Hallo tweakers,
Sinds een tijd (paar maanden) heb ik mijn E8400 op 4,0 GHz lopen.
Dit gedaan door de FSB op 445 x 9 te zetten en de Vcore te verhogen naar 1,275 / 1,300.
Natuurlijk een nieuwe koeler erop, CoolerMaster Hyper 212 plus http://orange-electronic....%20Hyper%20212%20Plus.jpg en ook Artic Silver koelpasta erop.
Stressed kwam de cpu niet boven de 35-40 graden uit en idle zat hij rond de 20-25 graden met de fan stand op silent in de BIOS.
Allemaal prima, werkte super. Ook met Prime95 na een uur stressen nog gewoon stabiel en temperaturen prima onder controle.
Ik zet vandaag mijn pc weer aan en hop "Overclocking failure"
Nergens iets aan de instellingen verandert of nieuwe hardware aangesloten.
Nu heb ik mijn E8400 weer stabiel op 3,0 GHz na wat gerommel in de BIOS, maar ik krijg hem niet eens meer naar 3,2 GHz zonder "Overclocking failure" te krijgen tijdens het booten of dat hij niet eens voorbij het scherm komt waar je "del" drukt om de BIOS in te gaan.
Hebben jullie misschien een idee hoe dit te verhelpen is? Ik ben geen die-hard tweaker, maar het heeft me wel altijd geïnteresseerd, dus ik zou graag weer dat beetje extra uit mijn cpu halen.
Mocht dit nog mogelijk zijn natuurlijk.
Alle tips/trucks zijn welkom!
EDIT:
Mijn systeem:
CPU - E8400
MoBo - Asus P5Q
Mem - GEIL EvoOne 1066 MHz 4GB
GFX - XFX GTX 260 Black Edition
PSU - CoolerMaster RealPower M620
HDD - 2x WD 500 GB Sata 2
Sinds een tijd (paar maanden) heb ik mijn E8400 op 4,0 GHz lopen.
Dit gedaan door de FSB op 445 x 9 te zetten en de Vcore te verhogen naar 1,275 / 1,300.
Natuurlijk een nieuwe koeler erop, CoolerMaster Hyper 212 plus http://orange-electronic....%20Hyper%20212%20Plus.jpg en ook Artic Silver koelpasta erop.
Stressed kwam de cpu niet boven de 35-40 graden uit en idle zat hij rond de 20-25 graden met de fan stand op silent in de BIOS.
Allemaal prima, werkte super. Ook met Prime95 na een uur stressen nog gewoon stabiel en temperaturen prima onder controle.
Ik zet vandaag mijn pc weer aan en hop "Overclocking failure"
Nergens iets aan de instellingen verandert of nieuwe hardware aangesloten.
Nu heb ik mijn E8400 weer stabiel op 3,0 GHz na wat gerommel in de BIOS, maar ik krijg hem niet eens meer naar 3,2 GHz zonder "Overclocking failure" te krijgen tijdens het booten of dat hij niet eens voorbij het scherm komt waar je "del" drukt om de BIOS in te gaan.
Hebben jullie misschien een idee hoe dit te verhelpen is? Ik ben geen die-hard tweaker, maar het heeft me wel altijd geïnteresseerd, dus ik zou graag weer dat beetje extra uit mijn cpu halen.
Mocht dit nog mogelijk zijn natuurlijk.
Alle tips/trucks zijn welkom!
EDIT:
Mijn systeem:
CPU - E8400
MoBo - Asus P5Q
Mem - GEIL EvoOne 1066 MHz 4GB
GFX - XFX GTX 260 Black Edition
PSU - CoolerMaster RealPower M620
HDD - 2x WD 500 GB Sata 2
[ Voor 9% gewijzigd door Arachnan op 07-02-2010 16:19 ]