Ik heb sinds kort een HD5850 en heb meteen ook DiRT 2 geïnstalleerd dat op DirectX11 werkt. Ook meteen wat benchmarks zitten draaien totdat ik bij de Heaven benchmark van Unigine aankwam. Deze kan ik namelijk niet draaien met DX11 en volgens mij gebruikte DiRT 2 ook helemaal geen DX11.
Ben dan wat verder gaan zoeken waar het probleem zou kunnen liggen en ben tot de conclusie gekomen dat DX11 gewoonweg niet geïnstalleerd is terwijl bij het installeren van DiRT 2 aan mij gevraagd werd of ik naar DX11 wou "upgraden" en heb dan ook op JA geklikt.
Als ik dxdiag start dan staat er vanonder ook gewoon:
DirectX Version: DirectX 10
Of dit nauwkeurig is weet ik niet maar ik neem aan van wel. Normaal gezien draai ik DX10.1 maar misschien zet het tooltje gewoon 10 ipv 10.1.
De logische stap was dus DX11 downloaden wat al een serieuze hel was om te vinden! Heb via de site van microsoft volgende packs gedownload:
DXSDK_Mar09.exe
Windows6.0-KB971512-X64.msu
Windows6.0-KB948465-X64.exe
dxwebsetup.exe
directx_aug2009_redist.exe
DXSDK_Aug09.exe
Bij elk pakket stond dat DirectX11 erin zat maar blijkbaar dus niet, bij het pakken zitten er nochtans Dx3D11 bestanden bij die volgens mij verwijzen naar DirectX11.
Heb gelezen dat het probleem zou kunnen liggen aan mijn Service Pack en heb dus een upgrade gedaan van SP1 naar SP2 en alles gedeïnstalleerd en opnieuw geïnstalleerd maar nog steeds werkt het niet.
Heaven zegt dat het volgende bestand niet gevonden is:
d3d11.dll
Can't initialize Direct3D11 Wrapper
Install latest DirectX
Wanneer ik de laatste DirectX installeer (11 dus) dan krijg ik volgende boodschap:
DirectX setup has determined that a newer or equivalent version of DirectX has been installed already. No installation is necessary.
Dit krijg ik door DirectX te updaten met dxwebsetup.exe welke normaal gezien de laatste DX versie binnenhaalt. Bij het bestand zelf stond dat het om DX11 ging op een officiële site van Microsoft zelf, ben de link ondertussen kwijt.
Kan iemand mij helpen want ik weet niet wat ik nog kan doen. Updaten naar W7 heb ik overigens geen zin in.
Alvast bedankt.
Edit:
Misschien wat informatie over het systeem:
HD5850
Windows Vista SP2
zat vroeger een HD4850 in en heb alle drivers met driversweeper verwijderd.
Verder de gewone X58 hardware welke er niet toe doet denk ik.
Ben dan wat verder gaan zoeken waar het probleem zou kunnen liggen en ben tot de conclusie gekomen dat DX11 gewoonweg niet geïnstalleerd is terwijl bij het installeren van DiRT 2 aan mij gevraagd werd of ik naar DX11 wou "upgraden" en heb dan ook op JA geklikt.
Als ik dxdiag start dan staat er vanonder ook gewoon:
DirectX Version: DirectX 10
Of dit nauwkeurig is weet ik niet maar ik neem aan van wel. Normaal gezien draai ik DX10.1 maar misschien zet het tooltje gewoon 10 ipv 10.1.
De logische stap was dus DX11 downloaden wat al een serieuze hel was om te vinden! Heb via de site van microsoft volgende packs gedownload:
DXSDK_Mar09.exe
Windows6.0-KB971512-X64.msu
Windows6.0-KB948465-X64.exe
dxwebsetup.exe
directx_aug2009_redist.exe
DXSDK_Aug09.exe
Bij elk pakket stond dat DirectX11 erin zat maar blijkbaar dus niet, bij het pakken zitten er nochtans Dx3D11 bestanden bij die volgens mij verwijzen naar DirectX11.
Heb gelezen dat het probleem zou kunnen liggen aan mijn Service Pack en heb dus een upgrade gedaan van SP1 naar SP2 en alles gedeïnstalleerd en opnieuw geïnstalleerd maar nog steeds werkt het niet.
Heaven zegt dat het volgende bestand niet gevonden is:
d3d11.dll
Can't initialize Direct3D11 Wrapper
Install latest DirectX
Wanneer ik de laatste DirectX installeer (11 dus) dan krijg ik volgende boodschap:
DirectX setup has determined that a newer or equivalent version of DirectX has been installed already. No installation is necessary.
Dit krijg ik door DirectX te updaten met dxwebsetup.exe welke normaal gezien de laatste DX versie binnenhaalt. Bij het bestand zelf stond dat het om DX11 ging op een officiële site van Microsoft zelf, ben de link ondertussen kwijt.
Kan iemand mij helpen want ik weet niet wat ik nog kan doen. Updaten naar W7 heb ik overigens geen zin in.
Alvast bedankt.
Edit:
Misschien wat informatie over het systeem:
HD5850
Windows Vista SP2
zat vroeger een HD4850 in en heb alle drivers met driversweeper verwijderd.
Verder de gewone X58 hardware welke er niet toe doet denk ik.
[ Voor 4% gewijzigd door n0valyfe op 07-02-2010 23:22 ]