Memory Size: 512 MB
- Clocks: Core: 450MHz - Memory: 800MHz - Shader: 1125MHz
- BIOS String: 62.94.96.0.8
- Current Display Mode: 1280x1024 @ 60 Hz - 32 bpp

===================================[ OpenGL GPU Capabilities ]
- OpenGL Version: 3.2.0
- GLSL (OpenGL Shading Language) Version: 1.50 NVIDIA via Cg compiler
- ARB Texture Units: 4
- Vertex Shader Texture Units: 32
- Pixel Shader Texture Units: 32
- Geometry Shader Texture Units: 32
..........

maar ik heb de indruk dat dit niet is wat je zoekt

• neliz
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 05-02 21:11

neliz

GIGABYTE Man

Maareh.. wat kan die FX4800 wat een gewone GeForce niet kan?, ik zeg, houdt zelf €1400 in de zak en koop een GTX275.

Volgens mij biedt een Quadro niet per sé meer performance in deze situatie (video-editing) dan een GeForce, dit is anders wanneer je professionele 3D applicaties gaat draaien.

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

• Jrz
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 23:43
Ik heb nog een quadro fx2500m in de aanbieding.
Inclusief dell m90 laptop :)

Is waarschijnlijk iets met het vga geheugen aan de hand, want hij geeft strepen

Ennnnnnnnnn laat losssssssss....

Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Economie en maatschappij

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True