Toon posts:

PS3 aansluiten op Panasonic SC-HT520??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende:
PS3
Samsung LE32B350 lcd-tv
Panasonic SC-HT520

Hoe kan ik ervoor zorgen dat het geluid van de PS3 wordt afgespeeld op de Panasonic surround set? Ik heb al geprobeerd via de TV Audio - op de tv 2 audiokabels aan te sluiten op de TV Audio IN op de surround set, maar daar krijg ik geen geluid op?
Heb vandaag een kabel gekocht, een optische is mij verteld, welke ik op de PS3 en de surround set moet aansluiten, maar heb geen ingang hiervoor?
Ik heb weinig verstand van home audio, dus vandaar hier mijn vraag ;) Hopelijk kan iemand mij helpen.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:01

FeaR

In GoT we trust

Wat ik zo snel kan vinden heeft de Panasonic SC-HT520 geen optische ingang, dus die optische kabel heb je inderdaad voor niets gekocht. Kan alleen zo niet vinden welke ingangen de Panasonic SC-HT520 dan wel heeft. Want zo te zien is het al een oud product en staat er qua manuals niet veel meer online. Idem met de LE32B350 die op de Samsung site niet te vinden is. Dus een foto van de achterkant van de Panasonic SC-HT520 zou wel handig zijn, idem met de uitgangen die de Samsung heeft.

Wat je wel kan proberen is om de PS3 met HDMI naar de tv te verbinden voor het beeld. En dan met de Multi AV-out van de PS3 de witte en de rode stekker in een ingang van de Panasonic SC-HT520 te steken. De PS3 dan instellen dat het geluid niet via HDMI moet lopen, maar via die uitgang. Dan het kanaal selecteren van de Panasonic SC-HT520 en het zou moeten werken.

Bovenstaande kan wellicht ook door de tv (dus tv audio in en dan via de tv audio out) maar kan zo dus niets vinden over de Samsung. Maar los verbinden werkt dus ook.

Nadeel is alleen wel dat je met deze set dus maximaal 2.0 geluid hebt omdat je geen ingangen hebt om meerkanaals geluid in te voeren. Dus dingen als Dolby Digital en DTS gaan je niet lukken op deze set.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
Het zijn niet de meest duidelijke foto's helaas.. Hopelijk kan je er iets mee. De PS3 is al via HDMI-kabel naar de tv aangesloten.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v736/benbeelen/S8304998.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v736/benbeelen/S8304997.jpg

Achterzijde Panasonic. Links is nog Aux, VCR IN en TV Audio IN vrij. In VCR IN zitten nog de rood-witte tulip-kabels aangesloten welke ik op de tv op Audio - had aangesloten gehad, in de hoop dat er dan nog geluid via de set te horen zou zijn.
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v736/benbeelen/S8304995.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v736/benbeelen/S8304996.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2010 20:10 ]

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Inderdaad geen optische of digitale coax-ingangen op de Panasonic SC-HT520. Dus dat wordt werken met de twee analoge RCA-ingangen. Weet niet hoe het met Samsung tv's zit, maar ik zie zo geen Audio Uitgangen. De vijf RCA female stekkers onderaan de tv zijn volgens mij voor component (drie maal beeld en twee maal audio in). Maar zo te zien is het een ingang die op meerdere manieren gebruikt kan worden aangezien jij er dus iets anders in hebt zitten.

Maar probeer de PS3 eens direct aan te sluiten met de Multi AV-out zoals ik toenstraks had aangegeven. Want dat moet sowieso werken aangezien het geluid dan niet door de tv heen hoeft.

Verwijderd

Topicstarter
Heb scheel gekeken, het is inderdaad Audio/Component IN, dus geen Out zoals ik eerder dacht ;)
Ik heb op de tv en op de Panasonic wel een scart-aansluiting, als blok zeg maar, dus niet met de 3 losse stekkers. Daar kan ik verder niets mee toch?
Zal straks eens proberen om met de Multi-AV-out aan te sluiten :)

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Wat je nog kan doen is via de optische uitgang de set verbinden. Dat werkt wel alleen raad ik het niet aan. De reden is omdat je dan een losse DAC moet kopen en die vindt je niet voor een paar tientjes. Plus dat je op de reden met die Multi AV-out eigenlijk hetzelfde doet alleen dan vanuit de PS3.

Dus:
PS3 - HDMI - Samsung TV (beeld)
PS3 - Multi AV Out - rode en witte RCA - Panasonic SC-HT520 ingang (geluid)

Dat zou gewoon moeten werken. Nogmaals: wel instellen dat de PS3 de audio over het andere kanaal uit moet sturen, want anders gaat het niet lukken.

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt met de eerste methode die je zei. Thnx :)

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2010 @ 17:33:
Het is gelukt met de eerste methode die je zei. Thnx :)
Mooi :)

Lag het dus inderdaad aan dat je tv geen analoge audio out heeft. En ik zou het gewoon zo laten zitten. Want de meerwaarde met een losse DAC om dat de optische uitgang van de tv te gebruiken heeft een meerwaarde van echt 0,0.

Pagina: 1