Toon posts:

onboard sound MSI K7T Pro 2a

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
M'n AC'97 onboard sound op bovenstaand moederbord flipt wel eens op onverklaarbare wijze. Als ik een MP3'tje afspeel en ik rommel nog met wat andere programma's begint ie soms erg irritant te piepen en stopt de muziek. De enige manier om dan van het piepen af te komen is te resetten. Ik heb de nieuwste Via driver al geinstalleerd maar dit verandert niets. Hoe los ik dit op?
Als ik de MP3 laat spelen en ik laat m'n PC verder helemaal met rust, gaat het (bijna) altijd goed. Kan het aan m'n overgeklokte proc liggen?

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-07 16:21

brid

Onze excuses voor het ongemak

Ik dacht dat dit soort problemen komen doordat die onboard sound geen twee dingen te gelijk kan.

ALs ik het fout heb zeg het gerust.

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Kut dat als je s'middags post je bijna geen reacties krijgt. Dan maar op deze manier.

Verwijderd

Net hetzelfde hier, en heb nog meer gebruikers gevonden met hetzelfde, maar nog geen oplossing !!!
PIIIIIIIIIIIIIIIEEEEEEEEEEEEEEPPPPPP
Systeem: MSI K7T Pro 2A mobo (AC97 onboard sound), Duron 750, Alcatel ADSL PCI modem, 256MB Ram no-name, Win Me.
Probleem: bij gelijktijdig gebruik van de onboard sound en de ADSL modem bvb: netmeeting, achtergrondmuziekje bij't surfen, ....) gebeurt het steevast dat na enige minuten er alleen nog een hoge pieptoon uit de speakers komt !!! Verder blijft de PC volstrekt normaal lopen. Om van de “piep” verlost te raken helpt alleen nog een herstart. Heb al uren zitten klooien met drivers, bios instellingen, bios flash, andere sloten gebruikt voor PCI ADSL modem (modem en sound niet op één gedeelde IRQ), ... maar niets helpt. Vrees dat indien het probleem aanhoudt ik het mobo gewoon aan stukken sla (zonde, is voor de rest zeer stabiel) of een losse soundkaart aankoop. Iemand raad ???????

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 03:04
He, dit heb ik dus ook, dacht dat ik de enige hiermee was. Het vreemde bij mij is dat dat gepiep me alleen gebeurt als ik online ben. Speel ik MP3's af als ik offline ben, is er niks aan het handje.
Heb ook al het genoemde geprobeerd maar ben er ook nog steeds niet uit.
Behoorlijk irri is het iig wel.
Dus ik wacht ook op de verlossende oplossing:)

Mijn fotografie en videografie

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

Oplossing is helaas een echte geluidskaart inpluggen en dat onboard geval uitzetten.
Na mijn laatste mobo upgrade heb ik afscheid moet en nemen van mijn oude SB16 ISA :'(
Dat leek niet zo erg, hoeveel slechter kan onboard sound wezen tenslotte....
Na diverse herinstallaties van OS en drivers bleef ik hetzelde gezeur houden, vervolgens een Live kaart gekocht en nooit meer gezeur gehad (onder Win2k prof.).

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

• weerdo
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zoals d-frag het al zei: dit is een probleem van het moederbord dat bij mij optreedt zodra ik netwerk-belasting genereer en tegelijk een muziekje af speel. De netwerk-kaart krijgt een reset (lan cable unplugged, reconnects) en m'n systeem bevriest gedurende een seconde. |(:

Oplossing die ik heb gebruikt is het uitschakelen van de interne sound-card en de installatie van een SB-Live. (en nu moet ik ook gelijk melden dat die kaart ook beter klinkt).

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ja, kut zeg, dat probleem heb ik dus ook.... :( nog niemand die weet hoe je dit op moet lossen??

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Je kan een VIA 686B Southbridge bugfix proberen: www.viahardware.com

Ik had t zelfde probleem met CPUCool, als k dat draaide ging ie flippen...
Pagina: 1