[SBS2003R2] Nieuwe nic kan niet met het domein overweg.

Pagina: 1
Acties:

• gnirts_modnar
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-12-2025
In ons bedrijf hebben we een laptop, waarbij recent een dockingstation is aangeschaft. Sinds wij de nic zijn gaan gebruiken die in het dockingstation zit. Kunnen we wel de server wel bereiken (ping, http) maar het inloggen op het domein werkt niet meer. Dit veroorzaakt diverse errors in het event log.

Inmiddels heb ik geprobeerd het domein te verlaten en opnieuw te joinen maar dit gaat helaas ook niet. Wanneer ik echter de nic gebruik die in de laptop zelf zit werkt dit wel. Het gaat hier om een 100mbit nic terwijl die in het dockingstation een 1gbit nic is.

Ik heb al uitvoerig gegoogled en kwam een bericht van microsoft tegen over dit probleem met een registry fix. Deze fix mocht echter niet baten en het probleem blijft bestaan. Heeft iemand ervaring met een dergelijk probleem.

Verschillende eventid's uit het client log zijn: 1054 Userenv, 40960 LsaSrv, 40961LsaSrv.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
staat je switchport niet toevallig op een duplex mismatch :?

wat is je ipconfig van die nieuwe nic :?

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Ook wel handig om te weten welk bericht met welke registry fix je al gevonden had :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2010 @ 12:14:
Ook wel handig om te weten welk bericht met welke registry fix je al gevonden had :)
ik gok op deze: Cannot connect to domain controller and cannot apply Group Policy with Gigabit Ethernet devices

A wise man's life is based around fuck you

• gnirts_modnar
Leuke gok, die ga ik ook nog even nakijken maar degene die ik gevonden had was deze: dit event (5719) komt dus ook nog voor:

Event ID 5719 is logged when you start a computer on a domain, and the computer is running Windows Server 2003, Windows XP, or Windows 2000

ipconfig van nieuwe nic is m.i. identiek aangezien beide gewoon op dhcp staan. Duplex mismatching lijkt mij uitgesloten aangezien beide zijden gewoon op automatisch.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 31-01 17:16

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Staan de bindings wel goed op die Nic? (client for Microsoft Networks)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• gnirts_modnar
Bindings? bij de properties voor beide nics krijg ik enkel de mogelijkheid tot het instellen van naamserviceprovider, en dat is voor beide nics identiek.. Wat ik wel tegenkom is een teefer2 protocol? is dat wellicht iets.. ik kan zo 123 niet uitvogelen wat dat precies is.
Pagina: 1