Is mijn Nederlandse USENET provider geblokkeerd door de VS?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Ik gebruik al een tijdje de usenet service van www.eweka.nl. Dit werkte tot ik met de kerst naar de Nederland kwam prima vanuit mijn VS locatie (Kabel internet Provider Comcast in California) en daarna prima in Nederland tot 4 februari ik Nederland verliet.

Nu ik sinds 4 februari weer terug ben kan ik met geen mogelijkheid meer connecten met hun server. Ik krijg geen error meldingen, maar de speed is gewoon 0 kb. :X

Wat ik heb geprobeerd:

- Meerdere computers.

- Server testen in Sabnzbd+, wat oplevert: [Errno 61] Failed to connect: (60, 'timed out') -1@newsreader91.eweka.nl:119 Ook bij hun SSL server.

- Eweka contacteren. Die zeggen dat er geen probleem aan hun kant zou moeten zijn.

- Comcast bellen. Die zeggen dat er geen blocks op mijn account zouden moeten zijn voor dingen anders dan wat de VS overheid op een bepaalde "lijst" heeft gezet. Met andere woorden, als het aan een blokkade ligt, is het in het hele land onmogelijk.

- De router ertussenuit gehaald. Helpt ook niet.

- De testfile van eweka.nl gedownload. Werkt niet. (Maar mensen in NL kunnen het wel.)

Dus ik vraag me af wat er mis zou kunnen zijn. Ik kom niet verder dan dat de VS de eweka USENET servers blokkeert. Maar aangezien de VS vol zit met werkende USENET providers (gericht op de Amerikaanse markt) lijkt me dit zo vreemd. Hoe controleer ik dit? Iemand nog een ander idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Wat laat een traceroute richting Eweka je zien?

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
pven schreef op zondag 07 februari 2010 @ 18:49:
Wat laat een traceroute richting Eweka je zien?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
 1  192.168.1.1 (192.168.1.1)  4.019 ms  1.332 ms  1.306 ms
 2  c-98-238-160-1.hsd1.ca.comcast.net (98.238.160.1)  16.517 ms  10.037 ms  9.880 ms
 3  ge-4-6-ur06.sacramento.ca.sacra.comcast.net (68.87.221.189)  9.615 ms  16.940 ms  9.608 ms
 4  68.87.221.21 (68.87.221.21)  15.745 ms  9.299 ms  9.974 ms
 5  be-60-ar01.oakland.ca.sfba.comcast.net (68.86.143.25)  12.216 ms  12.127 ms  12.012 ms
 6  * * *
 7  * * *
 8  * * *
 9  * * *

Dus hij komt niet verder dan Oakland. (2 uur hier vandaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 314490

Grappig.
Heb vanaf een aantal Canada en Amerikaanse traceroute sites een traceroute naar Eweka gedaan.
VS->Eweka liep vast in de VS
CA->Eweka ging goed.
Ook 2 testjes gedaan naar andere newsserver in Amsterdam.
VS->Newszilla ging goed.
VS->Giganews server in Amsterdam gaat ook goed.
Waarom zit je uberhaupt bij Eweka, en niet bv bij Supernews?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 314490 op 07-02-2010 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

Routing-probleempje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

probeer het eens via ssl bij eweka

ow .... sorrys

[ Voor 26% gewijzigd door Fish op 07-02-2010 20:16 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-05 22:42
fish schreef op zondag 07 februari 2010 @ 19:58:
probeer het eens via ssl bij eweka
'. . . Ook bij hun SSL server.. . .'

;)

Ik zou het ook idd om proberen te draaien, Giganews oid nemen.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fagao
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-06 21:20
Misschien dat comcast bewust de routes naar ewaka heeft geblokkeerd omdat het via een duurdere transit verbinding bij hun gaat. Dat betekent dat het hun geld kost als er veel klanten van hun bij Eweka news downlaoden.

Het is inderdaad het beste een news provider te nemen die de korste (en snelste uiteraard) route naar Comcast heeft. Ik geef je een goede kans bij Giganews.

[ Voor 27% gewijzigd door fagao op 07-02-2010 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Waarschijnlijk het bekende EWEKA verhaal...
Deze dienst is te gebruiken vanaf nagenoeg elke Nederlandse en Belgische Internet Provider met uitzondering van:
Wereldwijd: AOL/Compuserve, UUNet/Verizon, Betuwenet
Belgie: Euphonynet, Mobistar
Q: Kan ik Eweka Usenet ook gebruiken in het buitenland?
A: Dit verschilt sterk per provider. Wij bieden in principe onze diensten aan binnen de Benelux, daarbuiten geven wij geen garanties of de service werkt.
http://service.eweka.nl/phpbb/viewtopic.php?f=24&t=4017
NL nieuwsgroepen in China

[ Voor 27% gewijzigd door Wolly op 07-02-2010 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Offtopic: is het trouwens niet verboden om films/muziek etc te downloaden in de USA? Is het dan wel zo slim om dat te doen als buitenlander?

En misschien kan dat een van de redenen zijn dat het is geblokkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-11-2023
silmaril8 schreef op zondag 07 februari 2010 @ 21:33:
Offtopic: is het trouwens niet verboden om films/muziek etc te downloaden in de USA? Is het dan wel zo slim om dat te doen als buitenlander?

En misschien kan dat een van de redenen zijn dat het is geblokkeerd?
Wie zegt dat hij muziek en films download?

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaumaturgus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-02 05:05
Komt dit niet doordat Eweka alleen maar verbindingen wenst te maken via peering en niet via transit verkeer? Compuserve klanten konden daardoor meen ik ook niet verbinden met Eweka.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
tjtristan schreef op zondag 07 februari 2010 @ 21:35:
[...]

Wie zegt dat hij muziek en films download?
Niemand, maar volgens mij doet 99% van de eweka gebruikers dat, dus dat lijkt mij een goede aanname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-05 18:36

mace

Sapere Aude

silmaril8 schreef op zondag 07 februari 2010 @ 21:37:
[...]

Niemand, maar volgens mij doet 99% van de eweka gebruikers dat, dus dat lijkt mij een goede aanname.
Dat valt buiten de discussie. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
mace schreef op zondag 07 februari 2010 @ 21:40:
[...]

Dat valt buiten de discussie. :P
Uiteraard, maar het kan natuurlijk dat dat dan wel de reden is dat de VS eweka blokkeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
silmaril8 schreef op zondag 07 februari 2010 @ 21:41:
[...]

Uiteraard, maar het kan natuurlijk dat dat dan wel de reden is dat de VS eweka blokkeert.
De VS blokkeert helemaal niets, lees mijn reactie een paar posts terug waarin ik een topic aanreik over Eweka. Eweka is extreem zuinig met lijnen en garandeert alleen 100% werking in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Wolly schreef op zondag 07 februari 2010 @ 21:44:
[...]

De VS blokkeert helemaal niets, lees mijn reactie een paar posts terug waarin ik een topic aanreik over Eweka. Eweka is extreem zuinig met lijnen en garandeert alleen 100% werking in de Benelux.
In dat topic staat volgens mij nergens dat het niet werkt in de VS, alleen dat Eweka de werking ervan niet garandeert. Daar komt bij dat de TS eind 2009 nog wel gewoon Eweka gebruikte in de VS (zelfde provider als huidige).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
silmaril8 schreef op zondag 07 februari 2010 @ 21:48:
[...]
In dat topic staat volgens mij nergens dat het niet werkt in de VS, alleen dat Eweka de werking ervan niet garandeert. Daar komt bij dat de TS eind 2009 nog wel gewoon Eweka gebruikte in de VS (zelfde provider als huidige).
Het werkt niet bij TS, en die zit in de VS. Er is ongetwijfeld iets veranderd in routering of contracten over transitlijnen oid bij Comcast/tussenliggende punten/Eweka. Blijft over het feit dat Eweka zelf al aangeeft (en dit is ook door meerdere gebruikers wereldwijd aangegeven) dat buiten de Benelux er geen garantie is.

Conclusie kan dan ook niet anders zijn dat TS beter een andere usenetprovider zoekt, is het niet vandaag dan misschien morgen dat Eweka voor hem niet meer zal werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Wolly schreef op zondag 07 februari 2010 @ 21:51:
Het werkt niet bij TS, en die zit in de VS. Er is ongetwijfeld iets veranderd in routering of contracten over transitlijnen oid bij Comcast/tussenliggende punten/Eweka. Blijft over het feit dat Eweka zelf al aangeeft (en dit is ook door meerdere gebruikers wereldwijd aangegeven) dat buiten de Benelux er geen garantie is.
Nogmaals: geen garantie dat het werkt, betekent niet dat het altijd niet werkt - het werkte immers 5 weken geleden nog in de VS. Zonder verdere info is een verandering in routering of contracten net zo waarschijnlijk als dat de VS deze blokkeert. Zolang niemand de reden weet is het gewoon gissen en dan is jouw giswerk net zo (on)waar als mijn giswerk.
Wolly schreef op zondag 07 februari 2010 @ 21:51:
Conclusie kan dan ook niet anders zijn dat TS beter een andere usenetprovider zoekt.
Inderdaad. Dat is de enige conclusie die we nu kunnen trekken.

[ Voor 21% gewijzigd door silmaril8 op 07-02-2010 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Het lijkt er inderdaad op dat een andere Usenet provider mijn enige oplossing is. Neemt niet weg dat ik me afvraag wie het nou geblokkeerd heeft. Eweka of Comcast? Ze ontkennen het beide...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Misschien ontkennen ze het omdat blokkering niet het juiste woord is. Dat iets niet werkt hoeft niet te betekenen dat een van beide partijen het geblokkeerd heeft. Eweka is zelf verantwoordelijk voor hun connectie met de rest van het internet, het feit dat het bij verschillende providers buiten de Benelux (ook in Europa gaat het soms al fout) niet werkt lijkt me een goed aanwijzing waar dat aan ligt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:28

Pubbert

random gestoord

Ik heb dit probleem ook gehad, dit is zeer wsl. een peering probleem, mijn ISP heeft het op kunnen lossen na contact met Eweka :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Pagina: 1