USB data Corrupted?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag allemaal,

Drie dagen terug heb ik een USB stick van sony aangeschaft met daarop 16 GB geheugen. Dit omdat mijn eigen laptop problemen had, waardoor deze niet meer op kon starten. (only safe modus)

Ik heb mijn belangrijke bestanden op de USB stick gezet, mijn eigen Windows helemaal opnieuw geïnstalleerd om vervolgens mijn oude bestanden terug te plaatsen.

Dit wilde ik ook bij mijn moeders PC doen, omdat die ook al erg rommelig begint te worden. Mijn moeder en ik hebben alle 2 Windows Vista op de laptop draaien.
Nu komt het probleem...

Mijn eigen bestanden staan netjes op mijn computer, die heb ik nog kunnen redden. Maar het mapje van mijn moeder staat nog op de usb. (overigens, samen met ook mijn bestanden die ik er niet meer vanaf krijg) Windows verkenner liep vast als ik mijn USB stick aansloot, daarom heb ik deze een paar keer uit de usb poort verwijderd. Waarschijnlijk zijn daardoor alle bestanden fucked up geraakt, heb ik mij laten vertellen door een goede schoolvriend van vroeger.

Nu ziet alles er normaal uit, tot ik in mapjes ga bladeren. Dan zijn opeens alle bestanden meer dan 1 GB, komen ze uit het jaar 2057 en zijn de tekens vervaagd. Terwijl mijn USB stick een geheugen heeft van 16 GB. Als ik bij de eigenschappen van de verwisselbare schijf kijk, staat er wel netjes dat er 13 GB in gebruik is van het geheugen op de stick

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2rntsmc.jpg

In de bovenstaande afbeelding kun je zien wat er aan de hand is met de files. Ik kan geen bestanden verwijderen, verplaatsen of openen op de USB stick. Ik ben dan ook bang dat ik mijn moeder moet teleurstellen, dat al haar bestanden verloren zullen gaan. Ik zat ook al aan een virus te denken, op een van mijn bestanden die ik mee gesleept heb, maar mijn virusscanner kan de scan niet afmaken omdat de USB iedere keer vastloopt. Ik heb de USB aangesloten op 3 verschillende pcs, met XP en VISTA. Maar het probleem blijft.

Mijn laatste hoop is dat een van jullie misschien een oplossing weet.

MVG
Shady

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2010 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-09 18:07
waar heb je die usb stick gekocht als ik vragen mag?
het zou kunnen dat je zo'n gehackte usb stick hebt van 2GB die zo aangepast is dat hij weergegeven wordt als 16GB. alles meer dan 2GB wordt gewoon corrupt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gekocht bij de Makro. Tot het moment waarop ik em uitpakte kon niemand anders er bij komen..

Maarja, alles corrupt nu. Heb ooit gehoord dat dit niet perse het einde van je data hoeft te zijn.

Alleen moet je natuurlijk wel weten wat je moet doen in zo'n geval. Bij mij niet het geval. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou een programma als GetDataBack kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:25
En ook interessant, als je gered hebt wat er te redden valt: http://www.heise.de/software/download/h2testw/50539 om te testen of je stick wel daadwerkelijk 16GB heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt voor de reacties. :D

Ik zit nu een beetje te klooien met dat GDB... Iemand die mij kan vertellen hoe ik dit programma mijn verwisselbare schijf kan laten checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2010 @ 19:19:
Oke bedankt voor de reacties. :D

Ik zit nu een beetje te klooien met dat GDB... Iemand die mij kan vertellen hoe ik dit programma mijn verwisselbare schijf kan laten checken?
Ik zou het ook niet weten, maar kijk eens hier: http://www.runtime.org/support.htm. How-to's en software documentatie. Daar zal vast staan hoe je USB sticks kunt laten controleren.
Pagina: 1