Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wizz Air cancelt vlucht en probeert ticket om te boeken

Pagina: 1
Acties:

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:14

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Ik heb een setje tickets gekocht voor mijn vriendin om vanuit Kiev naar Dortmund te vliegen. Totale kosten iets van 90 euro, en ze zou vliegen:

21/02/2010 Kyiv Borispol 1245 - Dortmund
14/03/2010 Dortmund 1420 - Kyiv Borispol

Nu heeft Wizz Air blijkbaar besloten een aantal vluchten te schrappen, getuige de mail die ik gisteren ontving:
Dear Passenger,

We regret to inform you that there has been a schedule change, which affects your flight under confirmation code 123456.

Wizz Air sincerely apologises for any inconvenience the change may cause.

The new flight times are:
22/02/2010 Kyiv Borispol 1245 Dortmund 1420
15/03/2010 Dortmund 1940 Kyiv Borispol 2315

If the new times are acceptable to you, please confirm this by ticking the acceptance box and clicking the ”accept schedule change” button.

PLEASE CLICK BELOW TO ACCEPT THIS FLIGHT CHANGE ONLINE:
(knip)

Thank you!

Please note that your Confirmation Code has not changed.

If you do not accept the new flight times please call one of the Wizz Air schedule change assistance (local rate) numbers.
Ik word nu door iemand gewezen op http://www.rechtenvanvliegtuigpassagiers.nl/omgeboekt.html, waaruit zou blijken dat ik recht heb op 400 euro vergoeding :9~ . Als ik domweg op dat linkje zou klikken, zoals Wizz Air graag wil, geef ik die rechten waarschijnlijk op :). Dat moet ik dus denk ik niet doen.

Wat kan ik nu het beste doen? Ik wil eigenlijk de vertrekticket een week vervroegen (dan vliegt ie nog wel op zondag), maar natuurlijk ook die 400 euro graag cashen :).

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Het lijkt me erg stug dat je met dit termijn nog een vergoeding zou krijgen. Ze bieden je een alternatief of mag de reis annuleren...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Die site geeft inderdaad geen info over termijnen, wat jammer is, want als je het zo leest zou je recht hebben op dezelfde vergoeding nu als dat je zou hebben als je op de dag zelf op zou komen dagen en er geen vlucht zou zijn... lijkt me vrij sterk.

Edit:
Sowieso erg twijfelachtige site:
http://www.rechtenvanvlie...s.nl/eucomplaintform.html
Wij hebben geholpen met het creëren van een nieuwe dienst wat het makkelijk maakt om zelf een klacht in te dienen bij de luchtvaartmaatschappijen. Op Refunddesk.nl kunt u een elektronisch klachtenformulier invullen. Voor een bedrag van € 19,95 (incl. btw) ontvangt u vervolgens:

- Een brief naar de luchtvaartmaatschappij in zowel de Nederlandse en Engelse taal.
- Een brief voor de nationale toezichthouder in zowel de Nederlandse en Engelse taal.
- Een volledig ingevuld Europees klachtenformulier in zowel de Nederlandse en Engelse taal.

Wij hebben er voor gezorgd dat alle benodigde correspondentie gegevens reeds zijn ingevuld.

Klik op de knop hieronder om het online klachtenformulier te starten.
Oftewel ze willen gewoon zelf geld vangen :z

IANAL, zoek een L

[ Voor 64% gewijzigd door dion_b op 07-02-2010 20:35 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Probeer het callcenter eens te bellen. Zo'n 'automatische' omboeking pakt de data die het dichtste bij de oorspronkelijke vliegdata zaten. Wellicht kunnen ze je nog wel helpen door hem alsnog een week te vervroegen :)

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Thetallguy schreef op zondag 07 februari 2010 @ 21:35:
Probeer het callcenter eens te bellen. Zo'n 'automatische' omboeking pakt de data die het dichtste bij de oorspronkelijke vliegdata zaten. Wellicht kunnen ze je nog wel helpen door hem alsnog een week te vervroegen :)
Waarschijnlijk, maar als ik ook recht heb op 400 wil ik die liever niet verspelen ;)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Chashen, en de helft investeren in nieuwe tickets een optie ?

Iperf

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

dion_b schreef op zondag 07 februari 2010 @ 20:33:
Edit:
Sowieso erg twijfelachtige site:
http://www.rechtenvanvlie...s.nl/eucomplaintform.html

[...]

Oftewel ze willen gewoon zelf geld vangen :z

IANAL, zoek een L
Wazige site inderdaad, de 2 overige sites waar steeds wordt heen gelinkt lijken van dezelfde eigenaar te zijn.

Sinds juli 2009 zie ik ook nergens meer 'nieuws', maanden ervoor stond het er vol van.

Als je trouwens door klinkt door die hele claim-indien procedure wordt er 2x aangegeven dat ze eerst kijken of je uberhaubt recht heb op dat geld, terwijl je dus wel die 19,95 (of later wordt er weer 24,95 genoemt) wel betaald heb.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
fish schreef op zondag 07 februari 2010 @ 21:45:
Chashen, en de helft investeren in nieuwe tickets een optie ?
Jazeker, maar volgens de voorwaarden zou ik zelfs kunnen cashen EN de nieuwe tickets accepteren.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Maar denk nu eens realtisch, het is wel Wizz air. Ik heb veel met wizz air gevlogen en ben er ook van af gestapt, heb 1 keer zelf meer dan 10 uur vertraging gehad! Maar er kon nog niet eens een sorry vanaf, we werden gewoon op een ander vliegveld gedumpt.

Het is een rare maatschappij die écht niet thuis geeft aan klachten en zeker niet aan mensen die geld proberen te claimen, dan zal je moeten vechten tot de rechtbank aan toe.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:13

job

Kijk eerst eens onder welke voorwaarden je je huidige tickets hebt aangeschaft.

• Temraakle
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Temraakle

Dat is altijd leuk

Op de site van rechtenvanvliegtuigpassagiers wordt verwezen naar deze verordening

In artikel 5 lid 1C i van de Verordening (EG) Nr. 261/2004 (tot vaststelling van gemeenschappelijke regels inzake compensatie en bijstand aan luchtreizigers bij instapweigering en annulering of langdurige vertraging van vluchten)
Heeft de betrokken recht op compensatie tenzij de annulering hun tenminste twee weken voor de
geplande vertrektijd wordt meegedeeld.
Maar ik weet niet precies of het langer dan 2 weken is aangezien je de 21ste wilt vliegen. Dan zou je kunnen kijken naar artikel 5 lid 1C II:
de annulering hun tussen twee weken en zeven dagen voor de geplande vertrektijd wordt meegedeeld en hun een andere vlucht naar hun bestemming wordt aangeboden die niet eerder dan twee uur voor de geplande vertrektijd vertrekt en hen minder dan vier uur later dan de geplande aankomsttijd op de eindbestemming brengt
Bron: http://eur-lex.europa.eu/...04620040217nl00010007.pdf
Dus zo te zien kan je niet makkelijk cashen...

[ Voor 4% gewijzigd door Temraakle op 07-02-2010 22:11 . Reden: Bron ]

Treinreizen China: www.treinkaartjesChina.nl

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-11 13:27

Denko

|{ing Øf ßlitz

ik mis even het punt, op een ticket van 90 euro en een minimale ongemakkelijkheid wil jij 400 euro cashen?
Het lijkt mij dat deze regeling niet voor dit soort probleempjes de wereld in is gekomen.

Mijn advies, annuleer gewoon de ticket en doe het een week eerder als dat kan.

PSN & XBL: Denkoyugo

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Ja, dat gaan we dan maar proberen :). Het was ook te mooi om waar te zijn, en inderdaad, het is wel Wizz Air - het hoort er een beetje bij ;).

Edit: Mijn vriendin heeft net gebeld met een UA callcenter van Wizz Air, ze hebben de heenvlucht gratis omgeboekt naar aanstaande zondag. Toch netjes dan.

[ Voor 35% gewijzigd door SeatRider op 08-02-2010 10:27 ]

Pagina: 1