Onboard lan probleem Asus Rampage II Gene

Pagina: 1
Acties:

• Mr.Barry
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-07-2025
Beste Tweakers,

Sinds enkele dagen zit ik met een netwerkprobleem wat volgens mij afkomstig is van de onboard netwerkkaart op mijn mobo, vandaar dat ik het hier post.

Het betreft een onboard netwerkkaart, Realtek® 8111C PCIe Gigabit LAN, op het moederbord Asus Rampage II Gene. Via een kabel verbonden met WNDR3700 router, maar ook direct op de modem heb ik al geprobeerd. Mijn computer staat 24/7 aan (ongeveer een maand oud nu) maar toen ik laatst thuiskwam was er een system freeze geweest na reset kon ik niet meer op internet.

Voor de format kreeg ik bij het installeren van de nieuwste driver een melding in de trant van "realtek network adapter was not found. If deep sleep is enabled please connect the network cable". ipconfig enzo gaven ook gewoon weer dat er geen netwerk adapter was.

Van alles en nog wat geprobeerd, maar niets baatte waarop ik besloot windows opnieuw te installeren (c partitie geformatteerd en windows erop gezet) maar het werkt nog steeds niet.
Bij computer management zie ik ook geen network adapters staan, wel een unknown device, als ik dan naar update drivers ga en de map selecteer waar laatste driver zich bevindt, wordt er niets gevonden. Als ik kies om er zelf een aan te wijzen dan lukt dat wel maar krijg ik een error 10.

Anyone? Ontzettend bedankt alvast

• BoulaMouzer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:42
Heb twee maanden geleden hetzelfde gehad met mijn Asus P5-VM HDMI.

Ook vanalles uitgeprobeerd,drivers,format,W7,Vista,Xp,ubuntu etc,etc geen resultaat.
Heb toen RMA voor het mobo aangevraagd, en idd network adaptor was defect.
Dus succes ermee.

Of je zorgt voor een netwerkaart, kun je tenminste weer vooruit. :/

[ Voor 12% gewijzigd door BoulaMouzer op 07-02-2010 23:15 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Begin eens met wat meer info te geven. Hoe staan de BIOS settings mbt onboard NIC? Wat gebeurt er als je daar wat verandert? Als dat niet helpt, wat doet een CMOS clear?

Sowieso beetje loos om je OS te herinstalleren voordat je software überhaupt uitgesloten hebt (zoals buffel2000 deed meteen Ubuntu-CD).

Oslik blyat! Oslik!