Stroombesparing

Pagina: 1
Acties:
  • 358 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinr
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-04-2020
Hallo,

Op mijn stage hebben ze mij een project gegeven om stroom te besparen door middel van het uitschakelen van pc's(of in slaapstand zetten.[dit 2e liever]).

Het is zeg maar de bedoeling dat ik via een script of een andere omweg in kan stellen dat pc's bijv. om 18 uur in slaapstand gaan en dan de volgende dag om half 9 weer startklaar zijn.
De werktijden zijn namelijk 9.00 - 17.30 dit kan jaarlijks heel wat stroom schelen.

Ik heb beschikking over een pç met windows server 2008.

Heeft iemand hier ideeën en/of tips/uitwerkingen over,
heb er zelf namelijk niet al te veel verstand van, ben nog aan het leren namelijk. :D :o

Tevens ben ik nieuw op dit forum( Weet niet zeker of ik dit in het goede onderwerp heb geplaatst[als dit verkeerd staat verbeter me maar. :) )

Groet,

KevinR :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick_S
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-10 01:21

Nick_S

++?????++ Out of Cheese Error

Het staat niet helemaal goed hier, maar ik denk dat je moet gaan kijken naar Wake On Lan voor het aanzetten (Waarom kunnen mensen dat niet zelf?) en Remote Shutdown(Wat bij overwerk?) voor het uitzetten.

[ Voor 4% gewijzigd door Nick_S op 08-02-2010 12:01 ]

'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielG
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 15:36

DanielG

i = 0x5f3759df - (i>>1); ☠₧ℳ🀪❣

Volgens mij probeer je nu iets technisch op te lossen wat je procedureel binnen het bedrijf moet oplossen.
Bij ons moet iedereen bijvoorbeeld zelf zijn pc uitzetten aan het einde van de dag tenzij anders overeengekomen en 's ochtends zelf je eigen pc weer aan (staat de pc ook niet onnodig aan als iemand er niet is).

http://xyproblem.info/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _js_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-08 21:31
Ik weet niet of wake on lan ook werkt met slaapstand, mocht dat niet werken dan kan het wel met taakbeheer in Windows. Voeg een taak toe die elke werkdag om 18:00 de pc in de slaapstand zet (SetSuspendState), en een taak om 8:30 een taak, maakt niet uit wat, met de instelling dat deze taak de pc uit de slaapstand mag halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
kevinr schreef op maandag 08 februari 2010 @ 11:55:
Heeft iemand hier ideeën en/of tips/uitwerkingen over,
Ideeën en tips heb je gehad (en zoektermen). Uitwerkingen: Jij doet stage, niet wij :X
heb er zelf namelijk niet al te veel verstand van, ben nog aan het leren namelijk. :D :o
Doe dat dan ook en ga wat leren. Verdiep je in de materie. Google je scheel. Lees documentatie na documentatie. En zorg dat je zelf een voldoende haalt op eigen kracht; niet door 't je te laten voorkauwen door mensen die er wél de moeite voor hebben genomen (ooit) om iets uit te zoeken.
Tevens ben ik nieuw op dit forum( Weet niet zeker of ik dit in het goede onderwerp heb geplaatst[als dit verkeerd staat verbeter me maar. :) )
Ook dat is een verkeerde houding. Sure, iedereen plaatst wel eens wat verkeerd, maar neem op z'n minst even de moeite zelf verder te kijken dan je neus lang is. Zo hebben we binnen de devschuur bijvoorbeeld: Waar hoort mijn topic?

Tot slot: neem ook eens een kijkje in onze Quickstart; daarin zul je lezen hoe het er hier aan toe gaat. Je topic is nu namelijk niet veel meer dan een quickfix

[ Voor 4% gewijzigd door RobIII op 08-02-2010 12:41 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.