WiFi - betere ontvangst dan netwerk buren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Enkele mensen in de buurt hebben een WiFi netwerk waarbij de signaalsterkte velen malen groter is dan ons WiFi netwerk. Het maakt niets uit of ik hem aansluit via 802.11g of 802.11n. Hoewel er drie antennes op zitten zou ik verwachten dat de signaalsterkte voldoende moet zijn. Alleen als het regent heb ik een geweldige verbinding met mijn computers en de WiFi-router. Hoe zorgt ik er voor dat ik betere verbinding kan krijgen met mijn WiFi netwerk, want als ik er een WiFi-repeater neer zet dan is dat signaal nog velen malen minder dan iemand bij mij uit de straat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Waarschijnlijk interferentie. Heb je al gekeken naar hoe het kanaaltechnisch in elkaar zit?

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcio
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-08 13:48
kijk een op welk kanaal hun zitten, als ze allemaal op de zelfde zitten als jou kan dat storen. anders moet je het handmatig verzetten naar een ander kanaal waar er niet zoveel op zitten. met http://www.metageek.net/support/downloads kun je de bezette kanalen zien

[ Voor 19% gewijzigd door remcio op 08-02-2010 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 16:28
Vast kanaal kiezen en het liefst volgens onderstaand schema, dus als je buren 2 en 7 bezetten, kies jij 12.

Afbeeldingslocatie: http://www.l-com.com/images/channel_chart.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de kanalen aangepast voordat ik de vraag heb gesteld. Het ligt in ieder geval daar niet aan. Ik weet dat er iemand in de buurt een antenne heeft om telefoons mee af te luisteren, maar ik weet niet of hij deze ook gebruikt voor zijn WiFi netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:13

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2010 @ 11:53:
Ik heb de kanalen aangepast voordat ik de vraag heb gesteld. Het ligt in ieder geval daar niet aan. Ik weet dat er iemand in de buurt een antenne heeft om telefoons mee af te luisteren, maar ik weet niet of hij deze ook gebruikt voor zijn WiFi netwerk.
Telefoons mee afluisteren? Hoezo dat.. kun je er iets kleins over vertellen? :/

Misschien heeft de rest extra grote Db-antennes of iets dergelijks? Heb je gewapend beton in de muren? Je zou naar een plafond-antenne kunnen zoeken voor je router.

x

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al eens geprobeerd jouw router elders te plaatsen, wellicht dat deze ergens staat waar de signaalsterkte gestoord wordt of signaal moeilijk door kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn enkele draadloze netwerken waarbij het signaal 3 x zo sterk is dan die van mij. Dan meet ik in mijn eigen huis. Normaal kan de signaalsterkte van anderen nog beter zijn alsof ze een mega sterke antennes hebben die illegaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 14:10
Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2010 @ 12:06:
Er zijn enkele draadloze netwerken waarbij het signaal 3 x zo sterk is dan die van mij. Dan meet ik in mijn eigen huis. Normaal kan de signaalsterkte van anderen nog beter zijn alsof ze een mega sterke antennes hebben die illegaal zijn.
zit je op 2.4 of 5 Ghz? Afluisteren geeft passief aan, zou alleen uitmaken als die tussen zender en ontvanger zit.
Welk merk apparatuur gebruik je? Welk merk de buren(soms af te leiden aan ssid of MAC-adres van apparatuur). Wat is het type woning, welke mogelijke stoorbronnen zijn er?
En wat probeert men af te luisteren? GSM, DECT of iets anders?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik een Draytek Vigor 2710n als WiFi router. Deze werkt alleen op 2.4 Ghz. Om uit te testen heb ik hem een paar keer verplaatst, maar dat bleek het probleem niet te zijn. Het signaalverlies meerdere verdiepingen hoger is niet zo veel. Bij regen is het verschil met de maximale snelheid niet groot. Als ik meer dan 1 meter in de tuin ben valt het signaal al bijna helemaal dood. Het maakt daarbij niet uit op welk kanaal het staat ingesteld. Maar als ik de router net buiten zet is het bereik 1.5 meter. Dus praktisch niets. Zelfs heb ik een andere draadloze router gebruikt om te testen, maar die doet het maar iets beter bij een 802.11g verbinding zodat ik die praktisch ook niet kan gebruiken.

Ik weet dat iemand in de straat GSM en DECT afluistert voor zijn hobby. Hij heeft een enorme antenne langs op zijn huis geplaatst. Dat is wel een hele tijd terug, maar hij hangt er nog steeds. Ik dacht in het begin dat hij een illegale zender had, maar hij gebruikt het alleen voor afluisteren. Ik denk niet dat anderen in de buurt telefoongesprekken afluisteren.

Iemand anders in de straat zegt dat hij er voor heeft gezorgd dat hij een mega goed ontvangst in zijn achtertuin heeft. Dat is ook wel te zijn aan de signaalsterkte van zijn WiFi netwerk. De hobbyman heeft een nog hogere signaalsterkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hij luistert waarschijnlijk het liefst persoonlijke gesprekken af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo_TGP
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-09 21:35
Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2010 @ 18:22:
Ik weet dat iemand in de straat GSM en DECT afluistert voor zijn hobby. Hij heeft een enorme antenne langs op zijn huis geplaatst. Dat is wel een hele tijd terug, maar hij hangt er nog steeds. Ik dacht in het begin dat hij een illegale zender had, maar hij gebruikt het alleen voor afluisteren. Ik denk niet dat anderen in de buurt telefoongesprekken afluisteren.
Ik weet niet, maar ik zou daar maar eens aangifte van doen als ik jou was, want dat is niet helemaal normaal.. Afhankelijk van wat hij met zijn antenne doet kan hij de storing overigens wel veroorzaken, maar dan had de rest daar ook last van moeten hebben..

Hoeveel andere netwerken zie je eigenlijk? (het is niet ondenkbaar dat er teveel storing is door andere signalen)
Heb je veel Bluetooth apparatuur?
Staat de magnetron altijd aan? (lijkt me niet, maar toch ;))

Het lijkt namelijk toch dat de storing uit iets uit je eigen huis komt denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Misschien iemand die iets WokFi-achtigs heeft gebruikt?
Of gewoon voor de lol meerdere routers in WDS?

Ik heb bv. hier thuis om te testen eens 16 draadloze routers door het hele huis gezet, maar het resultaat met de WokFi was toch nog net iets beter (kan gemakkelijk op internet aan mijn bushalte 2 straten verderop als ik hem daarop richt :+ )

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn minimaal 11 WiFi netwerken waarmee ik thuis kan verbinden waarvan er maar 1 van mij is. Dan moet ik er wel bij zeggen dat met goed weer het bijna onmogelijk is om op mijn eigen WiFi netwerk te komen vanaf een bepaalde verdieping in huis. Ik heb liever dat het vreselijk weer is zoals een bijna tornado want dan is de ontvangst bijna perfect. Alleen hoor je dan mensen klagen vanwege het weer. Er zijn steeds vaker draadloze WiFi netwerken waarvan ik weet dat hun signaalsterkte eerst minder was.

Er zal wel een reden zijn waarom mensen dit niet aangeven aan de politie van het afluisteren.
Pagina: 1