Onkyo 898 of toch Yamaha rxv1900

Pagina: 1
Acties:
  • 272 views

• mr.babek
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

mr.babek

-+-+-+-+-+

Topicstarter
Heren,

ik zit enorm in dubio. Ik kan tweedehands een Onkyo 898 kopen of een nieuwe Yamaha RXV1900 kopen.
Op de Yamaha zitten HDMI aansluitingen en nieuwere Dolby standaarden.
Wat mij aan het twijfelen brengt is de nieuwprijs ( een tijd geleden toen hij nog te koop was ) van de Onkyo dit lag destijds bij 3000 euro +

Koop ik kwa klank en kwaliteit waarschijnlijk een betere versterker met de Onkyo ?

Hoe belangrijk vinden jullie als auiofreaks HDMI. Ik las dat audio via HDMI een betere kwaliteit (bandbreedte) heeft dan via optical??

Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen bij mijn keuze.

Misschien kunnen jullie (uit ervaring) wat pro's en con's van beide receivers melden.

Obsidian 750D,MSI Tomahawk z790, i9 13900K, H150i, 64GB DDR5 6200Mhz, INNO3d RTX4090,AX1200 PS, 4TB NVMe SSD, LG C1 48" 4K OLED, Next Level Racing GT Track, Fanatec DD Wheel&Pedals, KRK Rokit 6 speakers, Corsairt Virtuoso XT headset

• mr.babek
  • Niet online

mr.babek

-+-+-+-+-+

Topicstarter
De 898 is niet meer in productie. was een paar jaar geleden het topmodel.
Maar ik denk dat ik toch meer naar een nieuwer model neig inderdaad met HDMI.

Obsidian 750D,MSI Tomahawk z790, i9 13900K, H150i, 64GB DDR5 6200Mhz, INNO3d RTX4090,AX1200 PS, 4TB NVMe SSD, LG C1 48" 4K OLED, Next Level Racing GT Track, Fanatec DD Wheel&Pedals, KRK Rokit 6 speakers, Corsairt Virtuoso XT headset

• mr.babek
  • Niet online

mr.babek

-+-+-+-+-+

Topicstarter
Mannen,

ik heb de knoop doorgehakt. Het is de Yamaha RX-V1900 geworden.

einde topic voor wat mij betreft

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:16

FeaR

In GoT we trust

Ik zou gaan voor een Onkyo TX-SR898. Om de reden dat het een 800-serie is van Onkyo en dus minder last heeft van het inkakkende vermogen bij meerkanaals gebruik dan de huidige receivers doen. En ten tweede omdat ik liever een ouder topmodel heb dan een nieuwe "instapper".

HDMI in van de Yamaha en dan alles met één kabel naar de tv is natuurlijk wel netjes, maar weet niet of je je daarop blind moet staren. Idem met de nieuwere HD Audio formaten. De Onkyo heeft gewoon meerkanaals analoge ingangen. Dus als je bijvoorbeeld een Blu-ray speler haalt met meerkanaals analoge uitgangen dan kan je die perfect op elkaar aansluiten en nog steeds genieten van HD Audio. Enige is dat je dan in het scherm van je receiver geen "DTS HD MA" ziet staan of wat dan ook.

Je moet ook kijken naar de audio die jouw apparaten uit kunnen sturen. Want is dit maximaal DTS en Dolby Digital dan zou je HDMI niet eens nodig hebben. Neem nu een XBox 360: ding heb ik hier aangsloten via HDMI in en dan levert HDMI het beeld en het geluid. Maar de XBox kan maximaal DTS en Dolby Digital uitsturen dus dan zou een losse optische kabel voor het geluid exact hetzelfde leveren. Als je inderdaad apparaten hebt die HD Audio door kunnen sturen via HDMI dan heb je meer bandbreedte nodig dan optisch.

Edit:
mr.babek schreef op maandag 08 februari 2010 @ 16:13:
Mannen,

ik heb de knoop doorgehakt. Het is de Yamaha RX-V1900 geworden.

einde topic voor wat mij betreft
Met alle respect:
Als je zo weinig tijd hebt en zo snel een keuze moet maken open dan voortaan geen topic meer. Want dit slaat echt nergens op. GoT is een discussieforum en dat is in dit soort topics niet echt mogelijk.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GPSf4ulvxBFBd0322tQGsQvR/full.gif

[ Voor 17% gewijzigd door FeaR op 08-02-2010 16:18 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Dit topic is gesloten.