Aanschaf van nieuwe LCD/Plasma

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparda
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-08-2019
Zo hier ben ik weer... Nog wat opzoekingswerk verricht voor een nieuw TV-toestel maar ik heb toch jullie hulp nodig... Mijn situatie: Maximum input = 600 EUR. Gebruik = digitale TV en (voornl.) Blu-ray flims en PS3.
Gebruik zou zowel overdag als 's avonds zijn, maar ik kan men gordijnen wel dicht doen, dus over licht trek ik me niet al te veel aan.

Wat ik tot nu gezien heb:
Samsung LE40B530, mooi toestel, Full HD, goed beeld voor die prijs. Nadeel is wel dat het 50Hz is en dit bij het gamen wel eens een nadeel zou kunnen vormen.

Samsung LE40B620: In se de 550 maar dan met 100Hz i.p.v. 50, voor de rest is deze vrij gelijk aan de 5-series. Het beeld van de 650 zou wel een stukje beter zijn, maar ik vind het model echt niet mooi en daarnaast is de prijs weer aan de hoge kant...

LG 42PQ6000: Blijkbaar een zeer knappe plasma voor een redelijke prijs. Nadeel is dan weer wel dat het geen FUll HD is, wat wel jammer is daar het doeleind voornamelijk het gebruik van Full D materiaal is. Het diepere contrast zou dit enigszins goedmaken, but still... Toch is er iemand van dit forum die zei dat dit toestel via HDMI-input toch Full-HD zou zijn, hoewel ik hier mijn twijfels bij heb?

Dan is er een uitzondering op het verhaal, zijnde de Sasmung PS50B550, die bij de MM voor 777 over de toonbank gaat. Deze is beide plasma en full hd... "Nadeel" is dan weer wel dat deze 50" is, wat ik ietwat overkill vind...

Als iemand hierop nog alternatieven weet, laat maar weten :) Thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20

FeaR

In GoT we trust

sparda schreef op zondag 07 februari 2010 @ 16:24:
Samsung LE40B530, mooi toestel, Full HD, goed beeld voor die prijs. Nadeel is wel dat het 50Hz is en dit bij het gamen wel eens een nadeel zou kunnen vormen.
Leg eerst eens uit waarom 50 Hz een nadeel zou zijn? Het aantal spellen wat op 60 Hz loopt is op één hand te tellen, de rest is allemaal voor 50 Hz gemaakt.

Idem met dat PS3 games met native 1080p ook op één hand zijn te tellen. Bijna alles is native 720p en alles erboven is dan een upscale. En er zijn zelfs games waarvan de 720p versie al een upscale is (Modern Warfare 2 is native maar 600p bijvoorbeeld).

Maar goed, met Blu-ray films heb je dan wel weer wat aan Full HD :)
LG 42PQ6000: Blijkbaar een zeer knappe plasma voor een redelijke prijs. Toch is er iemand van dit forum die zei dat dit toestel via HDMI-input toch Full-HD zou zijn, hoewel ik hier mijn twijfels bij heb?
Die tv accepteert wellicht 1080p als input en scaled het intern dan terug naar 720p of wel 1080i om het zo weer te kunnen geven. Maar een scherm met maar 1024 x 768 pixels gaat nooit Full HD (1920 x 1080) weer kunnen geven natuurlijk. De LG 42PQ6000 zit dus met HD ready gewoon op zijn max en verder dan 720p ga je niet komen.
Dan is er een uitzondering op het verhaal, zijnde de Sasmung PS50B550, die bij de MM voor 777 over de toonbank gaat. Deze is beide plasma en full hd..
Plasma en Full HD (en ook nog 50 inch), dan had ik het wel geweten. Zeker voor dat geld. Vraag me alleen af hoe het dan met de kwaliteit van dat scherm zou zijn. Want een gelijkwaardige Pioneer (om dan een ander uiterste) te noemen kost nieuw zon 2.500 euro en gaan tweedehands voor 1.250 euro weg.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 22:40
Aangezien er geen voorkeur aan formaat word gegeven.
pricewatch: Philips 32PFL7404H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparda
Normaal kost ie iets van een 900 en in het begin 1200. Ook de panasonic TX-P42U10E is me nog opgevallen als full hd plasma, maar voor die prijs stel ik me wel aardig wat vragen over de beeldkwaliteit...

De 100Hz zou voor shooters, actiefilms e.d. toch enig voordeel kunnen bieden dacht ik te lezen? Ook dienen we naar de toekomst toe te kijken want he toestel moet toch minimaal een jaar of 4 meegaan... Daarom ook Full Hd, daar ik nu al meer en meer Blu-Ray begin te kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:02
FeaR1986 schreef op zondag 07 februari 2010 @ 17:13:
[...]

Leg eerst eens uit waarom 50 Hz een nadeel zou zijn? Het aantal spellen wat op 60 Hz loopt is op één hand te tellen, de rest is allemaal voor 50 Hz gemaakt.
Je snapt zelf hopelijk ook wel dat ie 50Hz als nadeel bestempeld omdat het geen 100Hz is en niet 60Hz :?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparda
Die pana die ik aanhaal is blijkbaar de downgrade van de 42P10SE, dewelke ook voor 600 te krijgen is.
Linkje:
http://www.camera.nl/TX%2.../5025232517053/PANASONIC/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Mute schreef op zondag 07 februari 2010 @ 17:32:
[...]
Je snapt zelf hopelijk ook wel dat ie 50Hz als nadeel bestempeld omdat het geen 100Hz is en niet 60Hz :?
Nee, want 100 Hz zet ik op mijn tv altijd meteen uit als ik ga gamen. Irritante beeldverbeteraars waar je helemaal niets aan hebt. Lekker native op 50 Hz en met Blu-ray natuurlijk gewoon op 24 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:06
FeaR1986 schreef op zondag 07 februari 2010 @ 18:00:
[...]

Nee, want 100 Hz zet ik op mijn tv altijd meteen uit als ik ga gamen. Irritante beeldverbeteraars waar je helemaal niets aan hebt. Lekker native op 50 Hz en met Blu-ray natuurlijk gewoon op 24 :)
Heb jij een Samsung of een Philips toevallig? Dat die nou enorm veel last hebben van input-lag 8)7 Bij Sony valt het bij de meeste modellen 100% mee, okey MW2 online wordt er niet beter van maar die draait sowieso al op 60FPS. Voor de rest met games als Uncharted 2 heb je er totaal geen last van...

En dat van Blu-Ray is wel heel persoonlijk, ik vind 24p nogal treurig ogen als je 60FPS gewend bent, in de regel komen bij mij alle films beter tot hun recht met 100Hz/MotionFlow aan ook al oogt het dan volgens sommige mensen weer teveel als een home video. Maarja, ga je dan liever na een slideshow kijken? 8)7

Voor wat betreft de TS, zou ik persoonlijk altijd liever voor LCD gaan, sowieso is 1024x768 van de LG al een hele rare resolutie, het is namelijk geen Full HD maar ook geen 720P en al helemaal geen 16:9 verhouding. Dat wordt dan weer gecompenseerd door het feit dat de pixels niet vierkant zijn maar dat betekent wel dat alle beeldmateriaal dat binnenkomt altijd meervoudig gescaled(de resolutie en de pixelverhouding) moet worden, en daardoor kan ik me niet anders indenken dat heel veel details wegvallen.

Als het mijn keuze zou zijn zou ik uit jou tv's zonder twijfel de B620 nemen, sowieso heeft Samsung altijd hele goede panelen en volgens mij voldoet deze ook het beste aan je wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Rctworld schreef op zondag 07 februari 2010 @ 18:49:
[...]Heb jij een Samsung of een Philips toevallig? Dat die nou enorm veel last hebben van input-lag
Philips inderdaad. Maar gelukkig wel een serie met een goed werkende spel-modus. Want de 7000-serie heeft een spel-modus die maar half werkt geloof ik. Als in dat de delay dan nog steeds aanzienlijk is, de mijne heeft dan maar enkele ms delay wat niet merkbaar is.

Maar verder gebruik ik maar één instelling en dat is er eentje die ik zelf geconfigureerd heb en die werkt goed voor zowel analoge tv als voor Blu-ray en games :)

Edit:
Wellicht later een titelchange voor dit topic aangezien "LCD/Plasma" niet veel zegt. Maar ik ben even inspiratieloos :+

[ Voor 9% gewijzigd door FeaR op 07-02-2010 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparda
mja, als ik het goed begreep was het probleem met de lcd's net de input lag bij gaming, waar dit bij plasma zou ontbreken? Daarom ook de eventuele optie van de ps50b550, dewelke voor dat geld veruit de top in zijn segment zal zijn :) Anders neig ik indd meer naar de 620, hoewel deze wel de technologie van de 5 series en niet de 6 series draagt maar bon.

En de topic title is indd niet fantastisch, kon ook effe nergens op komen :p

Edit: ik lees op verschillende fora dat de 2010 series bij vele merken aanzienlijk verbeterd zouden zijn, nu, is hier werkelijk iets van aan want ik vind precies bitter weinig over de volgende reeksen...

[ Voor 19% gewijzigd door sparda op 07-02-2010 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bon, heb me na wat te lezen over de samsung plasmas besloten te beperken tot de samsung le40b620 of de le40b650. Die laatste vind ik echt lelijk, maar die heeft wel de color enhancer 3 t.o.v. de 2 en een ultra panel...

Verschil in prijs is circa 50 EUR. Zoals reeds aangegeven zal deze voornamelijk voor (ps3) gaming, Blu-ray films en digitaal tv kijken... De 650 ontvangt wel veel goede comments, waar de 620 ook wel goed gereviewd wordt maar niet echt verkoopt heb ik de indruk...

Laat maar horen wat jullie denken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sparda schreef op zondag 07 februari 2010 @ 16:24:
Dan is er een uitzondering op het verhaal, zijnde de Sasmung PS50B550, die bij de MM voor 777 over de toonbank gaat. Deze is beide plasma en full hd... "Nadeel" is dan weer wel dat deze 50" is, wat ik ietwat overkill vind...
Even een offtopic vraag, bij welke MM heb je de PS50B550 voor die prijs gezien? Volgens mij hebben ze die hier in Almere namelijk niet, ik had m voor die prijs alleen laatst bij de Saturn gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:06
Verwijderd schreef op zondag 07 februari 2010 @ 23:55:
[...]

Even een offtopic vraag, bij welke MM heb je de PS50B550 voor die prijs gezien? Volgens mij hebben ze die hier in Almere namelijk niet, ik had m voor die prijs alleen laatst bij de Saturn gezien.
MediaMarkt = Saturn 8)7 Nouja, uiteindelijk wel in ieder geval ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparda
MM is indd = saturn :) En het was bij de MM in belgië :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparda
Zo, eindelijk tot een consensus gekomen :p Morgen de 40b620 eens naast de px-42s10e en de px-42g10e zetten (men vriendin wilt effe bijspringen voor deze omdat ie zo goed gereviewd wordt :p). Ik hou jullie op de hoogte :) En laat maar weten wat jullie van deze selectie denken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sparda schreef op maandag 08 februari 2010 @ 23:05:
Zo, eindelijk tot een consensus gekomen :p Morgen de 40b620 eens naast de px-42s10e en de px-42g10e zetten (men vriendin wilt effe bijspringen voor deze omdat ie zo goed gereviewd wordt :p). Ik hou jullie op de hoogte :) En laat maar weten wat jullie van deze selectie denken :)
De G10 is erg goed (ik gebruik hem ook voor mijn PS3)! Zeker de meerprijs ten opzichte van de S10 waard. Over de B620 kan ik niets zeggen, behalve dat hij 2 inch kleiner is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sparda schreef op maandag 08 februari 2010 @ 23:05:
Zeker voor gaming kan ik deze zeer aanraden, hij kent geen inputlag:

"Objective measurements placed input lag with [Game Mode] activated at up to 21ms faster than our resident Samsung LED-backlit LCD TV. Even if [Game Mode] was not engaged, the TX-P42G10 was on par with the Samsung regardless of whether [Intelligent Frame Creation] was on or off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparda
Zozo, even over het budget gegaan maar de 46" G10 stond in aanbieding bij de MM in hasselt. 888 EUR, afgehaald. Voor deze prijs kon ik het niet echt laten schieten, dus maar snel eentje opzij gezet :) Nu nog even wachten tot 'k hem kan ophalen (plaats maken enzo :p) en dan eens zien wat ie geeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpoely86
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-08 21:58
Een vraagje voor de eigenaren van een plasma:

is de burn-in nog een probleem, meer specifiek: de zwarte randen op SD TV of gewone DVD's. Branden in die randen er nog in? Of zijn er truks om dit probleem te verminderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Brand al lang niet meer in, hooguit wat retentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dago21
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 08:29
Is er eigenlijk een wezenlijk verschil tussen de G10 en de G15 van Panasonic?

[ Voor 10% gewijzigd door dago21 op 10-02-2010 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparda
Ethernet als ik me niet vergis. dat is het zowat :)

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:00

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

dago21 schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 21:02:
Is er eigenlijk een wezenlijk verschil tussen de G10 en de G15 van Panasonic?
Eternet, dvb-s en betere sound dacht ik dat de verschillen zijn, zichtbaar ook de zilvere voet en onderrand van de tv.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

• ability
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-11-2011
Rol-Co schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 17:28:
[...]

Eternet, dvb-s en betere sound dacht ik dat de verschillen zijn, zichtbaar ook de zilvere voet en onderrand van de tv.
Volgens mij heeft de g15 geen zilvere voet, het geluid is gelijk aan de g10. ethernet is hooguit het verschil...
De ga11 , dat is dezelfde als de g10, maar dan met beter geluid, upgrade in de teletekst en een zilvere voet. Die bedoelde je mischien ?

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:00

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

nee ik bedoel de 42G15 waar ik tegenaan kijk, je weet wel ....die hier in de hoek van de kamer staat op het kastje en een zilvere voet heeft O-)

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sparda schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 19:37:
Zozo, even over het budget gegaan maar de 46" G10 stond in aanbieding bij de MM in hasselt. 888 EUR, afgehaald. Voor deze prijs kon ik het niet echt laten schieten, dus maar snel eentje opzij gezet :) Nu nog even wachten tot 'k hem kan ophalen (plaats maken enzo :p) en dan eens zien wat ie geeft :)
goede keuze :D
Pagina: 1