Ik lees van verschillende duitse gebruikersreviews bij de L7-300W en de L7-350W dat deze een hoge frequentie toon produceren. Klopt dat? Ik kan geen sites vinden met een degelijke review van deze voedingen en ik ben wel benieuwd naar de ervaringen hier wat betreft het de geluidsproductie.
Ja dit klopt! heb voor mij vader een pc-tje in elkaar gezet en een zeer irritante piep komt er van de L7-300w voeding af... gelukkig dat hij het zelf niet hoort, ik had hem al lang geruild
Ik heb een L7 300W in een Antec Veris fusion remote behuizing, en ik stoor me dan toch meer aan het geluid van de stockkoeler van de Intel i3 530 processor en de de standaard tricool casefans.
Ik heb er zelf niets van gemerkt, dit terwijl ik toch wel redelijk gevoelig lijk voor hoge frequenties. (De belangrijkste reden waarom mijn o zo geliefde MX518 het veld moest ruimen
) De voeding lag iets dan een meter achter mij, open en bloot op een plank. Dus geen kasten of wat dan ook in de buurt.
Als het goed is kan ik vanavond weer even wat spelen met de computer waar de L7 inzit, ik zal er dan wel even op letten. Wel vraag ik mij af of je het nu over de L7 of de pre-L7 hebt. In een review hier op Tweakers werd namelijk gesproken over zo'n piep (als de pc uit staat, maar alles wel aangesloten staat). Daarbij gaat het om een niet L7. Misschien hebben ze het met de L7 aangepakt?
Als het goed is kan ik vanavond weer even wat spelen met de computer waar de L7 inzit, ik zal er dan wel even op letten. Wel vraag ik mij af of je het nu over de L7 of de pre-L7 hebt. In een review hier op Tweakers werd namelijk gesproken over zo'n piep (als de pc uit staat, maar alles wel aangesloten staat). Daarbij gaat het om een niet L7. Misschien hebben ze het met de L7 aangepakt?
[ Voor 57% gewijzigd door Dadona op 09-02-2010 08:28 ]
Coil whine is een verschijnsel dat bij verschillende merken kan optreden. Ik heb ook posts gezien van mensen die het in een Cooler Mater M620 horen, bijvoorbeeld.
Aan de andere kant heb ik deze maand alleen al vier pc's gebouwd met een L7 350W en geen van die machines had last van coil whine. Het zegt dus niet zo heel veel.
edit:
met 'deze maand' bedoel ik januari. Ben schijnbaar nog niet helemaal wakker
Aan de andere kant heb ik deze maand alleen al vier pc's gebouwd met een L7 350W en geen van die machines had last van coil whine. Het zegt dus niet zo heel veel.
edit:
met 'deze maand' bedoel ik januari. Ben schijnbaar nog niet helemaal wakker

[ Voor 12% gewijzigd door Edmin op 09-02-2010 08:27 ]
Pagina: 1