Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Toetsenbord doet vreemd

Pagina: 1
Acties:
  • 199 views

Verwijderd

Topicstarter
hallo, ik weet niet of dit de juiste plek is om dit te posten
ik heb al een week een probleem[dubbele punt]
mijn shift en caps lock toets reageren niet meer.
op andere forums is er geen oplossing die werkt die ik heb gevonden.
nu is mijn vraag
kan ik niet een script maken dat als ik bijv. ctrl-s druk dat er een hoofdletter s komt [ ik weet dat dit in de meeste programma's opslaan is, maar misschien is er een andere combinatie morgelijk]

ik heb niet zoveel ervaring met computers maar vraag me af of hier misschien iemand een oplossing heeft
heb eenn klein beetje ervaring met vbs en batch

alvast bedankt _/-\o_ _/-\o_

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02:11

martjah

Appel

heb je al een ander toetsenbord geprobeerd ?

Verwijderd

Topicstarter
ja, geen effect [het is een laptop]

[windows vista]

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

Een extern toetsenbord geeft hetzelfde probleem? Dat is merkwaardig. Maar dan moet het eigenlijk wel een software issue zijn. Kijk eens of het probleem ook optreedt als je met een live-CD opstart (Linux, BartPE oid)

Als het externe toetsenbord het wel goed doet kan het ook in het toetsenbord van de laptop zitten. Deze zijn makkelijk te vervangen. Is niet meer dan een minuut of 5 werk. Je kunt sowieso wel kijken of de connector nog wel goed vastzit.

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Verwijderd

Topicstarter
live cd[vraagteken]

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Opstarten vanaf een opstartcd.

Knoppix is een héél bekend voorbeeld van een live-cd. Ubuntu kan dit ook. Dit zijn dus Linux-distributies die je kunt downloaden en op een cd of dvd branden. Vervolgens start je vanaf deze cd op. Als het toetsenbord dan nog steeds vreemd reageert is het een hardware probleem. Werkt het binnen deze omgeving wél correct, dan is het een windows probleem.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

Topicstarter
ik kan op dit moment geen nieuwe pc/laptop kopen
dus ik hoop dat er oplossingen zijn

Verwijderd

Topicstarter
DrivinUCrazy schreef op zondag 07 februari 2010 @ 15:48:
Opstarten vanaf een opstartcd.

Knoppix is een héél bekend voorbeeld van een live-cd. Ubuntu kan dit ook. Dit zijn dus Linux-distributies die je kunt downloaden en op een cd of dvd branden. Vervolgens start je vanaf deze cd op. Als het toetsenbord dan nog steeds vreemd reageert is het een hardware probleem. Werkt het binnen deze omgeving wél correct, dan is het een windows probleem.
oke, moet je deze kopen of hoe komje eraan :?
ik weet wel dat het lukt met een vbs script om caps lock aan/uit te krijgen
is er misschien geen toetsencombinatie waarmee je die aan/uit kan laten gaan

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:47

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Misschien moet je eerst even uitzoeken wat het probleem is, in plaats van lapmiddelen te overwegen.

Een linux live cd kun je gewoon downloaden vanaf de respectievelijke websites. Google eens op 'Ubuntu live cd' of 'Knoppix live cd', ongetwijfeld lukt het je dan om deze te vinden. Gewoon branden en opstarten vanaf de cd.

Rail Away!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Inderdaad. Verder is het ook de bedoeling om zelf inzet te tonen, zowel voordat je een topic opent, als binnen een topic als mensen dingen voorstellen die je niet gelijk snapt. Doe de moeite zelf op zoek te gaan ipv gelijk [vraagteken] te posten.

Het is sowieso niet aannemelijk dat je een hardwareprobleem hebt, en je vraag over scripts e.d. horen al helemaal niet thuis in Overige Hardware. Daarom gaat dit topic ook dicht, er is nog zat wat je zelf kunt doen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.