Ik werk op een school, waar een internetverbinding van xs4all beschikbaar is, 8/1 mbit adsl. Nu worden er door leerlingen vrij veel educatieve standaard resolutie filmpjes bekeken (schooltv, allerlei beeldbanken), maar die zijn soms gewoon niet te tonen vanwege (waarschijnlijk) gebrek aan bandbreedte. Soms doe ik ook toetsen die je online kunt maken, of een animatie maken met de tekenles online. Traagheid troef dan ook trouwens, en de pc zijn niet de oudste (p4), dus daar zou het niet aan moeten liggen.
Nu hebben we ongeveer 30 pc's op school staan, die dus vrij intensief worden gebruikt door de leerlingen.
Ik zit te denken aan 20/1 mbit adsl, maar de kabel biedt meer upload, 60/3 mbit o.i.d.
Wat zou je eigenlijk nodig moeten hebben voor een school als deze? Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft.
Nu hebben we ongeveer 30 pc's op school staan, die dus vrij intensief worden gebruikt door de leerlingen.
Ik zit te denken aan 20/1 mbit adsl, maar de kabel biedt meer upload, 60/3 mbit o.i.d.
Wat zou je eigenlijk nodig moeten hebben voor een school als deze? Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft.