Soms geen USB2.0 maar alleen 1.0/1.1

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-10 22:28
Ik heb een oude Medion 8008 Titanium met een MSI moederbord (SiS648 chip) en WinXP.

Voor in de pc zit een Media Hub met USB en achterin zitten USB stekkers direct op het moederbord aangesloten. In ongeveer 4 op de 5 gevallen wordt een USB stick niet herkend als 2.0 maar staat er dat deze sneller kan werken wanneer hij op een 2.0 poort wordt aangesloten. Het is echter een 2.0 poort en dit is ook te zien in de snelheid wanneer hij wel werkt. Wanneer hij niet wordt herkend als 2.0 is hij ook beduidend langzamer.

Het is een kwestie van in en uit pluggen om te wachten tot de melding niet naar voren komt en de USB gewoon als 2.0 werkt.
Uiteraard ook andere USB devices geprobeerd en hier gebeurt hetzelfde.

Heeft iemand een idee wat hier de oorzaak van kan zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door MailMan op 07-02-2010 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-10 22:28
Iemand een idee? Het is vrij irritant om continue onder je bureau te moeten kruipen om de USB stick in en uit te pluggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Meest voor de hand liggende is een update van de drivers. Heb je dat al eens geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onlinegangster
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-09 22:30
Wegdoen, ouwe troep

Je loopt hier reeds 2005 rond en dan weet je nog niet dat dergelijke reacties niet op prijsgesteld worden? Je gaat even een notitie en berichtje krijgen, want dit slaat werkelijk nergens op.

[ Voor 84% gewijzigd door _Dune_ op 09-02-2010 22:15 ]

Those penguins, they sure ain't normal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MailMan schreef op zondag 07 februari 2010 @ 20:25:
Ik heb een oude Medion 8008 Titanium met een MSI moederbord (SiS648 chip) en WinXP.

Voor in de pc zit een Media Hub met USB en achterin zitten USB stekkers direct op het moederbord aangesloten.
Ik vermoed dat de mediahub de oorzaak is. Het zou kunnen, dat de mediahub de usb-verbindingen degradeert tot usb 1.0. Mijn suggesties voor acties zijn:
1. back up maken op een externe harde schijf van alle bestanden, die de moeite waard zijn om te bewaren.
2. mediahub verwijderen danwel de aansluitingen voor de mediahub uit het moederbord halen.
3. Alle randapparaten verwijderen.
4. Alle stekkers uit de computer halen.
De bedoeling hiervan is om er zeker van te zijn dat het besturingssysteem geïnstalleerd wordt zonder dat er usb-apparaten op de computer aangesloten zijn.
5. De stekkers voor de internetverbinding, de stroomkabel en de kabels voor de muis en het moederbord en de monitor opnieuw in de computer steken.
6. Windows XP opnieuw installeren.
7. Alle updates van Windows XP downloaden.
8. De drivers installeren.
9. De usb-drivers installeren.
10. Een apparaat met usb-verbinding aansluiten.
11. De usb-verbinding testen.

Als de usb-verbinding traag blijft kan de bevestiging van een usb 2.0-verlengkabel overwogen worden. Het uiteinde kan dan op tafel gelegd worden. Dan kan de stekker van een usb-apparaat meerdere malen op het tafelblad of op het blad van het bureau in de contraplug van de verlengkabel gestoken worden zonder gymnastische bewegingen.

Een bespreking van deze computer op internet dateert van 2 april 2003. Hieruit leid ik af, dat de computer 7 jaar oud kan zijn.
De link naar de bespreking met de datumvermelding staat hieronder:
http://www.zdnet.nl/revie...-titanium-md8008-getest-/

Misschien is het een idee om een nieuwe usb-hub op de computer aan te sluiten. De usb-apparaten kunnen dan als ze op usb 2.0 werken aangesloten blijven. En misschien blijven de apparaten op usb 2.0 werken na eenmaal via usb 2.0 aangesloten te zijn.

Het kan ook geen kwaad om te bekijken wat de usb-stick op een andere computer doet.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2010 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
t zou ook kunnen zijn dat de kabeltjes richting de mediahub slecht afgeschermd zijn?
waardoor er in usb2.0 mode teveel fouten optreden?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onlinegangster
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-09 22:30
onlinegangster schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 14:45:
Wegdoen, ouwe troep

[mbr]Je loopt hier reeds 2005 rond en dan weet je nog niet dat dergelijke reacties niet op prijsgesteld worden? Je gaat even een notitie en berichtje krijgen, want dit slaat werkelijk nergens op.[/mbr]
Ahem,
wat ik bedoel te zeggen is, dit soort fouten ben ik vaker tegengekomen (met oude laptop's voornamelijk) en dat ga je niet kunnen oplossen, zit wrslk in het moederbord zelf of de connector maakt niet meer goed verbinding.

[ Voor 4% gewijzigd door onlinegangster op 10-02-2010 12:49 ]

Those penguins, they sure ain't normal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat met de hub de usb-poorten aan de voorkant van de kast bedoeld worden, hoewel ik dit zelf geen Media Hub zou noemen. Het lijkt alsof een externe hub bedoeld is.

[ Voor 122% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2010 14:51 ]

Pagina: 1