ABIT NF7-S BIOS Problemen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Heya,

Ik wou vandaag men oude PC weer starten, alleen geeft het tijdens het opstarten de volgende foutmelding:

CMOS checksum error - Defaults Loaded

Press F1 to continue, DEL to enter SETUP

Het probleem is echter dat het toetsenbord niet reageert, ik heb verschillende toetsenborden geprobeerd(ps2 & usb). Nu dacht ik, het is een oude PC.. Misschien is het batterijtje leeg, een nieuw batterij heeft echter ook niet geholpen..

Wat ik allemaal heb geprobeerd:
- CMOS reset(jumper)
- ATX reset
- Alle componenten los gekoppeld
- Verschillende RAM geprobeerd

Iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 12:42
Die melding krijg je enkel omdat de batterij inderdaad leeg is geraakt (niet zo gek bij dat bord ;)). Als ik het correct herinner kan je geen usb TB in het bios gebruiken op dat mobo. Als een PS2 bord dus niet werkt is de betreffende poort vermoedelijk kapot.

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik heb zojuist alles eruit geschroefd, ook het moederbord. Ik heb het batterij eruit gehaald, nogmaals een cmos reset aan de hand van de jumper gedaan.. Dit zo een 5 min totaal zonder stroom laten liggen.. Vervolgens heb ik een voor een alles er weer opgezet, CPU, Video, 1 reepje RAM..

En tadaaa,(USB) toetsenbord werkt weer.. Heb de fail safe instellingen meteen geladen, een paar keer afgesloten opnieuw gestart.. Geen cmos foutmelding meer!

Nu ff de HDD aansluiten en kijken of het verder goed gaat lopen =]