Dames en Heren,
Ik ben vrij nieuw in deze programmeertaal, dit is de derde week dat ik hiermee aan de slag ga. Ik loop tegen het volgende aan:
-Uitlezen van XML in C#.
-Via een switch/case of if/else specifieke handelingen uitvoeren voor bepaalde nodes.
-XML waardes updaten/wegschrijven.
Ik heb de o.a. de volgende websites al bezocht maar ik wordt er gewoon maar niet wijzer van
.
- How to read XML from a file by using Visual C#
- http://www.developer.com/...XML-File-Data-Using-C.htm
- http://www.functionx.com/vcsharp/xml/Lesson01.htm
- http://www.c-sharpcorner....dWriteXMLTutMellli21.aspx
Elke methode die ik vindt is weer anders en ben dus niet zeker wat nou de juist methodiek is om mijn doel te bereiken.
Beschrijving
Ik heb het volgende bestand xml bestand:
Ik wil nu in C# dus per <connectionstring> uitlezen wat de waardes zijn en op basis van de waarde van <enc> een handeling uitvoeren.
Wat ik tot nu toe heb is dit:
Dit resulteert in:
Het doel is dat wanneer <enc> == 0 dat ik de resterende gegevens ophaal, door een encrypter haal, daarna weer wegschrijf op dezelfde plek. Hierna wordt <enc> op 1 gezet zodat het de volgende keer de gegevens niet weer encrypt maar enkel uitleest.
Na het encrypten worden de gegevens weer gedecrypt zodat er een goede connectionstring gemaakt kan worden.
Zoals je hierboven ziet krijg ik het niet eens voor mekaar om de waarde van <enc> uit te lezen...
Ik sta open voor verbeteringen in elk opzicht aangezien ik te weinig kennis heb van deze taal en waarschijnlijk flink wat fouten heb gemaakt. Het te behalen doel is een echter een must, oftewel: het is nodig dat ik deze gegevens op een bepaalde manier ophaal, gebaseerd op de 0/1 van enc eventueel de gegevens nog moet encrypten, en indien nodig weer weg schrijf.
Ik vraag dus aan de tweakers:
-Hoe kan ik op een juiste manier mijn xml bestand uitlezen?
-Hoe kan ik, indien er extra handelingen zijn verricht, dit weer wegschrijven naar het bestand?
Bij voorbaat dank ik iedereen die mij op de juiste weg helpt!
Ik ben vrij nieuw in deze programmeertaal, dit is de derde week dat ik hiermee aan de slag ga. Ik loop tegen het volgende aan:
-Uitlezen van XML in C#.
-Via een switch/case of if/else specifieke handelingen uitvoeren voor bepaalde nodes.
-XML waardes updaten/wegschrijven.
Ik heb de o.a. de volgende websites al bezocht maar ik wordt er gewoon maar niet wijzer van
- How to read XML from a file by using Visual C#
- http://www.developer.com/...XML-File-Data-Using-C.htm
- http://www.functionx.com/vcsharp/xml/Lesson01.htm
- http://www.c-sharpcorner....dWriteXMLTutMellli21.aspx
Elke methode die ik vindt is weer anders en ben dus niet zeker wat nou de juist methodiek is om mijn doel te bereiken.
Beschrijving
Ik heb het volgende bestand xml bestand:
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| <?xml version="1.0" encoding="utf-8" ?> <connsettings> <connectionstring name="DataBaseConnection1"> <enc>0</enc> <dbconn>Persist Security Info=True</dbconn> <datasource>DataBaseServerAdress</datasource> <datasourcetable>DataBaseTableName</datasourcetable> <uid>UniqueUserId</uid> <pw>PassWord</pw> </connectionstring> </connsettings> |
Ik wil nu in C# dus per <connectionstring> uitlezen wat de waardes zijn en op basis van de waarde van <enc> een handeling uitvoeren.
Wat ik tot nu toe heb is dit:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| XmlTextReader xml = new XmlTextReader(Server.MapPath("App_data/dbconn.xml")); while (xml.Read()) { // Move to fist element xml.MoveToElement(); System.Diagnostics.Debug.WriteLine("======================================="); System.Diagnostics.Debug.WriteLine(xml.Name); if (xml.Name == "enc") { System.Diagnostics.Debug.WriteLine("Encryption status = " + xml.Value); } } |
Dit resulteert in:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
| ======================================= xml ======================================= ======================================= connsettings ======================================= ======================================= connectionstring ======================================= ======================================= enc Encryption status = ======================================= ======================================= enc Encryption status = ======================================= ======================================= dbconn ======================================= ======================================= dbconn ======================================= ======================================= datasource ======================================= ======================================= datasource ======================================= ======================================= datasourcetable ======================================= ======================================= datasourcetable ======================================= ======================================= uid ======================================= ======================================= uid ======================================= ======================================= pw ======================================= ======================================= pw ======================================= ======================================= connectionstring ======================================= ======================================= connsettings |
Het doel is dat wanneer <enc> == 0 dat ik de resterende gegevens ophaal, door een encrypter haal, daarna weer wegschrijf op dezelfde plek. Hierna wordt <enc> op 1 gezet zodat het de volgende keer de gegevens niet weer encrypt maar enkel uitleest.
Na het encrypten worden de gegevens weer gedecrypt zodat er een goede connectionstring gemaakt kan worden.
Zoals je hierboven ziet krijg ik het niet eens voor mekaar om de waarde van <enc> uit te lezen...
Ik sta open voor verbeteringen in elk opzicht aangezien ik te weinig kennis heb van deze taal en waarschijnlijk flink wat fouten heb gemaakt. Het te behalen doel is een echter een must, oftewel: het is nodig dat ik deze gegevens op een bepaalde manier ophaal, gebaseerd op de 0/1 van enc eventueel de gegevens nog moet encrypten, en indien nodig weer weg schrijf.
Ik vraag dus aan de tweakers:
-Hoe kan ik op een juiste manier mijn xml bestand uitlezen?
-Hoe kan ik, indien er extra handelingen zijn verricht, dit weer wegschrijven naar het bestand?
Bij voorbaat dank ik iedereen die mij op de juiste weg helpt!