Xemerys: browser strategy game

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8386

Topicstarter
Xemerys is een browser-based online economisch strategie spel. Het spel richt zich op wat meer volwassen spelers. Als speler regeer je over je eigen stadstaat. Het is de bedoeling om een zo'n sterk mogelijke economie op te bouwen door goederen te produceren and met andere spelers the verhandelen. Hoe wel de 'game mechanics' an sich vrij simpel en intuitief zijn is het steeds een uitdaging je stad draaiend en uit de rode cijfers te houden.
Key Features
  • Multiple solutions to solve a problem.
  • Builder? Trader? Warlord? You decide!
  • Cooperation between players is vital, although the lone wolf can experience a bigger challenge.
  • 20 products, 5 service types, 20 civics, 20 propaganda and an ever growing number of spells are at your disposal to create countless strategies.
Het spel is in principe gratis. Voor diverse handeling in het spel (o.a. het uitbreiden van je stad) heb je "ivoshards" nodig. Je start het spel met 1000 en krijgt er elke dag krijg je er een vaste hoeveelheid bij. (In het begin is dit 48/dag) Ook kan je bonus shards krijgen voor het hebben van een gezonde blije stad. Voor de ongeduldige speler bestaat er de mogelijkheid extra shards te kopen (1000= 5 euro), maar dit is niet nodig om succesvol te zijn in het spel als je geduld hebt.

Click hier om je te registreren.

Screenshots

Afbeeldingslocatie: http://www.xemerys.com/images/warehouse.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xemerys.com/images/research.jpg

Tips voor beginners:
  • Neem de tijd voor je beslissingen, je hebt geen haast. Bekijk rustig alle alternatieven voor je een besluit neemt.
  • Wees zuinig op je ivoshards totdat je een gevoel hebt voor hoe snel je ze erbij krijgt. Het is heel verleidelijk om ze in een keer allemaal uit te geven.
  • Wees terughoudend met uitbreiden. Uitbreiden is lang niet altijd economisch gunstig. Wacht totdat je weet hoe je je nieuwe bevolking gaat voorzien in hun behoeftes.
  • Naast graan en melk kan je maar een ruwe grondstof produceren. Kijk goed hoe het staat met vraag en aanbod voordat je je keuze maakt.
  • Het spel is in beta stadium, de regels kunnen onverwacht veranderen. Dit kan betekenen dat je strategie in duigen valt. Wordt niet boos (klagen over updates is de snelweg naar de ban-list), maar zie het als een uitdaging.
  • Gedraag je een beetje. Het spel richt zich op volwassen spelers, puberaal gedrag wordt niet getolereerd.
  • Lees the Getting started guide op de wiki.
GOTers in Xemerys:

GoT Nick Xemerys NickStad Regio
TriasLord TriasTriapolis 4
VirginiaLady VirginiaElea5
SpacemouseLord SpacemouseSpacepolis6
XqlusiveLord MantaODIN13
PurgeLady XopineRyswyk34
RexcoreLord RexcoreIus Iuris23
BartskeLord BartskeKamerik29

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 8386 op 07-03-2010 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168987

Lijkt me leuk, ik ga het eens bekijken :).
Heb me net aangemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacemouse
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-04 14:34
Ga het ook eens proberen. Hou wel van dit soort games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168987

Tis alleen een beetje lastig om ermee van start te gaan op het eerste zicht.
Volgens mij is het toch normaal dat je in het begin kwa economie een beetje in het rood gaat kwa inkomsten? Of ben ik hier mis in?

Ik heb voorlopig men technologie rate laten onderzoeken. En heb mensen op graan productie en bakkerij gezet.
Wat nu resulteerd in een -3.91 kwa geld inkomsten. maar het volk komt er stillaan bij.

Heb trouwens ook de opdracht gegeven om een trade portal te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik heb de referer maar even uit je link gesloopt, lees Het algemeen beleid #verbodenspam nog eens door ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacemouse
Gaat de goede kant op. Heb nu +4.07 goud (met behulp van wat spells).
Het is echt een spel wat je langzaam aan moet opbouwen. Als je te snel wilt wordt het lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
spacemouse schreef op maandag 08 februari 2010 @ 23:16:
Gaat de goede kant op. Heb nu +4.07 goud (met behulp van wat spells).
Het is echt een spel wat je langzaam aan moet opbouwen. Als je te snel wilt wordt het lastig.
Ja, geduld is echt belangrijk. Spells en propaganda zijn trouwens een belangrijk steun middel om je hoof boven water te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick_S
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-05 15:29

Nick_S

++?????++ Out of Cheese Error

Ben ook een paar uur bezig. Heb m'n graan, melk, brood, kaas en park lvl 1 nu aan het werk staan. Brood en kaas zijn morgen om 8 uur geupgrade en graan en melk volgen 7 uur later. M'n trade portal is bijna klaar en ben ook vast begonnen aan een kleding fabriek. Ook worden er 100 extra huizen gebouwd en extra onderzoek wordt onderzocht. Spells heb ik aardig actief, maar propaganda op je eigen dorpje is volgens mij niet echt handig.

'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 16:14

PromWarMachine

Forsaken Archer

Wanneer is dit spel / deze server begonnen?

Als het al maanden in beta is, wil ik er niet eens aan beginnen. Daar ben ik te competatief voor. Overigens moet je competatief in deze context niet vergelijken met ongeduldig, want geduldig kan ik wel zijn. Er moet alleen voor mij altijd een kans bestaan om de beste ergens in te kunnen worden. :)

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick_S

Nick_S

PromWarMachine schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 00:38:

Als het al maanden in beta is, wil ik er niet eens aan beginnen. Daar ben ik te competatief voor. Overigens moet je competatief in deze context niet vergelijken met ongeduldig, want geduldig kan ik wel zijn. Er moet alleen voor mij altijd een kans bestaan om de beste ergens in te kunnen worden. :)
De enige referentie op het forum die ik heb kunnen vinden heeft het over begin december, dus al best een poosje.

Ik zie ook dat ik het niet echt handig gedaan heb.
Think of it more like build points. You have 10 points that are spread equally between all of the things you're building. Build one thing, has all 10 points going to it and will build fast. Build 2 things, each has 5 points, so build time will double.
Zet dus niet je build queue te vol, aangezien het geen queue is, maar alles tegelijkertijd. :(

[ Voor 26% gewijzigd door Nick_S op 09-02-2010 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
PromWarMachine schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 00:38:

Het loopt nu sinds half oktober of zo. Ik ben iig aan het begin van de kerst vakantie begonnen.

Nu maakt dat an sich niet zo heel veel uit. De progressie aan de wordt momenteel vooral beperkt door beperkte groei van de globale economie. Als je het slim speelt moet het mogelijk zijn om binnen een paar weken aansluiting the vinden bij de top. Als je bereid bent wat euro's neer te tellen kan het sneller.

Merk op dat het in het belang is van de andere spelers dat je ook groter wordt en meer produceert. Dus zolang je niemand tegen je in het harnas jaagt zal je niet al te veel in de weg gelegd worden. (Andere tip: maak de grote spelers niet pissig, sommigen beschikken over erg nare hexes, die een beginnende stad zo in puin leggen.)

edit:
Misschien is het leuk om hier een lijst bij te houden van welke Gotters actief zijn. Dat kan dan mooi in de OP.

Mijn stad (Triapolis) staat in regio 4 onder het bewind van de Lord Trias

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 8386 op 09-02-2010 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183094

Nou, ik heb het nog niet helemaal door waar alles te vinden is maar het lijkt me leuk.

Lady Virginia of Elea, that's me :) (regio 5 dus..)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 183094 op 09-02-2010 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacemouse
Heb hier en daar ook wat beginnersfoutjes gemaakt. Maar ik denk dat het nu de goede kant op gaat.
Zit in regio 6, Lord Spacemouse, SpacePolis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Anoniem: 8386 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 12:56:
[...]

Het loopt nu sinds half oktober of zo. Ik ben iig aan het begin van de kerst vakantie begonnen.

Nu maakt dat an sich niet zo heel veel uit. De progressie aan de wordt momenteel vooral beperkt door beperkte groei van de globale economie. Als je het slim speelt moet het mogelijk zijn om binnen een paar weken aansluiting the vinden bij de top. Als je bereid bent wat euro's neer te tellen kan het sneller.

Merk op dat het in het belang is van de andere spelers dat je ook groter wordt en meer produceert. Dus zolang je niemand tegen je in het harnas jaagt zal je niet al te veel in de weg gelegd worden. (Andere tip: maak de grote spelers niet pissig, sommigen beschikken over erg nare hexes, die een beginnende stad zo in puin leggen.)

edit:
Misschien is het leuk om hier een lijst bij te houden van welke Gotters actief zijn. Dat kan dan mooi in de OP.

Mijn stad (Triapolis) staat in regio 4 onder het bewind van de Lord Trias
Bedankt voor de info. Ik was bezig met bepalen wat ik zal gaan produceren, tot ik 60.000 wijn van Triapolis zag staan. Toen was de keuze snel gemaakt. Wijn in ieder geval niet. :P

Jammer dat het al zo lang bezig is. Ik ga er voor nu nog wel mee door, maar ik geloof niet dat ik door slim spel hier flinke progressie kan maken.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick_S

Nick_S

Aangezien mijn directe buur wol aanbood als ik dyes wilde gaan produceren, ben ik dat maar gaan doen. Wat is op dit moment een beetje een gangbare prijs daarvoor? Er staat niets op de market?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nick_S schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 09:54:
Aangezien mijn directe buur wol aanbood als ik dyes wilde gaan produceren, ben ik dat maar gaan doen. Wat is op dit moment een beetje een gangbare prijs daarvoor? Er staat niets op de market?
Vuistregel: bepaal de productiekosten per unit en ga daar een beetje boven zitten. Als er nog geen andere aanbieders op de markt zijn kan je veiligheidshalve aan de hoge kan gaan zitten, begin met een 100% winstmarge ofzo en laat de prijs dan een beetje zakken als het niet verkoopt.

Voor de ruwe productiekosten van alle goederen kan je hier kijken:
http://spreadsheets.google.com/ccc?key=0AlLno9Pey3_tdElrWEpFTjBtQTh2MGRJNy1GZVRaOXc&hl=en

Houd er wel rekening mee dat spelers graag goederen in bulk kopen, dus als je 200 van iets aanbied zal het slecht verkopen ongeacht de prijs die je vraagt. (Dit komt door de relatief hoge transport kosten.)

• Nick_S

Nick_S

Ik heb even m'n strategie veranderd. Ipv zo veel mensen aan het werk te houden zo weinig mogelijk, zodat wages niet uit de pan rijzen. Ik heb namelijk nogal geld tekort. Dit heeft mijn inkomen verdubbeld en zolang nog niks in het negatieve staat (health en happiness) gaat dit prima. Ook moet ik bijna naar lvl 3 voedselverwerking (cheese en bread) en lvl 2 cloths, dus daar heb ik ook weer 3000 gold voor nodig. Ik merk wel dat je aardig wat gold nodig hebt.

• spacemouse
Zie nu dat je goud kunt converteren naar ivoshards. Kan handig zijn, hoewel ik er momenteel nog geen gebrek aan heb.

Weet iemand of er naast de spells nog andere mogelijkheden zijn om de bouwsnelheid op te voeren?
10 units per ronde is niet echt bepaald snel.

• Nick_S

Nick_S

Het researchen van je constructie, maar dat levert ook maar minimale snelheidsverhoging op (+1), maar dat kost me op dit moment 2d 13h 6min. :S

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-05 20:08

skoozie

SCSI

ga het ook eens bekijken,

wel geweldig die vinkjes die je moet zetten bij het aanmelden:
I'm over 18 and I'm not stupid. I agree to be banned if I prove the world otherwise.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Wie weet hoe ik de volgende fase van "Succesful living" kan bereiken? Volgens mij voldoe ik aan alle eisen met deze spulletjes?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dPU5ZLNohhyVzAX5dt6VY3yq/thumb.jpg

nm, blijkbaar duurt het daarna nog een tick :)

[ Voor 8% gewijzigd door PromWarMachine op 11-02-2010 23:20 ]

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmm, helaas opnieuw moeten beginnen, wel in dezelfde regio, dat is 5, nu wat minder gehaast, de vervuiling heeft me de nek gekost....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
skoozie schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 15:55:
wel geweldig die vinkjes die je moet zetten bij het aanmelden:
I'm over 18 and I'm not stupid. I agree to be banned if I prove the world otherwise.
Das geen grap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-04 22:08
Eindelijk eens een economisch spel waarbij niet gevochten moet worden. Ik ga de getting started eens lezen en het eens proberen.

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omabeatle
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-05 14:13
Ik heb mijzelf een aantal dagen geleden ook aangemeld (Lord Omabeatle, LocoLoco, regio 10) en moet zeggen dat het spel mij tot nu toe wel bevalt. Je hoeft niet constant met het spel bezig te zijn om een beetje te groeien, ook legt het niet zoveel beslag op je tijd maar bovenal: wat een keuzes kun je maken zeg!

Ik vraag mij wel of hoe je aan alle eisen van je bevolking gaat voldoen in een later stadium van het spel, aangezien je maar 1 special resource tegelijkertijd kunt produceren... Misschien is iemand hier in voor een trade agreement? :)

Als laatste: volgens mij doen er maar 75 man mee met het spel. (1 server, 25 regio's en ongeveer 3 spelers per regio). Dat is echt ontzettend kleinschalig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlusive
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-05 08:30
Ik ben ook maar es begonnen met dit spel, vooral het feit dat het langzaam gaat en er niet zoveel tijd in gaat zitten bevalt me wel. Kan me nog goed herinneren hoe het vroeger met Ogame ging, snachts de wekker zetten om nog net even een spionagesonde te sturen net voordat je vloot aankwam :S

Ik vraag me alleen even af hoe je workers erbij krijgt, gebeurt dat automatisch of moet je die ergens trainen ofzo?

Zet mij ook maar in het lijstje:
Mijn xemerys nick is: Manta
regio 13
stad: Odin

[ Voor 9% gewijzigd door Xqlusive op 21-02-2010 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacemouse
Omabeatle schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 23:42:
Als laatste: volgens mij doen er maar 75 man mee met het spel. (1 server, 25 regio's en ongeveer 3 spelers per regio). Dat is echt ontzettend kleinschalig!
Het aantal regio's wordt automatisch uitgebeid. Gisteren waren er 33, vandaag 34. Op dit moment tel ik 112 steden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• purge
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Sinds een paar dagen ben ik begonnen. Het concept bevalt mij wel. Het kost even wat tijd om te wennen aan de hoeveelheid mogelijkheden; ik zal nog wel een hoop (beginners-)fouten maken.

Speler: Xopine
Regio: 34
Stad: Ryswyk (of dorpje eigenlijk)

Bji de voorgaande browser games die ik heb gespeeld had ik het na korte van tijd wel gezien. (omerta heb ik wel eens een volledige ronde meegemaakt en travian gedeeltelijk) Eens kijken of ik dit langer dan een paar weken vol ga houden.

Na de eerste dagen zo'n beetje al m'n goud uitgegeven te hebben hoop ik dat deze trend langzaam anders zal gaan. Op de eerste pagina schreef iemand om minder mensen aan het werk te zetten. Dit scheelt inderdaad een hoop. Een beetje spelen met werknemers, de ene dag zijn ze geiten aan het melken, morgen mag deze groep er kaas van maken.
Vanochtend heb ik wat teveel gebouwde industrieën vernietigd om de upkeep omlaag te brengen.

Verder een vraagje mocht iemand het weten:
Ik heb nog wel een hoeveelheid ivoshards staan maar te weinig goud (1200 goud); is het handig om opnieuw te beginnen met "start again"?
Is het handig om alsnog opnieuw te beginnen met de optie "start again" ? ik heb redelijk wat ivoshards nog staan. Alhoewel ik het een uitdaging vind om juist nu wat ruimer in kas te komen. 8)

[ Voor 5% gewijzigd door purge op 23-02-2010 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacemouse
purge schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 17:02:

Verder een vraagje mocht iemand het weten:
Ik heb nog wel een hoeveelheid ivoshards staan maar te weinig goud (1200 goud); is het handig om opnieuw te beginnen met "start again"?
Is het handig om alsnog opnieuw te beginnen met de optie "start again" ? ik heb redelijk wat ivoshards nog staan. Alhoewel ik het een uitdaging vind om juist nu wat ruimer in kas te komen. 8)
Ik ben in het begin ook een keer opnieuw begonnen. Je start dan weer met een basis hoeveelheid. Als je dus ivoshards hebt gekocht, dan ben je deze kwijt.
Dat is volgens mij ook de reden dat ze een opmerking maken met betrekking tot de ivoshards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• purge
  • Niet online
Toch maar gewoon verder gegaan.. opnieuw beginnen had ik eigenlijk geen trek in.
Het duurde ook even voordat ik doorhad dat je meerdere blessings op je dorpje kan gooien; best handig.
Voor andere beginners: Golden Goose; Clear Spring; Tech Warp ophouden is erg fijn. Eventueel aangevuld met Dwarven Efficiency & Goblin Workers. Leuker is om zelf te spelen met de blessings en propaganda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexcore
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:54
heb me ook maar even aangemeld,
nick: Rexcore
city: ius iuris
(Region 23)

ziet er op het eerste gezicht goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:18
Hey, ik heb me hier ook aangemeld:

nick: Bartske
city: Kamerik
(region 29)

Heb nog wel een paar vraagjes:
- Dat researchen duurt ontzettend lang (enkele dagen soms wel). Voor zover ik begrepen heb moet je je research rate omhoog gooien. Dat ben ik nu aan het doen, maar welk level is daar een beetje goed voor dan? Ben nu lvl 5 aan het researchen volgensmij (maar dat gaat ook steeds langer duren).
- Ze zeggen dat het onverstandig is om alles zelf te produceren. In hoeverre mate bedoelen ze dit? Ik heb nu zelf brood en melk kaas en ga nu ook zelf kleren maken (om hogere taxes te krijgen). Blijft dat handig of kan ik beter dingen gaan inkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlusive
Mijn research staat na een weekje op level 9, ik heb in het begin een paar keer wat premium-points gebruikt om dit te versnellen. Op level 9 beginnen de researchtijden een beetje leuk te worden.

Je moet eigenlijk voor elke grondstof bepalen of je het zelf gaat produceren of niet.
Je kan eigenlijk simpel uitrekenen of dit rendabel is voor jou:

Wol bijvoorbeeld:

Benodigd per round: 31.24, goedkoopste op dit moment is 1 gold per unit wol, dit kost mij dus 31.24 gold per round. Als ik dit zelf zou produceren kost me dit 0.5825 per unit wol. dus 31.24*0.5824=18.19 per round
Maar doordat ik het niet meer zelf produceer bespaar ik deze 18.19 als ik het inkoop, waardoor ik dus in totaal 31.24 - 18.19 =13.05 kwijt ben. Dus 5 gold winst per round. Als wol iets duurder is, draai je ongeveer quit (schrijf je dat zo?) maar je hebt dan nog als voordeel dat je nog een andere grondstof kan produceren.

Ik zit er nog over na te denken om direct kleren in te kopen, misschien is dit nog wel goedkoper, maar ik moet mijn workers ook een beetje bezighouden. ;)

En dan nog, het kost mij dus eigenlijk ongeveer 32 aan de inkoop van wol, en 32,8 om het te verwerken tot kleren, waar ik dan een overproductie van 6.8 heb die ik kan verkopen of ik kan de fabriek tijdelijk stilzetten. Als ik ze verkoop voor 5, dan krijg ik +-35 terug, dus dan kost het me in totaal ongeveer 30 gold om mijn mensen van kleding te voorzien, en hier krijg ik dan een totale belastingverhoging van 28 voor terug.... Dus eigenlijk kan het niet eens uit. Maar ik heb straks ook een goedkope liquorproductie, dus dan kan het wel weer uit want dan krijg ik weer 28 erbij :S

[ Voor 27% gewijzigd door Xqlusive op 28-02-2010 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
Nog 1 vraagje over die premium points hoe je die gratis kan krijgen. Na wat zoeken kwam ik op het volgende:

je hebt 2 dingen die je kunt beïnvloeden om ze gratis te krijen: de kans en de hoeveelheid.

De hoeveelheid snap ik maar de kans: is die kans per ronde? Want 1 ronde gaat best wel snel dus kan je ze best snel krijgen (heb nu een kans van 13 procent door referal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlusive
Volgens mij per dag, want ik mijn history staat er elke dag: Ah... you were this close to earn free Premium Points. Increase your happiness and help your referrals for better chances!

Dus gaat niet echt hard....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacemouse
Tot een week geleden of zo kreeg je elke dag 48 premium points (toen nog ivoshards geheten). Je had ze dan ook nodig om te kunnen bouwen. Inmiddels zijn die premium points volgens mij niet meer noodzakelijk om het spel te kunnen spelen.
Je kunt nu wel goud omwisselen voor premium points, maar dat vind ik persoonlijk behoorlijk prijzig (10.000 goud voor 1 premium point).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb de OP maar weer eens geupdate. :)

Missen er nog mensen? Of zijn er mensen inmiddels verhuist of van naam veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
Doet er hier iemand Liquor produceren? Ik zou wel graag willen ruilen tegen common clothes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theturtle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-05 12:34
nick: theturtle
city: ulestraote
region: 20

Ben erg benieuwd. Economisch vond ik het leukste aan travian, sluit me helemaal aan bij Jump, vechten doe ik wel in andere spellen en niet in de browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
Travian was altijd net wat makkelijker voor mijn idee, als je wat groter werd werd het wel elke keer meer geregel maar je had wel 1 algemene strategie die je kon volgen. Hier is dat heel anders en is het (vind ik) best moeilijk om alles op orde te houden en in de plus. Moet ik eerst dat gebouw bouwen of eerst huizen uitbreiden? Die keuze kan elke keer weer anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacemouse
Bartske schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 10:55:
Travian was altijd net wat makkelijker voor mijn idee, als je wat groter werd werd het wel elke keer meer geregel maar je had wel 1 algemene strategie die je kon volgen. Hier is dat heel anders en is het (vind ik) best moeilijk om alles op orde te houden en in de plus. Moet ik eerst dat gebouw bouwen of eerst huizen uitbreiden? Die keuze kan elke keer weer anders zijn.
Het is soms ook een kwestie van rekenen. Ik kan, als ik zilverwaren koop, naar het volgende level (2500 inwoners). Als ik naar de huidige prijzen kijk van zilverwaren kan het pas uit als ik 3100 inwoners heb. Daarboven wordt het pas echt interessant, dan hou ik pas iets over van de extra belastingopbrengsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens01
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-10-2022
Even snel bekeken (ben nu niet thuis) en lijkt me leuke browser-game waar je niet de hele dag mee bezig hoeft te zijn. Spreekt mij wel aan. Ik zocht iets om beetje erbij te kunnen spelen maar wat wel genoeg strategie met zich meebrengt om niet echt vervangen te kunnen worden door een bot. Morgen even een account aanmaken die ik hier dan ook even post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
Laurens01 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 20:07:
Even snel bekeken (ben nu niet thuis) en lijkt me leuke browser-game waar je niet de hele dag mee bezig hoeft te zijn. Spreekt mij wel aan. Ik zocht iets om beetje erbij te kunnen spelen maar wat wel genoeg strategie met zich meebrengt om niet echt vervangen te kunnen worden door een bot. Morgen even een account aanmaken die ik hier dan ook even post.
Als ik je een tip mag geven: ga liquor produceren, dat ligt momenteel goed in de markt (je weet nooit hoe dit over een aantal dagen is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens01
Mmm, vandaag account aangemaakt (uurtje of 3 ofzo), maar nog steeds geen confirmatie-mailtje gehad. E-mail adres wel goed ingevuld, en junk bekeken. Nu (half 5) nog steeds niets. Zijn er ook problemen m et inloggen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
Hier niet iig. Probeer anders een ander email adres of zo'n tijdelijk emailadres, je krijgt er behalve je wachtwoord toch geen belangrijke emails op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens01
Eindelijk gelukt. Andere e-mail gebruikt, binnen 2 seconden mijn activatie.

gooi me maar op die lijst boven

Lord socaboy
Navarra (Region 23)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• purge
  • Niet online
Zijn er (nog maar) twee GoT'ers over ?
Ik zie Virginia hoog in de ranglijst staan, tenminste sinds kort weer. (vakantie periode ingesteld?)
Jammer dat we zo ver uit elkaar zitten.

Er zit niet veel actie in het spel, maar je bent gedwongen om te onderhandelen over goederen. Anders hou je het niet lang vol.

offtopic:
Klein kickje of er meer animo is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hey,

ja het is wel lastig, die afstand, maar wat ik het leukste vind is juist het onderhandelen, deals maken, allianties sluiten et cetera.

jammer dat er niet nog meer spelers zijn, 't wereldje is behoorlijk klein..

ow, en vergeet Manta niet he ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 183094 op 21-04-2010 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlusive
Ik ben er idd ook nog!

Het begint alleen wel erg lastig te worden nu met zo weinig spelers.... Je hebt gewoon anderen nodig om zelf te kunnen groeien. Cosmetics is bijzonder slecht verkrijgbaar, ook loopt de verkoop van berries en liquor niet echt goed. Het scheelt dat ik volledig onafhankelijk ben van verkoop, het is nu alleen maar extra. Maar ben van plan om binnenkort (tijdelijk) over te schakelen op andere civics om mijn onderzoek te boosten. Dus dan zal de verkoop wel omhoog moeten....

Ook begin ik het een beetje saai te vinden, is wel heel veel van hetzelfde, misschien maar een hex-war starten om wat leven in de brouwerij te krijgen! })

De ontwerper van het spel zou wat meer mogelijkheden moeten toevoegen, ik weet dat het een beta is, maar het zou toch wel leuk zijn om wat meer afwisseling te hebben. Een world-shrink lijkt me momenteel een goed idee, prop de 60 spelers die we nu hebben in 10 regions ipv 34.... Dit zal de interactie alleen maar ten goede komen!

Wat me ook wel leuk lijkt is de mogelijkheid tot aanvallen waar je ook zelf wat aan hebt ipv alleen maar de ander pesten. dat je voor een uur lang 1% resource krijgt ofzo, of een paar procent goud, dat voorkomt ook dat mensen extreem veel goud sparen!

Voor nu zal ik nog wel een beetje rustig doorspelen, maar er moet binnenkort wel wat veranderen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb me ook aangemeld :)

Mijn dorp heet Breda en ik heb volgens mij alle beginnersfouten al wel gemaakt (overal op klikken en ik doe nu 10 dagen research op environment :P )

Hoe kom je het beste aan premium points? Geld storten vind ik een beetje gaar, goud inruilen lijkt me wat duur, maar die bescherming tegen andere steden lijkt me wel handig.

[ Voor 33% gewijzigd door Marzman op 09-05-2010 23:50 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlusive
Bescherming heb je niet nodig, bijna niemand die je aan zal vallen, valt toch niks mee te halen. Ik zou eerst je research omhoog gooien ipv 10 dagen wachten, breng het naar level 9 ofzo, is best te doen. Ik heb veel van mijn premiumpoints uitgegeven aan research in het begin.

[ Voor 15% gewijzigd door Xqlusive op 15-05-2010 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Die premiumpunten die je kunt kopen vind ik wel een beetje lame na een aantal dagen. Het geeft best een voordeel aan mensen die betalen omdat die dingen veel sneller kunnen doen. Beter kun je in een spel mensen die betalen extra dingen geven waar ze niet direct voordeel aan hebben (verpersoonlijking van de stad, extra statistieken over verbruik en tijden waarop dingen op zijn)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LhBu4jpopcGh9sBYhekO3QIr/full.png

Betekend dit dat pas bij 2500 inwoners de behoeften veranderen? (dan ben ik een beetje ongelukkig aan het uitbreiden geweest want volgens mij zit ik helemaal onderin de huidige range)

[ Voor 26% gewijzigd door Marzman op 16-05-2010 13:02 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Valt wel mee toch, pas wanneer je bij de 2000 bent ongeveer ga je ziekenhuizen bouwen want anders betaal je alleen maar upkeep voor niets :)

en ja, pas wanneer er 2500 mensen zijn moet je zorgen dat alle behoeften worden voorzien (anders gaan je subs stelen van je omdat ze ontevreden zijn, maar dat wist je al ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 183094 op 16-05-2010 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Nou ik heb het idee dat ik met een paar inwoners minder die twee theaters niet nodig had. Ook gaat er nu veel meer drank doorheen ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou ben ik wel eerlijk als ik zeg dat het een maand of 2 geleden was dat ik in die situatie zat en misschien is het juist wel handig om theaters en ziekenhuizen te bouwen maar er zijn zoveel factoren die een rol spelen in de welzijns toestand van je populatie.

Ik zit bijvoorbeeld op 100% coverage wat betreft welzijn en dan nog heb ik allerlei spells en propaganda nodig om de boel rustig te houden maar dat heeft wel heel veel met mijn labour civic te maken, nl. slavernij. Dus ik heb ook andere civics moeten ontwikkelen om dat te compenseren. Heb bijvoorbeeld een maand lang kapitalen aan wijn uitgegeven vanwege health issues en enorm moeten worstelen met inkomsten en uitgaven om dat te compenseren totdat ik een civic vond die dat met propaganda kon oplossen (gelukkig maar want stond op het punt om overnieuw te beginnen) :).

Veel passen en meten dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik heb een goede deal voor liquor gesloten en 50.000 aan clothing in een keer verkocht dus mijn al mijn geld gaan aan liquor probleem is wel even opgelost :p

Slavernij leek me ook wel interesant, maar ik denk dat ik voor massaproductie ga. Heb al monarchie en free market ontwikkeld.

Alleen is er sinds gisteren een aardbeving en blizzard terwijl ik net flink aan het bouwen was van huizen en industrieen (veel verkocht :p ). Is dat aleen bij mij? Of in heel sector 6 of in heel de wereld? En hoe lang duurt zoiets?

[edit]Het weer is veranderd, dus dat gebeurd een keer per dag :p Maar nog steeds een aardbeving, dat is wel minder ook de inwoners lopen daardoor volgens mij terug.

[ Voor 31% gewijzigd door Marzman op 23-05-2010 20:45 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-05 16:24
ik ben ook maar eens begonnen met dit spel :)

nick:lord Dragon9114
stad:Dragons den
Region: 18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Marzman

Wanneer je geen premium points uitgeeft voor een cataclysm defender dan moet je het echt uitzitten, ik dacht dat het wel 3 dagen kan duren.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 183094 op 24-05-2010 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
heeft iemand nog wat graan nodig, heb namelijk een redelijke voorraad graan te koop staan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anoniem: 183094 schreef op maandag 24 mei 2010 @ 00:03:
@Marzman

Wanneer je geen premium points uitgeeft voor een cataclysm defender dan moet je het echt uitzitten, ik dacht dat het wel 3 dagen kan duren.
Uitzetten? Volgens mij heb ik mijn premiumpunten daar inderdaad aan verprutst en die niet teruggekregen na een reset. Ik heb in ieder geval geen premiumpunten ;)

[edit]24 May - 17:54 Finally, the cataclysm is over.. Whew!

Ah dat :p, ik denk dat dat de beginnersbescherming was? Ik heb dat zelf niet uitgezet, zou ook niet weten hoe.

[ Voor 17% gewijzigd door Marzman op 24-05-2010 21:28 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er staat echt uitzitten hoor, als in, door de zure appel heen bijten, ondergaan, lijden.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Sorry verkeerd gelezen :)

Nu blijft het inwoneraantal steken op 1575 (er staat dat het nodig is bij het volgende level op 2500 inwoners). Zou het kunnen dat ik toch al een ziekenhuis moet bouwen want dat is volgens mij het enige negatieve. Ik had dat eerder ook door een vervuiling boven 0,. met een park steeg de bevolking weer verder terwijl ik volgens de "adviseur" geen park nodig had.

Gezondheid staat op -0,11

[ Voor 8% gewijzigd door Marzman op 25-05-2010 13:47 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Het was het ziekenhuis, de populatie stijgt weer als een razende ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Populair spel is het ;)

Hoe zit het met die freepoints? Ik heb er nu weer 1, maar eerder had ik er ook 1, toen 0, toen 2, toen weer 0 en nu weer 1. Het lijkt me logischer dat dit een oplopend getal was als je ze niet gebruikt :p

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Marzman schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 14:17:
Populair spel is het ;)

Hoe zit het met die freepoints? Ik heb er nu weer 1, maar eerder had ik er ook 1, toen 0, toen 2, toen weer 0 en nu weer 1. Het lijkt me logischer dat dit een oplopend getal was als je ze niet gebruikt :p
premium points bedoel je? kijk eens op deze pagina, http://babylon.xemerys.com/misc/ivoshards, er zijn wel degelijk momenten dat je ze gebruikt (zonder het door te hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ja, free premium points bedoel ik, die pagina had ik gezien maar daar kost het 510 points en zo veel had ik er niet. Maar na de wiki bekeken te hebben denk ik dat het met een spell of propaganda is verbruikt.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Marzman schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 14:54:
Ja, free premium points bedoel ik, die pagina had ik gezien maar daar kost het 510 points en zo veel had ik er niet. Maar na de wiki bekeken te hebben denk ik dat het met een spell of propaganda is verbruikt.
dat bedoelde ik dus, het staat op die pagina :)

Activate Premium Membership

For 14 days you benefit from the following features:

* Casting Inactive Spells doesn’t cost Premium Points
* Spreading Inactive Propaganda doesn’t cost Premium Points
* Casting Blessings on other cities doesn’t cost Premium Points

* Active Cataclysm Defender
* 50% discount for research speed ups
* 50% discount for construction speed ups
* 50% discount for instaports
* 50% discount for energy storage upgrade
* 50% discount for acquire/refill energy
* 50% discount for Sanctuary
* Exclusive Black market

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ah, ja duidelijk :)

Er zijn wel erg veel mensen die wool produceren opeens (staat ook in die twitter ;)). Ik produceer het ook, maar zit te denken om over te schakelen op silver. Is er iemand hier die wool wil ruilen op dagelijkse basis want ik wil wel mijn fabrieken houden. Ik heb 15000 wool per dag nodig, zilver moet ik natuurlijk nog opbouwen.

Dus 15000 wool voor x silver of silverware (moet nog uitrekenen wat dat kost om te maken). Wat ik ook kan doen is de prijs van wool drukken door er zwaar onder te verkopen en dan switchen als er meer over zijn op een lagere prijs want die blijft vrij hoog ondanks dat het zo veel geproduceerd wordt.

[ Voor 19% gewijzigd door Marzman op 28-05-2010 11:58 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Marzman schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 11:56:
Ah, ja duidelijk :)

Er zijn wel erg veel mensen die wool produceren opeens (staat ook in die twitter ;)). Ik produceer het ook, maar zit te denken om over te schakelen op silver. Is er iemand hier die wool wil ruilen op dagelijkse basis want ik wil wel mijn fabrieken houden. Ik heb 15000 wool per dag nodig, zilver moet ik natuurlijk nog opbouwen.

Dus 15000 wool voor x silver of silverware (moet nog uitrekenen wat dat kost om te maken). Wat ik ook kan doen is de prijs van wool drukken door er zwaar onder te verkopen en dan switchen als er meer over zijn op een lagere prijs want die blijft vrij hoog ondanks dat het zo veel geproduceerd wordt.
zeg, kijk jij eens snel hier http://spreadsheets.googl...JEN0mA8v0dI7-FeTZ9w&hl=en

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
dat is inderdaad wel handig voor als je wilt ruilen. _/-\o_
heb hem meteen maar gedownload.

[ Voor 5% gewijzigd door dragon9114 op 29-05-2010 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadGazelle