Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85991

Topicstarter
Hallo,

Wat mij opvalt met een blue ray speler, is dat een blue ray film welke veel beeld toont begint te haperen. Bijvoorbeeld als je een film hebt waarin je veel vogels ziet, zodra er ook nog wordt uitgezoomd begint het beeld behoorlijk te haperen. Dit gebeurt ook met andere blueray films.

Ik heb het overigens over een losse blue ray speler. Ik heb dit probleem opgemerkt op twee blue ray spelers, een Sony en een Samsung speler. Beide aangesloten op een 100 Hz lcd scherm.

Het beeld komt dus af en toe over alsof je naar een 50 Hz lcd tv zit te kijken (haperend beeld, niet vloeiend).

Nu vroeg ik mij af of dit normaal is, aangezien er met blue ray prachtig soepel vloeiend beeld wordt beloofd. Prachtig is het zeker, maar vloeiend?...

Op internet kan ik hier niets over vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timleferink
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:01
Hallo,

Films worden gefilmt met 24 beelden per seconde (nouja 23.98 dan). Dit is inderdaad wat schokkerig, vooral bij snelle pan's. Op dvd's worden deze films omgezet naar 25 beelden per seconde (PAL films gaan 4 procent sneller dan het origineel, er zijn voorbeelden te vinden op internet dat je hoort dat de toonhoogte hoger is).
DVD heeft geen specificatie voor 24 beelden per seconde, Blu Ray heeft dat wel en speelt dus op een betere snelheid af. hier is eigenlijk niks aan te doen, het hoort een beetje bij de 'filmische look'.

Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 19:32

Caveman

whahoehaha

timleferink schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 22:19:
Films worden gefilmt met 24 beelden per seconde (nouja 23.98 dan). Dit is inderdaad wat schokkerig, vooral bij snelle pan's. Op dvd's worden deze films omgezet naar 25 beelden per seconde (PAL films gaan 4 procent sneller dan het origineel, er zijn voorbeelden te vinden op internet dat je hoort dat de toonhoogte hoger is).
DVD heeft geen specificatie voor 24 beelden per seconde, Blu Ray heeft dat wel en speelt dus op een betere snelheid af. hier is eigenlijk niks aan te doen, het hoort een beetje bij de 'filmische look'.
Dit is onzin, je kunt niet op voorhand zeggen dat een BR film 24 of 25 fps is. BR kan een veelvoud aan resolutie's en fps zijn. In principe zijn BR film NTSC 60 fps en PAL 50 fps, zie spec BR
Daarbij komt dat ieder BR-speler best wel weet of het een NTSC of een PAL BR is, en wat jij de "filmische look" noemt heb ik op mijn BR-speler geen last van hoor.....

Wat het probleem bij de TS is heb ik niet zo een idee van, maar als het de beroemde "bird" scene is uit de docu Planet Earth, dan kan ik je wel zeggen dat 9 van de 10 spelers daar moeite mee heeft... :) en zou je zo terug moeten vinden op google
Voor de rest zouden orginele BR's en een normale BR-speler alle films gewoon vloeiend af moeten draaien.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !