:{ ²
Verwijderd
Is niet echt ingewikkeld.
Opstarten van CD (appeltje-C tijdens starten), franse systeemmap ff verwijderen, install starten en die wijst je verder wel de weg.
Succes
Opstarten van CD (appeltje-C tijdens starten), franse systeemmap ff verwijderen, install starten en die wijst je verder wel de weg.
Succes
Maar hoe kom ik aan een nederlandse versie van MacOs??? En welke versie moet ik dan hebben? En hoe zit het met drivers?
Nederlanse versie van MacOS 9 kun je kopen bij een officiele apple dealer. Volledige versie kost iets van 240 piek volgens mij.
Appeltje is zelf niet nodig gewoon C drukken bij het opstarten (wel eerst je cd insteken)Op donderdag 08 maart 2001 00:04 schreef DV8 het volgende:
Is niet echt ingewikkeld.
Succes
gewoon over installeren zou ik zeggen.
Maar hoe start ik install zonder cd???Op donderdag 08 maart 2001 21:41 schreef CBA het volgende:
[..]
Appeltje is zelf niet nodig gewoon C drukken bij het opstarten (wel eerst je cd insteken)
gewoon over installeren zou ik zeggen.
Verwijderd
Koop een NL MacOS CD of maak een copietje bij iemand (moet weel bootable zijn maar hoeft eigenlijk geneens als je mogelijkheid nummer 2 volgt)
mogelijkheid nummer 1: zet de computer uit, doe de cd er in, start de computer op met "c" ingedrukt. Na het opstarten kan je de franse system folder weggooien (bewaar extensies, control panels en preferences die niet bij het OS zitten en die je toch wil blijven gebruiken). start de installer van de cd, volg alles en na de installatie herstarten met de harde schijf
mogelijkheid nummer 2: start je computer op, doe de cd er in. Installeer hem met de optie "clean install" herstart en gooi de franse systeem folder weg.
mogelijkheid nummer 1: zet de computer uit, doe de cd er in, start de computer op met "c" ingedrukt. Na het opstarten kan je de franse system folder weggooien (bewaar extensies, control panels en preferences die niet bij het OS zitten en die je toch wil blijven gebruiken). start de installer van de cd, volg alles en na de installatie herstarten met de harde schijf
mogelijkheid nummer 2: start je computer op, doe de cd er in. Installeer hem met de optie "clean install" herstart en gooi de franse systeem folder weg.
Hallo,
In die imac zit nu een cd van frans mac os, maar hoe krijg ik die eruit???? er zit geen knopje op de buitenkant, hoe mot ik dat doen??? AUB snel hulp!
hoi.
BansheeBoy Se;)
In die imac zit nu een cd van frans mac os, maar hoe krijg ik die eruit???? er zit geen knopje op de buitenkant, hoe mot ik dat doen??? AUB snel hulp!
hoi.
BansheeBoy Se;)
muhahahahahahahaOp Thursday 15 March 2001 17:56 schreef BansheeBoy Se het volgende:
Hallo,
hoi.
BansheeBoy Se;)
Tja dat heb je met die iMacs 'tombe d'un camion lourde' >:)>:)
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
banshee wat doe je moeilijk...
ga naar machouse.nl oid en bestel macos 9 nl
verherstart je imac, met muis ingedrukt, ik geloof dat-ie dan de cd uitpoept.
start verder gewoon op, pleur je NL cd erin, start de installer op en kies bij 'opties' (links onderin) voor clean install of hoe het dan ook heet bij de nl versie.
verder de installer aflopen en klaar. na reboot ff je oude System Folder dumpen en tralalala je bent een happy kid.
btw sommige dealers ruilen je franse os om voor de nl versie, anders ff jammeren bij apple.
ga naar machouse.nl oid en bestel macos 9 nl
verherstart je imac, met muis ingedrukt, ik geloof dat-ie dan de cd uitpoept.
start verder gewoon op, pleur je NL cd erin, start de installer op en kies bij 'opties' (links onderin) voor clean install of hoe het dan ook heet bij de nl versie.
verder de installer aflopen en klaar. na reboot ff je oude System Folder dumpen en tralalala je bent een happy kid.
btw sommige dealers ruilen je franse os om voor de nl versie, anders ff jammeren bij apple.
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
Waarom zou die jongen een hoop geld uitgeven voor een tweede kopie van MacOS (vooropgesteld dat zijn verhaal klopt)?
Als Apple moeilijk doet over vervanging/ aanpassing en daar meer voor vraagt dan een redelijk bedrag aan administratiekosten verdienen ze niet dat je ook nog eens een volledige versie van hun OS koopt...
Als Apple moeilijk doet over vervanging/ aanpassing en daar meer voor vraagt dan een redelijk bedrag aan administratiekosten verdienen ze niet dat je ook nog eens een volledige versie van hun OS koopt...
edit:
niet een directe reaxie op chem, maar op andere posters.
niet een directe reaxie op chem, maar op andere posters.
Zoef
Op Friday 16 March 2001 12:58 schreef chem het volgende:
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
Pagina: 1