nVidia Fermi komt - moet ik wachten?

Pagina: 1
Acties:
  • 601 views

• Uittenbogaard
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-05 20:55
Beste medeTweakers,

Het is weer zover - ik ga binnenkort weer een nieuw systeempje verzamelen. Ik barst helaas niet van het geld, maar het zal een systeempje worden met een i5 750, en daarnaast probeer ik zoveel mogelijk geld over te houden voor de videokaart.

Dan is er voor mij 1 overduidelijk punt: ik wil straks Diablo III en Bad Company 2 spelen met DX11 - ik ga nu echt niet meer voor een DX10 kaart. Dan liggen er natuurlijk op dit moment 2 kaarten voor mijn voeten (de HD5970, daar is mn portemonnee te dun voor) en dat zijn uiteraard de ATI HD5850 en HD5870. Hierbij zal ik iig de keus maken voor HD5870 als ik nú zou moeten kiezen.

Nou ben ik van de nVidia kaarten, vooral omdat er toch bij ATI altijd wat gedoe schijnt te zijn met drivers e.d.
Binnenkort komt de nVidia Fermi eraan, met zo ik heb gelezen 3GB aan ddr5 geheugen (kan iemand dat bevestigen?) en na lang wachten zal die release tegen maart aan lopen, en daar zijn we bijna. Daarnaast is de HD5870 "al weer bijna 4 maanden oud".

Ik hoop een paar meningen te vangen van mensen met eventueel hetzelfde probleem, en die de knoop al hebben doorgehakt - of mensen die mij gewoon goed advies kunnen geven :)

Kan ik het beste mijn geduld uitoefenen en wachten op die GT300, of maakt het niet veel verschil en kan ik net zo goed die HD5870 kopen?

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Dan kan je blijven wachten ;)

Daarnaast... er is amper iets bekend over Fermi en of het überhaupt goed werkt. Het is nogal stil omtrent die chip. Wat mij betreft kan je beter gewoon nu een kaart pakken die naar je zin is, dan dat je straks tegen een graka aanloopt die bijna niet leverbaar is / oververhit kan raken / écht enorm stroomzuipt. Early reports weren't promising, 200+ watt en dergelijke.

• Q_7
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

Q_7

Eens met Jejking, tegen de tijd dat je eindelijk een Fermi hebt ben je een maand of 4 verder denk ik (als het niet meer is)

AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill Royal Neo 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5090 Astral LC 32GB - 9100Pro 2TB - BeQuit 1500w - Corsair 6500D - LG 3440P 240Hz WOLED

• Uittenbogaard
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-05 20:55
Zoals gewoonlijk een vlotte reactie, thnx :)

ja, ik heb inderdaad gelezen dat ze zelfs moeite hadden om de magische grens van 300 watt in de perken te houden - niet echt gezond lijkt me 8)7
Ik dacht dus inderdaad overal te lezen dat ze wel rond maart zouden uitkomen - dit gaat dus wsl tegenvallen? net als de Diablo 3 release overigens - dat was eerst ook rond december.

toch vlug even in een ander onderwerp sneaken: Zijn de algemene meningen over de HD5870 positief? ik heb natuurlijk wel benchmarks en testen gelezen, maar een algemene mening heb ik nog niet echt gezien. ATI heeft natuurlijk bijna 4 maanden al gehad om vlot werkende drivers te fabriceren. En zal ik, (lijkt me onwaarschijnlijk) een bottleneck gaan krijgen met die i5 als ik in de toekomst een 2e HD5870 in Crossfire zet?

Verwijderd

Vooralsnog zijn er leverproblemen met de 5870, of je moet flink in de buidel tasten om hem te krijgen.
Dus als het geen probleem is om te wachten, gewoon doen :) Hoewel ik wel verwacht dat de nVidia kaart
flink wat geld moet gaan kosten, so your choice!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-04 15:19
niet helemaal waar epo, de beschikbaarheid word al beter en beter, het is bijvoorbeeld al een stuk beter dan 2 weken geleden. veel winkels hebben hem nu tegen 330+- EU staan, waar je 2 weken geleden geluk had als je er 1 voor 350/360 kon vinden.

En inderdaad, zo blijf je wachten en wachten, 5870 is een geweldige kaart, dus als je het kan, koop hem gewoon.

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
je i5 daarentegen zal op standaard snelheis zeker een bottleneck zijn voor 2 5870's, heb hier een i7 op 4,2 GHz en die haalt nog niet eens alles eruit..

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Verwijderd

Ik ben zelf ook aan het wachten op fermi, hoeft geen uber sterke kaart te zijn daar mijn gtx260 nog alles met gemak draait, maar dx11 spreekt mij wel aan.
Waarom ik geen ati kaart neem? In mijn ogen zijn deze te duur voor wat je krijgt, ik persoonlijk heb vaak problemen met ati kaarten gehad, met nvidia loopt alles goed, en die geruchten zou ik met een korrel zout nemen, werd ook van g200 gezegd en die waren zuiniger/stiller/koeler dan gelijkwaardige ati kaarten.

Als je twijfelt zou ik zeker nog even afwachten, je kan nog altijd een ati kaart nemen, daar sta je helemaal vrij in ;)

• Q_7
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

Q_7

@Frietjemet

Er is vrijwel niks bekend en je gaat er al vanuit dat de Fermi een betere kaart is als de concurrent? Geheime bronnen? Of puur fanboy?

Aangezien de beschikbaarheid waarschijnlijk een drama zal zijn van da Fermi is het wachten écht totaal nutteloos, buiten dat weten we nog niet eens de exacte specificaties..

AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill Royal Neo 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5090 Astral LC 32GB - 9100Pro 2TB - BeQuit 1500w - Corsair 6500D - LG 3440P 240Hz WOLED

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:08

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Een tweaker kan best zelf uitmaken welke graka hij koopt, toch?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.