Ik heb problemen met mijn Windows Vista installatie op mijn HP EliteBook 8730w laptop. Sinds gisteren staat (voor het eerst) een schone Vista 64 bit installatie op mijn laptop, maar ik heb veel last van (te) hoge schijfactiviteit. Dit is af en toe zo extreem dat explorers niet meer reageren en de machine traag reageert.
Wat ik zelf al heb gedaan
Wat ik nog niet heb kunnen oplossen, is het volgende: zogauw ik met een explorerscherm naar mijn map 'downloads' ga (de standaard vista map, c:\users\%user%\downloads) dan zie ik enorm veel schijfactiviteit, waarbij het systeem niet goed meer reageert. Ik deze map staan enkele .exe-bestanden, met een totale grootte van ongeveer twee gigabyte.
Als ik in computerbeheer kijk, en dan bij de schijfactiviteit, dan zie ik dat deze complete exe-bestanden worden ingelezen, zonder dat ik er iets mee doe. Het resultaat is als volgt:
-klik-
Zoals je ziet worden de twee bestanden in zijn geheel ingeladen, terwijl ik deze bestanden niet heb aangeklikt.
Wie kan mij verder helpen in het oplossen van dit probleem?
[edit]
Wat mij nu wel opvalt, is dat in bovenstaande screenshot een totaal 165 MB per file wordt ingeladen, terwijl de bestanden zelf rond de 700 MB zijn.
Wat ik zelf al heb gedaan
- windows search uitgeschakeld. Dit omdat ik dit buiten outlook heel weinig gebruik. Dit heb ik via het services-scherm gedaan door de 'Windows Search' service uit te schakelen.
- superfetch uitgeschakeld.
- Windows defender uitgeschakeld.
- System restore uitgeschakeld.
Wat ik nog niet heb kunnen oplossen, is het volgende: zogauw ik met een explorerscherm naar mijn map 'downloads' ga (de standaard vista map, c:\users\%user%\downloads) dan zie ik enorm veel schijfactiviteit, waarbij het systeem niet goed meer reageert. Ik deze map staan enkele .exe-bestanden, met een totale grootte van ongeveer twee gigabyte.
Als ik in computerbeheer kijk, en dan bij de schijfactiviteit, dan zie ik dat deze complete exe-bestanden worden ingelezen, zonder dat ik er iets mee doe. Het resultaat is als volgt:
-klik-
Zoals je ziet worden de twee bestanden in zijn geheel ingeladen, terwijl ik deze bestanden niet heb aangeklikt.
Wie kan mij verder helpen in het oplossen van dit probleem?
[edit]
Wat mij nu wel opvalt, is dat in bovenstaande screenshot een totaal 165 MB per file wordt ingeladen, terwijl de bestanden zelf rond de 700 MB zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door JeroenTheStig op 07-02-2010 17:07 ]