Voor een website die ik maak voor een kennis heb ik een administratie-gedeelte waar alle inhoud kan beheerd worden (interactie met een database). Echter, uit veiligheid moet bij het laden van de administratie-webpagina eerst gekeken worden of een cookie 'gebruikersnaam' bestaat en vervolgens of de waarde van deze cookie overeenkomt met naam van de administrator. Zoniet wordt een andere webpagina geladen (inlogpagina).
Mijn probleem is nu echter dat dit script blijkbaar overgeslaan wordt en de administratie-pagina altijd geladen wordt (zelfs als de cookie helemaal niet geset is). Nog merkwaardiger is dat het script wel blijkt te werken op een andere test-webserver.
Het deelscript waar het allemaal om draait is:
Mijn vraag nu is of iemand me hiermee kan helpen dit probleem op te lossen of me te zeggen hoe ik dit probleem kan debuggen.
Alvast bedankt voor enige hulp...
Mijn probleem is nu echter dat dit script blijkbaar overgeslaan wordt en de administratie-pagina altijd geladen wordt (zelfs als de cookie helemaal niet geset is). Nog merkwaardiger is dat het script wel blijkt te werken op een andere test-webserver.
Het deelscript waar het allemaal om draait is:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| if(!isset($_SESSION['gebruikersnaam'])){ header('Location: index2.php'); } else{ if($_SESSION['gebruikersnaam'] != "Dipierrot"){ header('Location: index2.php'); } } |
Mijn vraag nu is of iemand me hiermee kan helpen dit probleem op te lossen of me te zeggen hoe ik dit probleem kan debuggen.
Alvast bedankt voor enige hulp...