iMac 21.5 inch of iMac 24 inch

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 344301

Topicstarter
beste mede tweakers,

ik zit te twijfelen over de imac 21.5 inch of de 24 inch
hier de specs van de 21.5 inch:
-3,06-GHz Intel Core 2 Duo
-1920 x 1080 resolutie
-4 GB werkgeheugen
-500-GB harde schijf
-8x dubbellaags SuperDrive
-NVIDIA GeForce 9400M 256mb
-21,5" TFT active-matrix liquid crystal display met IPS technologie
-Helderheid 320 cd/m2 / Contrastverhouding 1000:1
-1066MHz Frontside bus
-3MB gedeelde Level-2 Cache
- voor €1099

hier de specs van de 24 inch:
-2.66 GHz Intel Core 2 Duo
-Resolutie 1920 x 1200
-4GB werkgeheugen
-640 GB seriële ATA HD
-8x dubbellaags SuperDrive
-NVIDIA GeForce 9400M met 256 MB
-24" TFT breedbeeldscherm met glanzende toplaag
-Helderheid 385 nits / Contrastverhouding 750:1
-1066MHz Frontside bus
-6MB gedeelde Level-2 Cache
-ook voor €1099

ik ga hem vooral voor school gebruiken ik zit op het grafisch lyceum utrecht
dus ik gebruik cs4 indesign help me want ik kom er niet uit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Hoi fotografie, welkom op GoT :)

Zoals je wellicht weet verwachten we hier op GoT enige mate van eigen inzet. Dat betekent dat als je twijfelt tussen twee systemen, dat je ook beschrijft waarom je tussen die twee systemen twijfelt. Op die manier kunnen we je het beste helpen om een afweging te maken. Domweg de specificaties neergooien en zeggen dat je 'm voor school wilt gebruiken helpt daarbij niet echt. Wij kunnen geen keuze voor je maken, dat moet je toch echt zelf doen.

Dus, waarom twijfel je tussen deze twee systemen? Wat zijn voor jou de belangrijkste verschillen tussen deze twee configuraties?

[ Voor 6% gewijzigd door Daedalus op 07-02-2010 18:13 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 344301

Topicstarter
het scherm want die is bij de 24 inch groter maar de specs mindeer
en bij de 21.5 de specs want die is daar beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-06 13:32
Wel,

als ik puur mijn eigen mening zou mogen geven. (Jij maakt nog altijd de keuze!)

Dan lijkt de keuze mij nogal voor de hand liggend dat je gaat voor de 21.5".

Het enige waar je op moet inboeten tov de 24":
  • CPU: Minder cache, MAAR hogere clocksnelheid (trekt het verschil een beetje recht)
  • Monitor: Kleiner schermoppervlak, MAAR scherper beeld, hoger contrast.
  • HDD: Iets kleine, MAAR kan je eventueel zelf uitbreiden
Verder zie ik geen verschillen.

Persoonlijk zou ik zowiezo al gaan voor een scherper beeld. Ik ga ook uit adhv je nickname dat je wel aan wat fotobewerking doet en dan is dat beeldscherm niet al te slecht daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248577

Met de 21,5 inch zijn her en der problemen, het ' gele waas syndroom', zie [iMac] Ervaringen & Discussie - Deel 5

Voor met name fotografie kan een gele waas onderin het scherm problemen geven. Voor andere toepassingen maakt het niet zoveel uit, zeker niet als het een beperkte waas is. En uiteraard hebben niet alle 21, 5 inch iMacs het probleem.

Over de prijzen van beide apparaten nog het volgende. Omdat je student bent kun je bij de Apple store online (www.apple.nl/store) en bij de zelfstandige Apple retailers korting krijgen (6 a 8%).

De 24 inch is momenteel bij Dixons voor 999 euro leverbaar (maar wel met bijbetaling van 5000 airmiles).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
24" heb ik zien staan voor €799 bij Xando in Zwolle (hebben ook vestigingen in andere plaatsen) trek daar 6% studenten korting af en dan heb je een erg goedkope goede iMac :) dan houd je als student ook nog geld over voor andere dingen en dat lijkt me ook wel iets dat meespeeld in jou afweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248577

Megajr schreef op zondag 07 februari 2010 @ 20:33:
24" heb ik zien staan voor €799 bij Xando in Zwolle (hebben ook vestigingen in andere plaatsen) trek daar 6% studenten korting af en dan heb je een erg goedkope goede iMac :) dan houd je als student ook nog geld over voor andere dingen en dat lijkt me ook wel iets dat meespeeld in jou afweging.
Dat is idd lekker goedkoop :). Ze zitten ook in Nijmegen en Enschede, http://www.xando.nl/?p=1

Ikea steekkarretje van 15 euro meenemen en je kunt zo met de trein de iMac ophalen :)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 248577 op 08-02-2010 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-06 17:36
Megajr schreef op zondag 07 februari 2010 @ 20:33:
Voor zover ik weet geldt bij de aanbiedingen de studentenkorting niet meer. Dus de prijs blijft dan 799 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel-rwd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-06 21:11
ter info:

xando zwolle heeft al haar 24inch modellen verkocht inmiddels, net met ze gesproken
Pagina: 1