Toon posts:

Laptop GPU of FAN kaduuk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in het bezit van een oude targa 826 mt-32 rebranded msi megabook 635, ms-1029 motherboard)
Sinds kort krijg ik artifacts en uiteindelijk bsod's. Het vreemde is dat als ik een beetje druk zet dan verdijnen de artifacts soms weer. Je zou denken kapotte inverter maar de artifacts zijn ook zichtbaar op extern aangesloten schermen.
Ik heb net de stofzuiger vast getaped aan de uitgang van het luchtrooster een aangezet. Resultaat geen artifacts meer tot ik hem uit zet. Oftewel het hele zaakje wordt veel te heet. Dan kan ik trouwens ook voelen.
Het eerste wat ik gedaan heb is de thermalpad vervangen van de gpu door thermal prut, ook meteen de cpu schoongemaakt en nieuwe prut erop. Desondanks blijft hij koken.
Nou is mijn vraag: genereert een kapotte gpu veel meer warmte of is de fan van mijn laptop kapot/gammel .
Ik voel hem nog wel blazen, er komt ook hete lucht uit maar volgens mij ging dat ding vroeger echt als een malloot te blazen wanneer het warm werd. Of zou het ook zoiet als de thermostaat/sensor kunnen zijn?
opties:
1 fan vervangen (die dingen zijn vast niet standaard qua vorm)
2 stofzuiger in laptop in bouwen ;)
3 gpu is kapot. laptop strippen en weggooien...

Ik hoor graag jullie ervaringen ideeen hierover.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:08

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

om welke GPU gaat het hier, toevallig een Nvidia GPU uit een van deze series, G84, G86 of G92?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
De gpu is een ati mobility x700

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Fan proberen aan te sluiten op een spanning waarbij hij constant hard draaid?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga daar eens naar kijken of misschien evt een andere fan inbouwen!
thanks