[HTML?] Bij printen van mijn site verschijnt een scrollbalk

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiggle
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-03-2021
Ik heb een beetje een vreemd probleem waar ik via Google niet veel wijzer over word.
In de site die ik bouw komt een pagina voor die bestaat uit een groot aantal tabellen die via een xslt-sheet in de site worden gehangen. De pagina ziet er prima uit, maar kan afhankelijk van in de site gemaakte keuzes erg lang worden. Geen probleem in de pagina, maar als je de pagina wilt printen, dan verschijnt er een scrollbalk in beeld. Dat slaat natuurlijk nergens op, op papier heb je niks aan een scrollbalk. Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij gewoon de complete content print?! Dus meerdere blz's gebruikt ipv het op exact 1 pagina kwijt te willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Jiggle schreef op maandag 08 februari 2010 @ 12:40:
Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij gewoon de complete content print?! Dus meerdere blz's gebruikt ipv het op exact 1 pagina kwijt te willen?
Zonder relevante code of een linkje is dit natuurlijk gewoon koffiedik kijken. Maar 'iets' zegt me dat je ergens een overflow:auto op heb staan ofzo.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:55

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Jiggle schreef op maandag 08 februari 2010 @ 12:40:
Dat slaat natuurlijk nergens op, op papier heb je niks aan een scrollbalk.
Het zal je verbazen, maar er zijn echt mensen die voor dat soort dingen een helpdesk opbellen :X

Verder met RobIII

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiggle
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-03-2021
RobIII schreef op maandag 08 februari 2010 @ 12:43:
[...]

Zonder relevante code of een linkje is dit natuurlijk gewoon koffiedik kijken. Maar 'iets' zegt me dat je ergens een overflow:auto op heb staan ofzo.
Ik weet niet wat de relevante code is. De website gedraagt zich prima, alleen het afdrukken in IE is raar. Het is ook geen printpagina, maar ik wil wel gewoon dat ie netjes geprint kan worden.
Ook het printen lijkt in eerste instantie prima te gaan. Ook al heeft de website een scrollbalk, dan is er bij het printen nog niets aan de hand. Geen scrollbalk in beeld. Maar gaat de content over de inhoud van een papieren blz heen, dan worden er niet 2 pagina's geprint maar verschijnt dus die scrollbalk in beeld.
Kan dit uberhaupt wel iets met mijn website te maken hebben eigenlijk?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Jiggle schreef op maandag 08 februari 2010 @ 14:38:
Kan dit uberhaupt wel iets met mijn website te maken hebben eigenlijk?!
Ja, maar again: zonder relevante code (of een link naar de pagina in kwestie) blijft het voor ons koffiedik kijken. En, zie ook mijn eerste reactie, ik vermoed dat je ergens een overflow op een element hebt staan die dat veroorzaakt.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorgaldir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-04 22:52

Dorgaldir

Creature of the web

je kan pagebreaks invoegen als je lijst te lang word.
bv als je tabel meer dan x-aantal lijnen bevat word dit lijntje code ertussen geplaatst ofzo.
HTML:
1
<div style="page-break-after: always;"></div>

Just me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Galen schreef op maandag 08 februari 2010 @ 15:37:
je kan pagebreaks invoegen als je lijst te lang word.
bv als je tabel meer dan x-aantal lijnen bevat word dit lijntje code ertussen geplaatst ofzo.
HTML:
1
<div style="page-break-after: always;"></div>
Hoe verklaart dat die scrollbalken :?

Over mij

Pagina: 1