Upgrade Rotel RA-06

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 344328

Topicstarter
Hoi

Ik heb de Rotel RA 06 en B&W speakers - CM 7.

Klinkt goed maar versterker is wat te licht om de speakers echt te laten zingen. Ik zou dus willen ugraden.

Ik denk ernaan om RA 06 als voorversterker te gebruiker en de RB 1582 2x200 w) als eindversterker.

Is dit aangewezen of zijn er betere oplossingen. Eventueel toch nieuwe voorversterker kopen?

Ik ben vrij nieuw in de wereld der audiofielen.

Dank voor uw antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Anoniem: 344328 schreef op zondag 07 februari 2010 @ 23:46:
Hoi

Ik heb de Rotel RA 06 en B&W speakers - CM 7.

Klinkt goed maar versterker is wat te licht om de speakers echt te laten zingen. Ik zou dus willen ugraden.

Ik denk ernaan om RA 06 als voorversterker te gebruiker en de RB 1582 2x200 w) als eindversterker.

Is dit aangewezen of zijn er betere oplossingen. Eventueel toch nieuwe voorversterker kopen?

Ik ben vrij nieuw in de wereld der audiofielen.

Dank voor uw antwoord!
Weet je wel zeker dat de Rotel te licht is? Het is wel één van de betere versterkers op de markt en zou weinig moeite moeten hebben met de 88dB spl gevoeligheid van de CM-7.
Maar goed het kan altijd 'beter' natuurlijk, alleen tegen welke prijs moet je jezelf afvragen.
Je zou eens kunnen kijken naar de NAD C375BEE, een behoorlijk muziekale krachtpatser en nog goed betaalbaar. Deze zou geen enkel probleem moeten hebben met wat voor speakers je er ook aanhangt.
Ik denk dat je voor die Rotel nog een goede prijs kunt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Rebel
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:17
Volgens mij moet die RA06 je CM7's met gemak aansturen. Mocht je willen upgraden dan zou je inderdaad naar een Rotel 15 series eindversterker kunnen kijken. Al vraag ik me af hoeveel je erop vooruit gaat.

Persoonlijk zou ik geen NAD halen icm CM7's, omdat ik het persoonlijk geen goede match vind. Neemt niet weg dat die NAD 375BEE weldegelijk een goede krachtpatser is die ik zeker zou aanraden icm Dynaudio en Dali's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:15
Nad en Dali's zijn zeker een goede combinatie. Zie hiervoor de volgende review:
http://www.hifi.nl/recens...ver_-_De_componenten.html

Maar persoonlijk gezien is de combinatie Onkyo en Dali ook een goede combinatie. Ik heb zelf de genoemde concept1 speakerset uit de review op een Onkyo TX-SR701E aangesloten zitten. Deze 5.1 kanaals receiver wordt enorm gewaardeerd om zijn goede stereo weergave. Uiteraard kan de speakerset / receiver altijd beter, maar die concept1 speakers vindt ik persoonlijk het beste klinken in het prijs segment waarin de speakerset verkocht wordt.
Wouter Rebel schreef op maandag 08 februari 2010 @ 15:43:
Volgens mij moet die RA06 je CM7's met gemak aansturen. Mocht je willen upgraden dan zou je inderdaad naar een Rotel 15 series eindversterker kunnen kijken. Al vraag ik me af hoeveel je erop vooruit gaat.

Persoonlijk zou ik geen NAD halen icm CM7's, omdat ik het persoonlijk geen goede match vind. Neemt niet weg dat die NAD 375BEE weldegelijk een goede krachtpatser is die ik zeker zou aanraden icm Dynaudio en Dali's.

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:38

FeaR

In GoT we trust

rcor schreef op maandag 08 februari 2010 @ 23:05:
Nad en Dali's zijn zeker een goede combinatie. Zie hiervoor de volgende review:
http://www.hifi.nl/recens...ver_-_De_componenten.html
Dus als Hifi.nl zegt dat je van de brug af moet springen doe je dat ook?
Dingen goed of niet goed vinden aan de hand van specificaties of reviews is echt zo not done. Gewoon zelf luisteren is nog altijd het devies omdat alles dus zo persoonlijk is.

Maar goed, daar ging dit topic niet over dus laten we het niet het zoveelste topic worden welke speakers wel of niet goed klinken met welk merk versterker want dat gaat toch nergens heen...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hr1985
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-05-2020
Het gaat om de combinatie en ik kan uit eigen ervaring zeggen dat de ra-06 echt adem tekort komt. Waar men doorgaans geen rekening mee houdt is de dempingsfactor van een versterker. Vermogen zegt ook niet alles en een hoge dempingsfactor zegt eigenlijk dat de versterker meer controle heeft over een luidspreker.

De nieuwe 15 serie is leuk maar de instap eindversterkers zijn gelijkwaardig aan de rb-06 qua klank en ademruimte (relatief gezien qua vermogen)

wil je echte voorruitgang boeken dan zou ik persoonlijk naar de RB-1562 of hogere modellen kijken omdat deze op basis van klasse D techniek werkt ( effectieve versterking door hoog rendemen - veel vermogen - weinig harmonische vervorming - hoge dempingsfactor )
veel termen maar simpel gezegd bied dit voordelen t.o.v klasse a /ab versterker. Het nadeel kan zijn dat het soms steriel kan klinken en omdat het laag zo onder controle is mis je voor je gevoel soms laag maar dat is lastig te omschrijven.

Omdat de cm7 een heel mooi schoon middengebied heeft en redelijk wollig laag (niet zo erg als de 68x serie) verwacht ik absoluut geen problemen met versterking met klasse D. ( heb dit ook zelf beluisterd )

ik draai zelf met b&w 804s op zelfbouw klasse D op basis van Hypex. ik mis soms wel eens de warmte van klasse a/ab maar de nadelen van klasse D vallen in mijn opstelling in het niet bij de voordelen!

wat je uiteraard het beste kunt doen is naar een speciaalzaak gaan, een budget vaststellen en luisteren! Rotel is niet heilig maar de combinatie B&W en NAD zoals eerder voorgesteld hoeft niet per definitie beter te klinken.

Zelf luisteren dus en er leiden meerdere wegen naar Rome! succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:15
De review van Hifi.nl is waarschijnlijk ook een persoonlijke review... maar nogmaals je hebt ook gelijk: geluid is iets persoonlijks. Het beste is inderdaad om naar de winkel te gaan en te kiezen welke het beste klinkt naar jouw persoonlijke smaak... maja thuis kunnen speakers altijd anders klinken dan in de winkel, daar zijn vele factoren voor verantwoordelijk (waaronder grootte en vorm van de ruimte waarin de speakers moeten komen)...
FeaR1986 schreef op maandag 08 februari 2010 @ 23:14:
[...]

Dus als Hifi.nl zegt dat je van de brug af moet springen doe je dat ook?
Dingen goed of niet goed vinden aan de hand van specificaties of reviews is echt zo not done. Gewoon zelf luisteren is nog altijd het devies omdat alles dus zo persoonlijk is.

Maar goed, daar ging dit topic niet over dus laten we het niet het zoveelste topic worden welke speakers wel of niet goed klinken met welk merk versterker want dat gaat toch nergens heen...

www.discogs.com/collection?user=rcor

Pagina: 1