Hallo,
Ik ben wat aan het experimenteren met wpf. Nu zit ik vast op het volgende probleem en vind er geen oplossing voor:
Ik heb in de viewModel een ObservableCollection object. Al deze objecten stellen rechthoeken voor.
Wanneer ik deze wil tekenen (grootte en positie heb ik even statisch in de code gezet om te testen) komen de rechthoeken niet over elkaar te staan maar onder elkaar. Ze worden dus t.o.v. elkaar gepositioneerd:s
RechthoekView.xaml.cs:
Ik ben wat aan het experimenteren met wpf. Nu zit ik vast op het volgende probleem en vind er geen oplossing voor:
Ik heb in de viewModel een ObservableCollection object. Al deze objecten stellen rechthoeken voor.
Wanneer ik deze wil tekenen (grootte en positie heb ik even statisch in de code gezet om te testen) komen de rechthoeken niet over elkaar te staan maar onder elkaar. Ze worden dus t.o.v. elkaar gepositioneerd:s
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| <Window ...> <DockPanel LastChildFill="True"> <Rectangle Height="100" Name="Lens" Stroke="Black" Width="100" DockPanel.Dock="Bottom"/> <Grid HorizontalAlignment="Stretch" VerticalAlignment="Stretch"> <ItemsControl ItemsSource="{Binding Lenses}"> <ItemsControl.ItemTemplate> <DataTemplate> <views:RechthoekView /> </DataTemplate> </ItemsControl.ItemTemplate> </ItemsControl> </Grid> </DockPanel> </Window> |
RechthoekView.xaml.cs:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| <UserControl ... > <Rectangle Width="100" Height="50" Stroke="Black" HorizontalAlignment="Left" VerticalAlignment="Top" Margin="0,0,0,0"/> </UserControl> |