Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master1234
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-04-2021
Hallo Tweakers,

Sinds vrijdag heb ik een Nokia N95 8GB gekregen. Nou heb ik er Coreplayer opgeinstalleerd en probeerde ik wat films te kijken. Wat mij opviel is dat de transfersnelheid zeer traag is. Ik heb de tel. aangesloten op een USB 2.0 HS poort. De speed wat ik haal is 800kB/s wat ik nogal magertjes vind. Nou is mijn vraag, hoe kan ik dit verhogen? Ik heb diverse forums bekeken maar kon niks over een oplossing zoeken. Alvast bedankt,

Master1234

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kemphaas
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-08 14:04
Heb je de telefoon aangesloten via ActiveSync? Dit vertraagt de overdrachtsnelheid namelijk enorm. Ik weet niet of dit kan bij jouw type, maar anders moet je hem zeker aansluiten als extern USB-apparaat, en niet via ActiveSync, dat scheelt een hoop snelheid.

Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master1234
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-04-2021
Heey kemphaas,

Nee, heb de telefoon gewoon aangesloten voor mass geheugen. Dus snap niet waarom het zo traag is. Eerder haalde ik met m'n PSP via de zelfde poort en kabel gewoon 4,0 MB/s dus snap niet waar deze traagheid van daan komt :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
GSM → NBM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:08
Master1234 schreef op zondag 07 februari 2010 @ 20:30:
Heey kemphaas,

Nee, heb de telefoon gewoon aangesloten voor mass geheugen. Dus snap niet waarom het zo traag is. Eerder haalde ik met m'n PSP via de zelfde poort en kabel gewoon 4,0 MB/s dus snap niet waar deze traagheid van daan komt :S.
Der ooit eens aangedacht dat ook het apparaat zelf de bottleneck kan zijn? Mijn PSP haalt iets van 5/6MB per sec, Dat ligt aan de kaart die er in zit, en hoe snel die is. Zo is een externe schijf nog stukkie sneller als de psp met zijn kaartje. En is een kaartje in een goede card reader vaak ook sneller als in de camara ofzo, omdat een apparaat ook wat traag kan zijn. Test voor de gein eens met iets als HDtune, of kopier eens wat andere bestanden ;)

Die Nokia, of het geheugen wat er in zit kan best een bottleneck zijn. Al lijkt me het wel erg traag maar goed. Dat je met de PSP 4MB/s haalt, garandeerd absoluut niet dat je dat met die Nokia wel doet ;)

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Je moet wel een erg traag apparaat hebben met zulke snelheden. Wel is het wellicht de moeite waard om even in Nokia N95 (8GB) - Deel 10 te vragen wat anderen halen.

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
(jarig!)
De N95-8 is van zichzelf al supertraag,
maar in windows apparaatbeheer de usbschijf ( nokia ) kiezen, en de beleidsinstelling veranderen naar hoge prestatie ipv snelle verwijdering scheelt al snel een verdubbeling in snelheid
Pagina: 1