TS 2k3 R2: Standaard login informatie

Pagina: 1
Acties:

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
Beste Tweakers,

Ik heb het volgende probleem, we hebben een Windows Server 2003 R2 server met alle updates.

Deze server functioneer als Terminal Server en wordt gebruikt om een centraal beheerd programma te hosten.

Van de een op de andere dag is de standaard login instellingen gewijzigd. Het "Log on to" veld is veranderd naar "lokale computer" terwijl dit veld altijd naar het domein verwees.

Nu raken de gebruikers in de war en ik heb het tijdelijk opgelost door in RDP-Tcp eigenschappen (Terminal services configuration) de Logon Settings te wijzigen. Wat ik daar heb gedaan is de "Altijd de volgende login informatie gebruiken" aangevinkt en alleen het domein ingevuld. Tevens de optie om altijd naar het wachtwoord te vragen aangevinkt (anders krijg je een foutmelding).

Ik ben er al een tijd zoet mee maar kom er niet uit.

Alvast bedankt voor elke reactie!

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:16

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Mentox

• Mentox
Deze methode werkte perfect maar ik heb nu hetzelfde probleem in een ander domein en daar werkt het niet op.

Wanneer ik de ADM toevoeg komt deze keurig in de lijst maar met extra tekens en zonder verdere inhoud.

Iemand nog een ander idee?

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-01 09:53
Volgens mij heeft het ook te maken met het uitloggen van de administrator.
Als de administrator de laatste keer local heeft afgelogd, is dat de standaard inlog optie geworden.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:32

_AN

Mentox schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 16:57:
Deze methode werkte perfect maar ik heb nu hetzelfde probleem in een ander domein en daar werkt het niet op.

Wanneer ik de ADM toevoeg komt deze keurig in de lijst maar met extra tekens en zonder verdere inhoud.

Iemand nog een ander idee?
Als het een server betreft kun je net zo goed die aanpassing in het register maken...

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

_AN schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 20:08:
[...]
Als het een server betreft kun je net zo goed die aanpassing in het register maken...
Waarom zou je in hemelsnaam zaken lokaal willen gaan regelen als het ook via group policy's kan?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Question Mark schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 20:13:
[...]

Waarom zou je in hemelsnaam zaken lokaal willen gaan regelen als het ook via group policy's kan?
psies, via gpo heeft ook als voordeel dat mocht die setting overschreven worden of verwijderd worden dat deze dan weer netjes wordt gezet :)

A wise man's life is based around fuck you

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Vroeger probeerde je dit soort zaken al lokaal te regelen via een ''ntconfig.pol' in je netlogon'.

Those where the days... :)

@TS: kun je eens een printscreen plaatsen van je probleem?

• Zwelgje
Question Mark schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 20:31:
Vroeger probeerde je dit soort zaken al lokaal te regelen via een ''ntconfig.pol' in je netlogon'.

Those where the days... :)

@TS: kun je eens een printscreen plaatsen van je probleem?
offtopic:

volgens mij komen die dagen terug :o dit al het 2e topic van vandaag waarin ik .pol terug zie komen

• Mentox
Remco schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 17:01:
Volgens mij heeft het ook te maken met het uitloggen van de administrator.
Als de administrator de laatste keer local heeft afgelogd, is dat de standaard inlog optie geworden.
Bedankt! Dit is inderdaad de oplossing, nooit bij stilgestaan dat de oplossing zo simpel kon zijn.

Fysiek naar de server gegaan en ingelogd op het domein en alle gebruikers melde dat de standaard login weer werkt!

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-01 09:53
Mentox schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 09:33:
[...]

Bedankt! Dit is inderdaad de oplossing, nooit bij stilgestaan dat de oplossing zo simpel kon zijn.

Fysiek naar de server gegaan en ingelogd op het domein en alle gebruikers melde dat de standaard login weer werkt!
Je kan ook het console overnemen met: mstsc.exe /console
Scheelt je een ritje.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• Zwelgje
Remco schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 16:03:
[...]

Je kan ook het console overnemen met: mstsc.exe /console
Scheelt je een ritje.
/admin ;)

/console is 'deprecated' :+

Pagina: 1